  • 11. Data: 2022-01-05 15:07:58
    Temat: Re: Koniec Liboru
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 14:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > A czy przypadkiem wypowiedzenie przez bank umowy 25-letniego
    > kredytu/pożyczki hipo nie musi się wiązać z którąś z wymienionych w
    > umowie ważnych przyczyn?

    oczywiście, w dodatku te przyczyny są w umowie kredytowej wymienione

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-01-05 15:09:04
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Pewnie że tak.
    > Jedną z takich przyczyn jest niezaakceptowanie przez klienta zmiany regulaminu
    (który jest częścią umowy).
    > W umowie/regulaminie są też wypisane ważne przyczyny, z powodu których bank może
    zmienić regulamin.

    > A moją umowy karty kredytowej citek może sobie wypowiedzieć "bo tak", jedynie z
    2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.

    to nie jest "bo tak" tylko z powodu np. zwiększenia ryzyka rynkowego itp...

  • 13. Data: 2022-01-05 16:36:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 15:09:06 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    > to nie jest "bo tak" tylko z powodu np. zwiększenia ryzyka rynkowego itp...

    O ja, zaklinacz rzeczywistości.
    W mojej umowie z citkiem (na kartę kredytową) jest "bo tak":
    "bank ma prawo wypowiedzieć umowę bez podania przyczyny z 2-miesięcznym okresem
    wypowiedzenia".
    Klauzula abuzywna, więc jej w umowie tak naprawdę nie ma, choć na papierze jest?

  • 14. Data: 2022-01-05 17:34:00
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 5 stycznia 2022 o 14:06:25 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > To po co te aneksy? Nie wystarczy informacja?

    U mnie (Raiffeisen) przyszła sama informacja, bez aneksu.

  • 15. Data: 2022-01-05 17:44:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 17:34:01 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > U mnie (Raiffeisen) przyszła sama informacja, bez aneksu.

    Widać się da sensownie - ale chyba tylko za granicą, bo o ile się nie mylę, "polska"
    frankowa wydmuszka raifiego jest obecnie oddziałem raifiego z Austrii.

  • 16. Data: 2022-01-05 17:56:58
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 5 stycznia 2022 o 17:44:37 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Widać się da sensownie - ale chyba tylko za granicą, bo o ile się nie mylę,
    "polska" frankowa wydmuszka raifiego jest obecnie oddziałem raifiego z Austrii.

    Taa, zmądrzeli dopiero po wyniesieniu się z Polski. Wcześniej z byle głupotą
    trzeba było do oddziału latać. A teraz nagle prawie wszystko da się załatwić
    zdalnie, jak im tak jest bardziej na rękę.

  • 17. Data: 2022-01-05 21:15:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i co umowy mówiły o "skończeniu się" Liboru (pomińmy frankowy, nie chodzi mi o CHF
    i rozporządzenie UE)?

    -----

  • 18. Data: 2022-01-05 21:35:17
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 17:34, Marcin Mokrzycki pisze:

    > U mnie (Raiffeisen) przyszła sama informacja, bez aneksu.

    w DB miałem tak samo

  • 19. Data: 2022-01-05 21:36:19
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    wypowiedzenia".
    > Klauzula abuzywna, więc jej w umowie tak naprawdę nie ma, choć na papierze jest?

    zwykle banki jakiś tam powód podają, najczęściej taki, z którego nic nie
    wynika

  • 20. Data: 2022-01-05 21:37:06
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 21:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > No i co umowy mówiły o "skończeniu się" Liboru (pomińmy frankowy, nie
    > chodzi mi o CHF i rozporządzenie UE)?

    całkowite NIC, dlatego to KE podjęła decyzję co z tym dalej robić