  • 31. Data: 2009-03-24 15:02:41
    Temat: Re: Handel swiatowy spadnie o 9% w roku 2009
    Od: sorden <s...@w...pl>

    kc wrote:

    > No i w taki sposób wracamy do początku dyskusji. Po co więc reklama?

    A po co czarne koty, stluczone lustra i wrożki ? ;]

    --
    in

  • 32. Data: 2009-03-24 15:08:53
    Od: Wojtek <u...@o...pl>

    Dnia 24-03-2009 o 15:57:44 kc <k...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > ktorej
    > No i w taki sposób wracamy do początku dyskusji. Po co więc reklama?
    >
    > kc

    Dla frajerów. Wyobraź sobie że kupon skreślasz w domu. Czy uważasz że
    Twoja wygrana w jakikolwiek sposób zależy od tego do której kolektury
    pójdziesz go wysłać ? Czy istnieje jakakolwiek kolektura zwiększająca
    Twoje szanse ?

  • 33. Data: 2009-03-24 15:22:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Wojtek" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Twoja wygrana w jakikolwiek sposób zależy od tego do której kolektury
    > pójdziesz go wysłać ? Czy istnieje jakakolwiek kolektura zwiększająca

    Szanse gracza nie. Szanse kolektury tak.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 34. Data: 2009-03-24 15:22:55
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Szanse kolektury na wygraną są tym większe im więcej ma klientów
    > względem innych.

    Oczywiście, masz rację. Ale sądziłem, że odnosimy się do stwierdzenia:

    > Widząc reklamę, że w tej kolekturze padła tydzień temu
    > szóstka, ominę ją szerokim łukiem i pójdę do innej, najlepiej w innym
    > mieście, bo to że zdarzy się to znowu w tej samej kolekturze jest
    > nieprawdopodobne.
    (itd.)

    Czyli nie rozmawiamy o szansach kolektur, ale wysyłającego los.
    I w tym kontekście szanse kolektur w zależności od liczby klientów,
    podobnie jak paradoks Monty Halla to trochę inny temat.

    Ale nie zmienia to faktu, że masz rację - szanse kolektury zależą od
    liczby klientów, których teoretycznie może być więcej w tych budach,
    które wygrały w poprzednim losowaniu.

    --
    eost.

  • 35. Data: 2009-03-24 15:32:53
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "x"

    > niepotrzebnie sie upierasz, w kazdym kolejnym losowaniu kazda kolektura
    > ma dokladnie takie same szanse na wygrana niezaleznie od tego czy w
    > poprzednim wygrala czy nie

    Dokladnie tak. Sa to bowiem zdarzenie niezalezne. Prawdopodobienstwo ze za
    tydzien szostka sie trafi w tej samej kolektorze jest naprawde dokladnie
    taka sama jak w pewnej innej wybranej kolekturze np jakiejs warszawskiej czy
    gdanskiej. Tylko ze ludzie nie rozumieja tego. I ten brak zrozumienia
    sprawia ze tak wiele ludzi daje sie nabrac na roznego rodzaju przekrety,
    piramidy finasowe czy tez w to, z emozna wygrac na gieldzie. No niby mozna.
    W totolotku tez mozna.

    Pester

  • 36. Data: 2009-03-24 15:33:51
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Jan Werbiński"

    > Nieprawda
    > Wystawienie plakatu z informacją o wygranej przyciąga więcej klientów
    > liczących na szczęście, co zwiększa szanse względem innych kolektur w
    > następnym losowaniu względem poprzedniego tej samej.
    >
    > Duża wygrana zmniejsza także szansę wygranej, ponieważ gra więcej osób, co
    > zmniejsza wygraną w zależności od trafień. Zakładam, że pula jest stała i
    > niezależna od ilości graczy, ale mogę się mylić.

    Masz racje. Uwzgledniajac reklame - to zwieksza.

    Pester

  • 37. Data: 2009-03-24 15:35:44
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    Robert Krassowski. Alkortrade <s...@a...biz> napisał(a):

    > A potem sie dziwic, ze ludzie sie naladowali akcji i jednostek na
    szczytach.
    > Matematyka do szkol i na mature!!!
    >
    > RK

    Inwestujesz posługując się rachunkiem prawdopodobieństwa?

    kc

  • 38. Data: 2009-03-24 15:37:29
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> wrote in message

    > Jest zupełnie nieważne. Sednem jest nieznajomość podstaw probabilistyki i
    > mylenie zdarzeń "wypadnie dwa razy szóstka w dwóch próbach" z "wypadnie
    > szóstka w drugiej próbie pod warunkiem, że w pierwszej wypadła szóstka".
    >
    > Żadna specjalistyczna wiedza, tylko podstawy matematyki "dla osłów"
    > serwowane w liceum.

    Jesli uwazasz ze to zupelnie niewazzne to wykazales swoje nieuctwo w
    zakresie rachunku prawdopodobienstwa. Widocznie przerwales edukacje na
    poziomie szkoly podstawowej. Dlatego wybaczam ci twoje nieuctwo.

    Pester

  • 39. Data: 2009-03-24 16:12:43
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Jesli uwazasz ze to zupelnie niewazzne to wykazales swoje nieuctwo w
    > zakresie rachunku prawdopodobienstwa. Widocznie przerwales edukacje na
    > poziomie szkoly podstawowej. Dlatego wybaczam ci twoje nieuctwo.

    Nie zrozumiałeś mnie.
    Jakie znaczenie ma, czy będzie to 1/36 (szóstka, konkretna cyfra), czy
    5/36 (szóstka, dowolna cyfra inna od szóstki), czy 1/6 (szóstka, dowolna
    cyfra), blabla..

    Nie ma znaczenia, bo istotą jest niezrozumienie przez autora wątku
    probabilistyki, o czym świadczy podanie przykładu z kostkami jako
    analogicznego do dwóch *niezależnych* zdarzeń losowania totolotka. Po co
    chcesz wnikać w jakieś prawdopodobieństwa losowań poprzez rzuty kostką,
    skoro samo założenie jest błędne?

    A tak w ogóle co to znaczy "konkretna inna cyfra od szóstki"? :>

    A autorowi wątku polecam poczytać o paradoksie hazardzisty (wprost i
    odwrotnym), a potem: nadracjonalności (i w ogóle teorii gier),
    złudzeniach kognitywnych.

    --
    eost.

  • 40. Data: 2009-03-24 16:19:20
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Pester wrote:

> [...]
    > sprawia ze tak wiele ludzi daje sie nabrac na roznego rodzaju przekrety,
    > piramidy finasowe czy tez w to, z emozna wygrac na gieldzie. No niby

    Ocvzywiscie, ze mozna. Zarowna w totka (niekoneicznie od razu szostke) jak i
    na gieldzie (niekoniecznie od razu miliard w tydzien).

    --
    in