  • 1. Data: 2002-08-14 12:11:55
    Temat: Kredyt na spłatę innego kredytu
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Czy ktoś orientuje się jakie banki udzielają kredytów na spłatę kredytów w
    innych bankach?
    Konkretnie chodzi o sytuację w której osoba X ma kredyt samochodowy, nie ma
    dalszych środków na spłatę tego kredytu (prolongata nie rozwiąże problemu) i
    chciałaby po prostu sprzedać samochód i spłacić z tego kredyt.
    Niestety jest to niemożliwe, gdyż istnieje cesja praw z AC i zastaw.
    Samochód ma ok. 2.5 roku, tyle samo mniej więcej pozostało do spłaty
    kredytu, suma kredytu do spłacenia to ok. 22k PLN.
    Wartość samochodu jest w tej chwili ciut wyższa niż suma kredytu pozostała
    do spłaty.
    W momencie możliwości spłaty kredytu samochodowego z innego kredytu (np.
    gotówkowego), znikają zabezpieczenia samochodu (szczególnie zastaw) i można
    sprzedać samochód.
    Dobrze rozumuję, czy źle?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2002-08-14 12:29:21
    Temat: Re: Kredyt na spłatę innego kredytu
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > W momencie możliwości spłaty kredytu samochodowego z innego kredytu (np.
    > gotówkowego), znikają zabezpieczenia samochodu (szczególnie zastaw) i

    nie sądzę, aby jakiś bank dał kredyt bez zabezpieczenia osobie, która ma
    problem ze zdolnością kredytową

    może lepiej zapytać w obecnym banku jak oni to widzą - może po prostu
    wydadzą zezwolenie na sprzedaż autka i będzie po problemie

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-14 12:36:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Piotr Orzechowski <news@usun_spampiotrorzechowski.com> wrote:

    > nie sądzę, aby jakiś bank dał kredyt bez zabezpieczenia osobie, która ma
    > problem ze zdolnością kredytową

    Nie no. Ja zakładam, że będzie wymagane jakieś poręczenie itd.
    Chodzi mi w ogóle o takim bank, który może dać kredyt gotówkowy na spłatę
    tego samochodowego.

    > może lepiej zapytać w obecnym banku jak oni to widzą - może po prostu

    Nijak. Oficjalnie nie ma takiej możliwości. Można się starać o zmianę
    zabezpieczenia, ale wtedy potrzeba 2-3 poręczycieli o bardzo wysokich
    dochodach.

    > wydadzą zezwolenie na sprzedaż autka i będzie po problemie

    Niestety nie wydadzą :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2002-08-14 13:33:51
    Od: "axell" <t...@a...com.pl>

    > Nijak. Oficjalnie nie ma takiej możliwości. Można się starać o zmianę
    > zabezpieczenia, ale wtedy potrzeba 2-3 poręczycieli o bardzo wysokich
    > dochodach.

    > Niestety nie wydadzą :(

    Witam,
    Nie jest może to dokładnie ta sama sytuacja ale jakieś podobieństwo
    jest :

    Moi znajomi chcieli kupic samochód na raty, sprzedając ten co mieli
    aktualnie na którego raty jeszcze mieli spłacac ok 2 lat.
    Poszli do dealera (Fiat) gdzie bez problemów sprzedali samochód
    dostając różnicę z wartość samochodu - niesplacone raty.
    I kupili u tego samego dealera nowy samochód gdzie pierwsza wpłatą
    było to co dostali za starego + 2 000 zł ulgi co w sumie zrównoważyło
    niższą ocene wartości starego samochodu.
    Być może poprzez komis można w ten sposób sprzedać samochód
    bezgotówkowo. Znaczy nie dostajesz nawet na chwile całej kasy a tylko
    róznice wartość - reszta kredytu.

    Pozdrawiam,
    axell