  • 1. Data: 2003-06-19 12:04:58
    Temat: KredytBank kredyt hipoteczny - stabilność oferty
    Od: "Michal" <f...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Zamierzam zaciągnąć kredyt hipoteczny na mieszkanie - ok 60kPLN na 10lat.
    Zdecydowałem się na kredyt w PLNach, w związku z czym najkorzystniejszą
    ofertę znalazłem w KredytBanku (1%marży+WIBOR3M, prowizja <1.2%, brak opłat
    za wcześniejszą spłatę). Jako że pieniądze potrzebne mi będą w Październiku,
    zastanawiam się czy czekać do września ze składaniem wniosku czy składać
    wniosek już teraz? Czy ktoś z Was wie o jakichś zmianach w Ekstralokum??
    (np. o zgrozo "oprocentowanie promocyjne"??)

    Z góry dzięki za odpowiedzi
    Michał

  • 2. Data: 2003-06-19 14:24:42
    Od: "tucy" <t...@u...lublin.pl>

    Użytkownik "Michal" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wniosek już teraz? Czy ktoś z Was wie o jakichś zmianach w Ekstralokum??
    > (np. o zgrozo "oprocentowanie promocyjne"??)

    Niedawno (w kwietniu) zmieniły się trochę kredyty mieszkaniowe i
    na razie chyba nie powinno być dalszych zmian.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-06-19 19:36:00
    Od: t...@p...onet.pl

    Aktualny WIBIR3M=5,40%. Prowizję to możesz dostać nawet 0,9% (tylko załatwiaj
    kredyt bezpośrednio w oddziale a nie przez pośrednika).

> [...]
    > czy składać wniosek już teraz? Czy ktoś z Was wie o jakichś zmianach w
    >Ekstralokum?? (np. o zgrozo "oprocentowanie promocyjne"??)

    Tzw. "promocji" raczej nie przewiduje. Marża też się nie zmieni (konkurencja).
    Ja bym czekał. Ale uważaj na 22% VAT na mieszkania (ma wejść).

    > Niedawno (w kwietniu) zmieniły się trochę kredyty mieszkaniowe i
    > na razie chyba nie powinno być dalszych zmian.

    Nie wiem o jakich zmianach mówisz. Ja wiem tylko, że od kwietnia zaczęli
    udzielać przy 5% wkładzie własnym; dotychczas co najmniej 20%.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 4. Data: 2003-06-19 20:01:58
    Od: "Michal" <f...@w...pl>

    > Aktualny WIBIR3M=5,40%. Prowizję to możesz dostać nawet 0,9% (tylko
    załatwiaj
    > kredyt bezpośrednio w oddziale a nie przez pośrednika).
    W KB rozmawiam bezpośrednio - nawet jest osoba wyznaczona do kontaktu z
    klientami "mojego" dewelopera. Słyszałem że po założeniu u nich RORu
    prowizja będzie obniżona, więc uruchomiłem sobie "Ekstrakonto".

    > Tzw. "promocji" raczej nie przewiduje. Marża też się nie zmieni
    (konkurencja).
    To dla mnie dobra wiadomość.

    > Ja bym czekał. Ale uważaj na 22% VAT na mieszkania (ma wejść).
    Dlatego mieszkanie kupuję już teraz (transze do końca grudnia). Niemniej
    będę się próbował łapać na 40% udział własny - wtedy KB proponuje marżę 1%
    zamiast 40%.
    Co do tego VATu to do końca nie wiadomo - podobno udało się nam wynegocjować
    w Kopenhadze utrzymanie 7% VAT na mieszkania, niemniej na pewno wzrośnie
    stawka na materiały budowlane i dodatkowo opodatkują grunty. Tak czy siak -
    mieszkanka raczej będą drożeć. Ale to chyba OT :)

    > Pozdrowienia Tensor1.
    Pozdrawiam również,
    Michał

  • 5. Data: 2003-06-20 07:07:40
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Do wrzesnia ze skladaniem wniosku to na pewno nie czekaj. Zrob to najpozniej
    w sierpniu zeby uniknac nerwowki. Mimo zapewnien banku rozpatrzenie wniosku
    od zlozenia papierow do podpisania umowy potrwa ponad miesiac.