  • 1. Data: 2002-09-01 14:55:24
    Temat: Ile bedzie zajmowalo wejscie do Pekao i dlaczego? :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Włoska firma wygra przetarg na zabezpieczenia w Pekao

    Kulisy ogłoszonego przez bank Pekao przetargu na sprzedaż i zamontowanie
    zabezpieczeń w oddziałach instytucji budzą wiele kontrowersji.
    Przetarg, który wyłonił wykonawcę instalacji w 30 oddziałach banku, odbył
    się trzy miesiące temu. Zgłosiły się do niego cztery firmy. Jak
    nieoficjalnie dowiedziała się GF, wygrała firma DF-Express, przedstawiciel
    włoskiej Allusor Industrie. W ten sposób opiewający na grube miliony
    kontrakt przypadł w udziale firmie, która instalowała systemy antynapadowe w
    większości włoskich oddziałów UniCredito Italiano - właściciela Pekao.

    - Nie ma decyzji co do tego, kto będzie podwykonawcą. Bank zawsze bierze pod
    uwagę kilku kontrahentów, aby wybrać ofertę najlepszą pod względem jakości i
    ceny - stwierdził rzecznik prasowy banku Pekao, Sebastian Łuczak.

    Zapytany przez GF anonimowy przedstawiciel jednej z firm ubiegających się o
    kontrakt stwierdził, że otrzymał od banku odpowiedź, z której wynikało, iż
    jego oferta jest rozpatrywana i gdy tylko decyzja zostanie podjęta, firma
    zostanie o niej powiadomiona.

    Wszystko to wydarzyło się już po uzyskaniu przez GF informacji o wyniku
    przetargu. Tymczasem wiadomo, że DF-Express zainstalował już system w
    sochaczewskim oddziale Pekao. Jak podał "Ex-press Sochaczewski", klienci
    filii banku w Sochaczewie skarżą się na długi czas wchodzenia do budynku i
    opuszczania go oraz na uciążliwą konieczność deponowania przedmiotów
    wykrytych przez system zabezpieczający.

    Choć pobudki, którymi kierował się bank wybierając kontrahenta, mogą być
    zrozumiałe, pozostaje niesmak, że jednak nie wszystko było w porządku. Znane
    wszystkim powiedzenie, że w biznesie nie ma miejsca na sentymenty,
    wypadałoby uzupełnić kolejnym - że zawsze znajdzie się miejsce na przekręty.

    Michał Szewczyk
    wp.pl

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-09-02 04:29:37
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Każdy sposób na wyprowadzenie pieniędzy za granicę jest dobry.
    Powyższy przykład obrazuje co stanie się, gdy już wszystkie firmy w Polsce zostaną
    sprzedane zagranicznemu inwestorowi.
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-09-02 10:11:09
    Od: g...@p...onet.pl

    > Każdy sposób na wyprowadzenie pieniędzy za granicę jest dobry.
    > Powyższy przykład obrazuje co stanie się, gdy już wszystkie firmy w Polsce
    zostaną
    > sprzedane zagranicznemu inwestorowi.

    Tak też jestem za nacjonalizacja banków i zwróceniem
    własności prawdziwym Polakom

    Grzesiek

  • 4. Data: 2002-09-02 13:26:04
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Sun, 1 Sep 2002 16:55:24 +0200, "AMRA" <a...@a...com>
    napisał(-a):

> [...]
    >wszystkim powiedzenie, że w biznesie nie ma miejsca na sentymenty,
    >wypadałoby uzupełnić kolejnym - że zawsze znajdzie się miejsce na przekręty.

    skoro mamy wspaniałą ustawę pozwalającą na dowolne ustalanie kryteriów
    przetargów (np. 99% znaczenia może mieć najmniej istotna cecha)
    ogłaszanych przez nasz, polski, skarb państwa, to dlaczego miałoby
    budzić zdziwienie, że np. 99% znaczenia w przypadku tego przetargu
    dano krajowi pochodzenia oferenta? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2002-09-02 19:07:31
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Tak też jestem za nacjonalizacja banków i zwróceniem
    > własności prawdziwym Polakom

    Czuję ironię, więc Cię wyprowadzam z błędu.
    Rozumiem, że wszystko będzie w porządku, jeśli ten sam wyrób w takiej samej jakości
    wykona
    Włoch, Niemiec, czy inny przedstawiciel europy, a zwykła szara firma z polski ze
    swoim
    właścicielem pojdzie do urzędu pracy po zasiłek. Ciekawe co będzie, gdy i w tej kasie
    zabraknie pieniędzy ? Wtedy znowu ruszymy za chlebem na zachód pracować jako
    sprzątacze, w
    najlepszym wypadku dostając 50% kwoty jaką dostaje rodowity obywatel zachodniego
    państwa.
    Ale co tam, o to się będą martwić nasze dzieci, więc carpe diem, póki mamy z czego.
    Wyszło długie, ale mniej więcej tak to widzę po lekturze artykułu. Ba, ja nawet
    jestem w
    stu procentach pewny, że tak jest.
    Z pozdrowieniam dla Związku Banków w Polsce.
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-09-03 06:03:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:9jp6nugtdnmb1mjah5our5o5qpvg8tvoe8@4ax.com...

> [...]
    > ogłaszanych przez nasz, polski, skarb państwa, to dlaczego miałoby
    > budzić zdziwienie, że np. 99% znaczenia w przypadku tego przetargu

    Ewidentnie nie znasz ustawy o zamowieniach publicznych (w kwestii kryteriow
    przetargowych)...
    Poza tym bank nie angazuje srodkow publicznych i nie podpada pod ta ustawe.
    Mowilem ze nie znasz ustawy o...
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-09-03 07:49:21
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Tue, 3 Sep 2002 08:03:05 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    >wiadomości news:9jp6nugtdnmb1mjah5our5o5qpvg8tvoe8@4ax.com...

    >Ewidentnie nie znasz ustawy o zamowieniach publicznych (w kwestii kryteriow

    a co powiesz na to:

    http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_020827/firma_c_a_1.
    html

    Oto kilka cytatów:

    :Od 1997 r. znalazł się w ustawie o zamówieniach publicznych kuriozalny
    :art. 27c mówiący, że o korzystności oferty decyduje najwyższa liczba
    :punktów.

    :Metoda podziału kryterium ceny na podkryteria cen jednostkowych
    :upowszechniła się jako bezpieczna do tego stopnia, że ostatnio w
    :gminie R. wymyślono podkryterium ceny odbioru technicznego robót.
    :Naiwni oferenci podali w tym parametrze cenę zero, ponieważ odbiór
    :robót jest normalną czynnością związaną z wykonaniem zamówienia.
    :Popsuli kombinację przetargową, bo swój człowiek nie mógł w tym
    :kryterium uzyskać punktów (zero podzielone przez jakąkolwiek liczbę
    :nie istnieje). Unieważniono wobec tego przetarg z powodu złożenia
    :ofert niezgodnych z warunkami specyfikacji. W powtórce naiwni oferenci
    :podali ceny złotowe, więc swój człowiek miał pewną wygraną, ponieważ
    :ten składnik ceny podał w ułamkowej części złotego: 0,10 zł i uzyskał
    :w tym kryterium dziesięciokrotne przebicie.

    I w ten sposób oferta o grube tysiące droższa okazała się lepsza z
    powodu kilkudziesięciu groszy różnicy... Czy to dobra ustawa?

    >Poza tym bank nie angazuje srodkow publicznych i nie podpada pod ta ustawe.
    >Mowilem ze nie znasz ustawy o...
    >;-)

    wiem, nie twierdziłem, że podpada. Stwierdziłem jedynie, że skoro tak
    gospodaruje się publicznymi pieniędzmi, to trudno z podobnego
    postepowania czynić zarzut prywatnej firmie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2002-09-03 12:54:50
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > sprzątacze, w
    > najlepszym wypadku dostając 50% kwoty jaką dostaje rodowity obywatel

    Dziekuje, za wskazanie jedynie słusznej drogi, ale pozwól
    że pozostane przy swoim zdaniu :)

    Jezeli Niemiec lepiej płaci to wole sprzątać u niego a nie u Polaka
    ale rozumiem, że teraz pracujesz u siebie i dla siebie
    i dostajesz równowartość 100% kwoty jaką dostaje rodowity obywatel
    zachodniego państwa. Gratulacje.

    Prywatna firma ma prawo inwestować jak chce i gdzie, i tylko tyle.

    pozdrawiam niepatriotycznie
    Grzesiek

  • 9. Data: 2002-09-04 16:46:43
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Prywatna firma ma prawo inwestować jak chce i gdzie, i tylko tyle.

    A kto powiedział, że nie może ?
    Wyraziłem swoją opinię. Wolno mi ;-)
    Zdania nie zmieniam i nadal uważam, że jeśli chcę nabyć jakiś produkt wyprodukowany w
    innym kraju, wiedząc, że dokładnie taki sam mogę nabyć w Polsce, to mój wybór padnie
    na
    wyrób polski.
    Grzegorz

  • 10. Data: 2002-09-05 05:14:26
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Zresztą popatrz od strony Włochów- oni właśnie tak robią (wspierają swoich). Filią
    swojej
    firmy inwestują na włoskim rynku.
    Grzegorz