  • 1. Data: 2002-09-01 13:58:48
    Temat: skąd wziąć POSa ???
    Od: "carlos" <o...@g...pl>

    Mam konto firmowe w inteligo,musze w swoim punkcie usługowym zainstalować
    jakiegoś POSa, bo klienci coraz częściej domagają się możliwości płacenia
    kartą.
    Jak to zrobić, do kogo się zwrócić?
    Czy są to bezpieczne trasakcje?
    Jaka jest moja odpowiedzialność jeśli ktoś zapłaci kradzioną kartą?
    czy są POSy w których wszystkie trasakcje trzeba autoryzowć PINem ???
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-09-01 14:14:29
    Temat: Re: skąd wziąć POSa ???
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "carlos" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaka jest moja odpowiedzialność jeśli ktoś zapłaci kradzioną kartą?
    > czy są POSy w których wszystkie trasakcje trzeba autoryzowć PINem ???

    Np. do Polcardu http://www.polcard.pl , eService http://www.eservice.pl lub
    Banku PEKAO SA

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:

  • 3. Data: 2002-09-01 16:47:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    http://www.karty.3a.pl/akcept.html

    >Czy są to bezpieczne trasakcje?
    >Jaka jest moja odpowiedzialność jeśli ktoś zapłaci kradzioną kartą?

    Wszystko zalezy od umowy. Zwykle w wypadku zwyklych sklepowych
    transkacji z fizycznym uzyciem karty, sprzedawca jesli tylko dopelni
    wszytkich swoich obowiazkow nie odpowiada za fraudy.

    >czy są POSy w których wszystkie trasakcje trzeba autoryzowć PINem ???

    Nie, w zwyklych sklepowych terminalach obowiazkowej autoryzacji PINem
    dla wszystkich kart sie nie stosuje. Z reszta nawet jakby to wymusic
    to stracilbys wielu klientow bo sporo uzytkownikow kredytowek nie
    pamieta (lub nawet nigdy nie nadalo) do nich PINu.
    Obowiazkowy PIN bedzie przy Maestro.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl