  • 1. Data: 2003-01-13 08:48:44
    Temat: Kasa Mieszkaniowa Cesja praw i obowiazków
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Posiadam KM w BPH od listopada 2001 ( przed obelkowaniem ) do stycznia 2005,
    wplacam wymagane minimum i nie zanosi sie abym wykorzystal w pelnii ulge
    jaka z tego tytulu mi przysluguje.

    Wczesniej w 2000 roku zakonczylem oszczedzanie w pierwszej KM i
    wykorzystalem ulge,
    a w 2001 otworzylem rachunek aby nabyc prawo do ulgi ( troche zawsze co
    roku odrasta )

    Wobec tego moje pytanie czy istnieje mozliwosc przekazania innej osobie
    mojego rachunku w KM : praw i obowiazkow. Moze ktos z grupowiczow cwiczyl
    taki zabieg ?

    PS a moze ktos jest chetny na moja KM :))))

    pozdrawiam

    PapaJoe

  • 2. Data: 2003-01-13 15:42:02
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa Cesja praw i obowiazków
    Od: "syju" <s...@o...pl>

    > Wobec tego moje pytanie czy istnieje mozliwosc przekazania innej osobie
    > mojego rachunku w KM : praw i obowiazkow. Moze ktos z grupowiczow cwiczyl
    > taki zabieg ?

    Możesz przekazać własnemu dziecku oczywiście jeśli ma 18 lat.
    Syn lub córka następnego dnia może wycofać pieniądze z kasy na dowolny cel
    bez zwracania wykorzystanej przez ciebie ulgi.

    Przekazać innej osobie rachunek w KM też możesz ale oddajesz wykorzystaną
    ulgę do US.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 3. Data: 2003-01-13 17:16:03
    Od: "MP" <p...@c...onet.pl>

    > Możesz przekazać własnemu dziecku oczywiście jeśli ma 18 lat.
    > Syn lub córka następnego dnia może wycofać pieniądze z kasy na dowolny cel
    > bez zwracania wykorzystanej przez ciebie ulgi.

    Tzn. że syn może kupić np. samochód zamiast mieszkania?
    Też kończy mi się okres oszczędzania w KM i chetnie zrobiłbym taki "myk"
    (przepisał na syna), ale trochę sie boję. Na pewno US nie będzie ciągać ani
    mnie (ojca), ani syna?
    Pozdrawiam,
    MP

  • 4. Data: 2003-01-13 18:23:11
    Od: "syju" <s...@o...pl>

    Użytkownik "MP" <p...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Też kończy mi się okres oszczędzania w KM i chetnie zrobiłbym taki "myk"
    > (przepisał na syna), ale trochę sie boję. Na pewno US nie będzie ciągać

    Likwidując ulgę w 2002 roku pozostawiono możliwość przepisania KM na dzieci
    bez zwracania wykorzystanych
    odliczeń. Równocześnie twoje dzieci jako nie korzystające z ulgi
    mieszkaniowej (bo to ty korzystałeś) po rozwiązaniu
    umowy z KM i wykorzystaniu pieniędzy niezgodnie z przeznaczeniem nie muszą
    niczego oddawać do US.
    O tym że musiały oddawać ulgę mówił osobny paragraf w ustawie ale został on
    skreślony razem z wszystkimi
    zapisami dotyczącymi starej ulgi.
    Jest to kolejny bubel prawny stworzony przez posłów.

    Na początku poprzedniego roku pisała o tym dość obszernie "Gazeta Prawna".
    I ty niestety jest pewien problem : archiwum 'Gazety Prawnej" jest płatne
    więc nie mogę przytoczyć linka
    do artykułu.
    Drugi problem to że było to rok temu, niestety nie jestem w stanie ci
    powiedzieć czy kolejna nowelizacja nie
    naprawiła tego bubla - chociaż wydaje się to mało prawdopodobne.

    Pozdrawiam
    SJ