  • 1. Data: 2003-08-11 21:05:24
    Temat: Karta VC LUKAS Banku
    Od: "Grzegorz" <z...@W...pl>

    Hej
    wk... się.
    ale chwila historii. Omawianej już lecz niezbędnej dla jasności opisu sytuacji.

    Ponad dwa lata temu Lukas w promocji dawał za darmo karty VC. Po tych dwóch
    latach bystrzy
    w regulaminowym terminie rozwiązali umowę. Pozostali postąpili różnie. ja
    opiszę swoją historię.
    Zgapiłem termin rozwiązania więc postanowiłem nie odbierać wogóle karty. Nie do
    końca miało to na celu ominięcie opłaty, a raczej wynikało z braku potrzeby
    używania karty o takich parametrach (kredyt oproc. 29%! - fuj). Po dwóch
    miesiącach
    zadzwonili do mnie, że karta jest nie odebrana i żebym się po nią zgłosił. I
    poszedłem do oddziału. Pani mi powiedziała, że dla użytkowników e-konta pro
    karta jest bez opłat.No i ... wziąłem tą kartę - podpisując jej odbiór - skoro
    i tak nie ma opłaty to może ją kilka razy użyję -> tak sobie myślałem. A tu
    dzisiaj otwieram wyciąg za lipiec a w nim ... tak opłata w wysokości 57 zł!.
    Jakby mnie szlag trafił, ale na siebie bo miałem "plan" i zamiast go
    zrealizować to dałem się "zagadać" zamiast poczekać i sprawdzić czy to prawda
    np. na stronach banku.

    o co tu chodzi:
    Dla użytkowników kart: wydaje mi się, że teraz nie można wydać karty na
    podstawie poprzedniej umowy tylko klient musi ją podpisać ponownie bo inaczej
    umowa będzie nieważna (to chyba jest w ustawie o pieniądzu elektronicznym choć
    nie jestem pewny). I z tego powodu potrącili mi prowizję dopiero, gdy
    potwierdziłem odbiór karty, a nie w momencie jej wydania, jak to było kiedyś.

    Dla klientów LUkas banku: patrz punkt wyżej, oraz w regulaminie karty (jaki
    otrzymałem z tą nową kartą) jest taki ciąg paragrafów o warunkach wznowienia
    karty, sprzecznych z zasadą opisaną powyżej, ale te zapisy i tak nie
    spowodowały pobrania prowizji odrazu po wydaniu karty (tak jest napisane w tym
    regulaminie) choć prowizję bank pobrał po jej odebraniu :)). Także ciekawe czy
    ktoś również zauważył żeby banki (w tym LUKAS BANK) pobierali prowizję dopiero
    po odebraniu karty?.
    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-08-11 21:45:27
    Temat: Re: Karta VC LUKAS Banku
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

> [...]
    > latach bystrzy
    > w regulaminowym terminie rozwiązali umowę. Pozostali postąpili różnie. ja

    tez mam taka karte, widze, ze bede musial sie udac do oddzialu, aby nowej
    karty mi juz nie generowali

    dostalem kk z mBanku i jestem z niej bardziej zadowolony np. mozna sobie
    zobaczyc
    operacje i wykorzystanie limitu on-line (w LB tylko tel.)
    akurat wysokosc oprocentowania kredytu mnie nie dotyczy, bo zawsze splacalem
    w terminie
    jednak roznica jest duza

    przy okazji chyba tez zamkne konto w LB, e-konto pro jue nie jest takie
    ciekawe jak kiedys
    oprocentowanie spadlo i te ciagle problemy z zalogowaniem sie do
    konta........

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=349225

  • 3. Data: 2003-08-12 08:37:34
    Od: "Gello" <g...@g...pl>

    I stala sie jasnosc...
    bo oto Grzegorz <z...@W...pl> oznajmil(a):
> [...]
    żeby
    > banki (w tym LUKAS BANK) pobierali prowizję dopiero po

    visa electron BPHPBK... wznowiona karta przeleżała sobie 2-3
    tygodnie bez aktywacji... po wykonaniu transakcji z pinem
    (aktywacja) opłata pobrana tego samego dnia..

    G.