  • 1. Data: 2022-01-05 11:42:20
    Temat: Koniec Liboru
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No a ktoś ma wpisany Libor w umowę i co?
    Może ostatni znany Libor powinno się zastosować?

  • 2. Data: 2022-01-05 12:10:27
    Temat: Re: Koniec Liboru
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 11:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > No a ktoś ma wpisany Libor w umowę i co?
    > Może ostatni znany Libor powinno się zastosować?

    teraz będzie saron

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 3. Data: 2022-01-05 13:11:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 12:10:30 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
    > teraz będzie saron

    Będzie jak się zgodzisz. I ze współczynnikiem wyrównującym.
    Jak nie - nie wiadomo, ale póki co ostatni libor.
    Ciekawe, czy będzie zmuszanie do przejścia na saron?
    Może tak - "zmieniamy umowę, jak się zgadzasz, nie musisz nic robić, a jak nie, to
    umowa rozwiązana z dniem wejścia zmian lub zgłoszenia sprzeciwu" - i oczywiście cała
    pozostała kwota kredytu do natychmiastowej wymagalności.

  • 4. Data: 2022-01-05 13:16:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-stycznia-2022 o 13:11, Dawid Rutkowski pisze:

    BPH najpierw przysłał aneks do podpisu z terminem 14 dni a potem
    powiedział że i tak wejdzie saron i nic nie muszę robić bo UE w końcu
    wydała jakąś dyrektywę i saron + przelicznik wchodzi z mocy prawa a w
    umowie nic się nie zmienia

  • 5. Data: 2022-01-05 13:24:29
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    umowa rozwiązana z dniem wejścia zmian lub zgłoszenia sprzeciwu" - i oczywiście cała
    pozostała kwota kredytu do natychmiastowej wymagalności.

    1. podpisz aneks
    2. nie podpisuj aneksu
    3. informujemy, że skończył się libor i będzie saron

    de facto wszystko prowadzi do tego samego

    a to wszystko na podstawie:
    Rozporządzenie wykonawcze Komisji Europejskiej (UE) nr 1847/2021 nr z
    dnia 14 października 2021 r. w sprawie wyznaczenia
    ustawowego zamiennika dla niektórych terminów zapadalności stopy LIBOR
    dla franka szwajcarskiego (CHF LIBOR)
    opublikowany w Dz. Urz. UE nr L 374/1 z dnia 22 października 2021 r.

  • 6. Data: 2022-01-05 14:02:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jeżeli chodzi o Libor dla USD ?

    -----

  • 7. Data: 2022-01-05 14:06:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 13:25:02 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
> [...]
    > dla franka szwajcarskiego (CHF LIBOR)
    > opublikowany w Dz. Urz. UE nr L 374/1 z dnia 22 października 2021 r.

    To po co te aneksy? Nie wystarczy informacja?
    Hmm, a takie prawo UE to tak sobie od razu obowiązuje w PL, bez dodatkowej ustawy?

  • 8. Data: 2022-01-05 14:28:44
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > To po co te aneksy? Nie wystarczy informacja?
    > Hmm, a takie prawo UE to tak sobie od razu obowiązuje w PL, bez dodatkowej ustawy?

    ściema, bez sensu, bank i tak zrobił co rozporządzenie wskazywało

    to samo jest teraz z aneksami do kredytów złotowych, gdyby wibor wycofali

  • 9. Data: 2022-01-05 14:29:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A czy przypadkiem wypowiedzenie przez bank umowy 25-letniego kredytu/pożyczki hipo
    nie musi się wiązać z którąś z wymienionych w
    umowie ważnych przyczyn?

    -----

  • 10. Data: 2022-01-05 14:44:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 14:30:00 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    to umowa rozwiązana z dniem wejścia zmian lub

    > A czy przypadkiem wypowiedzenie przez bank umowy 25-letniego kredytu/pożyczki hipo
    nie musi się wiązać z którąś z wymienionych w
    > umowie ważnych przyczyn?

    Pewnie że tak.
    Jedną z takich przyczyn jest niezaakceptowanie przez klienta zmiany regulaminu (który
    jest częścią umowy).
    W umowie/regulaminie są też wypisane ważne przyczyny, z powodu których bank może
    zmienić regulamin.

    A moją umowy karty kredytowej citek może sobie wypowiedzieć "bo tak", jedynie z
    2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.