  • Data: 2002-02-13 09:39:25
    Temat: Jak liczyć raty ? (Excel)
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Jak obliczać wysokość raty spłaty kredytu ?

    Załóżmy, że mam kurs waluty (kupno/sprzedaż),
    oprocentowanie, czas spłaty, prowizje banku
    (w postaci: prowizja "przygotowawcza=1,5%; prowizja
    za przewalutowanie=1%).

    Próbowałem sobie poprzeliczać wielkość raty przy zadanych
    warunkach ale coś się chrzani.
    Mam wydruk z BZWBK (dla którego obowiązują powyższe prowizje)
    przykładowych spłat raty i za żadne skarby nie mogę rozpracować,
    skąd się u nich wzięły takie a nie inne wartości.
    Dla danych: kredyt=21500, kurs (2,4169/2,5358), stopa 4,75%, 15 lat
    czasu spłaty wyszło im 204,55 Franków, czyli w przeliczeniu na zł
    518,69 zł rata ! Skąd im się to wzięło ?
    Jak przeliczać sobie (najbardziej przybliżenie) wielkości raty kredytu ?