  • 1. Data: 2005-07-26 13:54:55
    Temat: karta płatnicza działająca na Kubie?
    Od: marg <t...@a...nie.istnieje>

    Witam,
    CZy karta płatnicza VISA tudzież inna z banku PKO SA bedzie mi dziłała
    na Kubie? Bo na infolini jakoś nie mogli mi udzielić odpowiedzi :(

    -marg

  • 2. Data: 2005-07-26 16:22:26
    Temat: Re: karta płatnicza działająca na Kubie?
    Od: "Akcent" <n...@o...pl>

    > Czy karta płatnicza VISA tudzież inna z banku PKO SA bedzie mi dziłała na
    > Kubie? Bo na infolini jakoś nie mogli mi udzielić odpowiedzi :(

    "VISA" jest standardem międzynarodowym - także na Kubie. Pamiętaj jednak aby
    wziąć k. kredytową a nie popularną, "płaską", debetową Maestro. Staraj się
    nie wypłacać z niej (prowizja!) a raczej zaopatrz się w czeki (ale to już
    inna grupa ;)

    Ewentualnie możesz wziąc Mastercard (Regata), ale przeliczą ci po kursie
    USD-EUR-USD (tak było 3 lata temu).

    A.

  • 3. Data: 2005-07-26 16:47:42
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

    marg wrote:
    > Witam,
    > CZy karta płatnicza VISA tudzież inna z banku PKO SA bedzie mi dziłała
    > na Kubie? Bo na infolini jakoś nie mogli mi udzielić odpowiedzi :(

    Beda ci dzialac wszystkie z wyjatkiem Citi...

    Na kubie akceptuja karty, z wyjatkiem kart wystawionych przez banki z
    USA.. Do nich nalezy Citi - takze polski :)

    --
    steve

  • 4. Data: 2005-07-26 21:24:49
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Beda ci dzialac wszystkie z wyjatkiem Citi...
    >
    > Na kubie akceptuja karty, z wyjatkiem kart wystawionych przez banki z
    > USA.. Do nich nalezy Citi - takze polski :)

    American Express (niezależnie od tego czy 'oryginalny' czy z Millennium) - tak
    samo.

    m23m

  • 5. Data: 2005-07-26 21:30:31
    Od: Vlad <v...@g...pl>

    marg wrote:
    > Witam,
    > CZy karta płatnicza VISA tudzież inna z banku PKO SA bedzie mi dziłała
    > na Kubie? Bo na infolini jakoś nie mogli mi udzielić odpowiedzi :(
    >
    > -marg
    Weź gotówke w euro , za transakcje karta pobierane są ( wg informacji
    polskiego rezydenta TUI) wysokie prowizje.
    Vlad

  • 6. Data: 2005-07-27 17:04:13
    Od: "jonasz" <d...@n...mail.me>

    Użytkownik "Steven Jurczyk" <s...@p...pl> napisal:

    > Beda ci dzialac wszystkie z wyjatkiem Citi...
    >
    > Na kubie akceptuja karty, z wyjatkiem kart wystawionych przez banki z
    > USA.. Do nich nalezy Citi - takze polski :)

    To nie tak, ze na kubie nie akceptuja citi, tylko odwrotnie. Amerykanskie
    banki maja zakaz przeprowadzania jakichkolwiek operacji z m.in. z kuba. Maja
    rowniez obowiazek pilnowania aby ich oddzialy zagraniczne takich operacji
    nie przeprowadzaly.

  • 7. Data: 2005-07-27 18:53:36
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

> [...]
    > rowniez obowiazek pilnowania aby ich oddzialy zagraniczne takich operacji

    Być może.
    Jednak tak czy inaczej na Kubie nie przyjmują kart "amerykańskich". Rozumieją
    przez to wszystko, co się może z USA kojarzyć, a szczególnie amerykańskich
    wystawców kart i wszelkie karty American Express (czeki podróżne AmEx też).
    Sprawdzałem. :-)

    m23m

  • 8. Data: 2005-07-27 21:35:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "m23m" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > przez to wszystko, co się może z USA kojarzyć, a szczególnie amerykańskich
    > wystawców kart i wszelkie karty American Express (czeki podróżne AmEx

    AFAIK zadne pieniadze, ktore mialyby zostac przeslane przez terytorium USA
    lub instytucje amerykanska nie trafia na Kube i zostana "aresztowane". IMHO
    zadna VISA nie powinna dzialac na Kubie i potwierdzaja to informacje zawarte
    na stronie naszego MSZ. Nie bylem na Kubie, wiec nie wiem jak jest w
    praktyce...

    PRZYDATNE INFORMACJE:

    a.. Banki, urzędy, instytucje użyteczności publicznej i punkty
    handlowo-usługowe nie honorują kart kredytowych VISA, CA-BAL, MasterCard,
    VISA Electron ani czeków, w tym czeków podróżnych, wydanych przez banki
    amerykańskie lub inne banki z udziałem kapitału amerykańskiego. Zaleca się
    zatem przed wyjazdem z Polski konsultację we własnym banku, czy posiadane
    karty kredytowe będą działały na Kubie.

    http://www.msz.gov.pl/start.php?page=1112101000&acti
    on=result

    Maciej

  • 9. Data: 2005-07-28 14:43:36
    Od: " - Robert -" <r...@W...gazeta.pl>

    marg <t...@a...nie.istnieje> napisał(a):

    > Witam,
    > CZy karta płatnicza VISA tudzież inna z banku PKO SA bedzie mi dziłała
    > na Kubie? Bo na infolini jakoś nie mogli mi udzielić odpowiedzi :(

    Nie działało mi Citi (zgodnie z przewidywaniami). Działała VISA NatWest,
    MultiBanku oraz Aquarius Debetowy Multi.
    W ATM działał Multi Aquarius i Inteligo.
    Tak czy inaczej bardziej opłaca się wziąść dolary. Zwłaszcza dużo banknotów
    jednodolarowych na tipy.

    Wypłata z bankomatu była normalnie obciążona (10 PLN w Multi). Kurs był OK,
    ale przeliczane przez Euro. Korzystniejsze było Inteligo.
    Z bankomatu dostaniesz Convertible Peso (1 Conv Peso = 1 USD) ale to musisz
    wymienić na dolce przed wyjazdem, bo w Europie to nic nie warty papier.

    Robert