  • 1. Data: 2002-09-01 14:55:39
    Temat: Trywialne pytanko dot. rat pozyczek
    Od: Klient<a...@v...not>

    Sorry za lamerstwo ale taki oto problem sie pojawil...
    Bank udzielil pozyczki o oprocentowaniu np. 8% na sume 100000,
    na powiedzmy 5 lat, splacana miesiecznie. Jak policzyc raty
    kapitalowe i odsetkowe - to wiadomo, np. funkcja CUMIPMT.

    Klient splaca miesiecznie..... w pewnym momencie dostaje jakas
    ekstra kase, zsumowal kilka np. 5 rat kapitalowych i przelal
    otrzymana sume na konto banku. Jak wyglada saldo pozyczki
    po takiej operacji? Czy jest po prostu pomniejszone o sume
    5 rat kapitalowych? Co sie dzieje z odsetkami?
    Tzn. czy dokonujac takiej operacji co najmniej miesiac przed
    terminem raty automatycznie nie placi sie odsetek?

    WIem ze moge zadzwonic do banku ale chcialem sie dowiedziec
    czy stosuje sie w takich przypadkach jakas ogolna zasade.

    Dzieki,
    Klient

  • 2. Data: 2002-09-02 10:51:46
    Temat: Re: Trywialne pytanko dot. rat pozyczek
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Klient" <a...@v...not> napisał w wiadomości
    > Klient splaca miesiecznie..... w pewnym momencie dostaje jakas
    > ekstra kase, zsumowal kilka np. 5 rat kapitalowych i przelal
    > otrzymana sume na konto banku.

    -no i co z tego ze przelal na konto banku? Znasz umowe kredytu, ktory Ci
    zostal udzielony? Jest w nim cos o szybszej splacie -np. kilku rat?

    >Jak wyglada saldo pozyczki
    >po takiej operacji? Czy jest po prostu pomniejszone o sume
    >5 rat kapitalowych? Co sie dzieje z odsetkami?

    -to zalezy od umowy z bankiem. Przeczytaj umowe co mowi na ten temat w
    sprawie pozyczki.

    > Tzn. czy dokonujac takiej operacji co najmniej miesiac przed
    > terminem raty automatycznie nie placi sie odsetek?

    -j.w.

    > WIem ze moge zadzwonic do banku ale chcialem sie dowiedziec
    > czy stosuje sie w takich przypadkach jakas ogolna zasade.

    -tak stosuje sie: trzeba znac umowe pozyczki ktora sie zawarlo z bankiem. :)

    POzdrawiam
    Wall

  • 3. Data: 2002-09-02 12:52:22
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On 1 Sep 2002 14:55:39 -0000, Klient<a...@v...not> wrote:

> [...]
    >
    >WIem ze moge zadzwonic do banku ale chcialem sie dowiedziec
    >czy stosuje sie w takich przypadkach jakas ogolna zasade.

    zasady reguluje umowa kredytu miedzy bankiem a toba (oraz zalaczniki
    do tej umowy).
    czasem istnieje mozliwosc wplacenia wiecej i mozna zazyczyc sobie
    przeliczenia pozostalych rat kredytu - wszystko zalezy jednak od
    zawartej umowy.

    pozdarwiam,
    Cyb