  • 1. Data: 2008-12-10 21:01:35
    Temat: Getin - % z lokat przed promocją
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    Witam.
    Czy ktoś posiada dostęp do tabeli oprocentowania depozytów w getin banku z
    przed okresu promocji (lokata na 4 m-ce, oprocentowana 9% w skali roku)?
    Czy były wtedy duże różnice +/- w oprocentowaniu lokat? Interesują mnie
    oprocentowania depozytów do 6 miesięcy wstecz.

    Dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-12-10 22:43:55
    Temat: Re: Getin - % z lokat przed promocją
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Piotr Karski napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >Czy były wtedy duże różnice +/- w oprocentowaniu lokat? Interesują mnie
    >oprocentowania depozytów do 6 miesięcy wstecz.

    Nie mam, u nich jest wieczna promocja lokat w tym o długościach 4 i 9-mies.
    Różnice między obecnymi a sprzed pół roku, choć duże to jednak nieco
    mniejsze niż w innych bankach.
    W sierpniu mieli (chyba) 6.75% dla 9 mies i 7% dla 12-mies (ale wtedy
    lepiej było dolary ulokować na 3-mies. na dowolny procent...). Pod koniec
    września 7% miały już krótsze np. 6-mies.
    Arek

  • 3. Data: 2008-12-10 22:55:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dodam jeszcze, że u nich chyba nie da się założyć lokaty "niepromocyjnej"
    jeżeli akurat ta długość jest objęta promocją. (próbował ktoś?...)
    A promocja jest ciągle...
    Daltego absurdalne są te podwójne tabele - oprocentowanie standardowe
    i promocyjne, bo zawsze stosują te wyższe.
    Przez internet system nawet na to nie pozwoli - nie bedzie lokaty
    "niepromocyjnej" w rozwijanym menu. zgodnie zresztą z tym:
    http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html
    Oprocentowanie lokat zmiennych 4,5-4,8% przy rachunku oszczędnościowym
    w wys. 7,0% to chyba jakieś jaja są.

    Arek

  • 4. Data: 2008-12-11 13:38:04
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Arek" news:ghph9d$lpt$1@news.onet.pl

    > Oprocentowanie lokat zmiennych 4,5-4,8% przy rachunku oszczędnościowym
    > w wys. 7,0% to chyba jakieś jaja są.

    I teraz powstaje najważniejsza kwestia. Mianowicie jak getin zachowa się
    przy planowanej przez RPP obniżce (podobno znacznej) stóp procentowych? Co
    poleci w dół? Lokaty czy rachunek TOP? Jeżeli polecą (bo jest to raczej
    pewne) to jakiego orientacyjnego spadku można się spodziewać?

    Gdy bym miał pewność, że po obniżce stóp, rachunek TOP będzie nadal
    oprocentowany na 7% w skali roku to poważnie zaczął bym rozważać
    przetransferowanie prawie wszystkich oszczędności do getinu.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2008-12-11 15:29:57
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Piotr Karski" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > oprocentowany na 7% w skali roku to poważnie zaczął bym rozważać
    > przetransferowanie prawie wszystkich oszczędności do getinu.

    Oprocentowanie oferowane przez banki ni jak ma sie do stopy centralnej
    5.75%. Obnizka RPP wcale nie musi wplynac na obnizke depozytow, ktore
    obecnie znacznie przekraczaja poziom stopy referencyjnej. Wszystko zalezy od
    rozwoju sytuacji na swiecie, czy nasze banki beda mialy mozliwosc
    pozyskiwania pieniadza na zewnatrz. Jezeli sytuacja sie nie poprawi i bedzie
    wiecej chetnych (bankow) na depozyty to oprocentowanie ich wcale nie musi
    spadac, a moze rosnac.

  • 6. Data: 2008-12-11 19:42:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

> [...]
    >poleci w dół? Lokaty czy rachunek TOP? Jeżeli polecą (bo jest to raczej
    >pewne) to jakiego orientacyjnego spadku można się spodziewać?

    Tak jak pisał Krzysztof - nie wiadomo. Do tego dochodzą pewne
    zobowiązania Getinu płatne jakoś niedługo, więc teraz potrzebują kasy.

    Jak masz dużo pieniążków to zapytaj w Noble banku (taki Getin dla
    zamożnych - właściciele ci sami) o lokaty lub ich rachunek, niżej
    oprocentowany ale bazujący na WIBOR.

    Jeżeli obawiasz się obniżek i chcesz zabukować 9% na dłużej to w Getin
    do jutra mają to:
    http://www.depozyty.getinbank.pl/bankowe_papiery_war
    tosciowe.html
    ale sztywniejsze od rocznej lokaty - nie da się wcześniej spieniężyć.

    >Gdy bym miał pewność, że po obniżce stóp, rachunek TOP będzie nadal
    >oprocentowany na 7% w skali roku to poważnie zaczął bym rozważać
    >przetransferowanie prawie wszystkich oszczędności do getinu.

    Prawie wszystkich oszczędności to ja bym w jednym miejscu nie
    trzymał. Nie żebym się nawet obawiał, ale kwestia zasad.

    No, i czy musi być Getin, skoro pewnie zależy ci na swobodnej
    możliwości wypłaty.
    Arek

  • 7. Data: 2008-12-11 20:06:53
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Arek" news:ghrq9r$657$1@news.onet.pl

    > Tak jak pisał Krzysztof - nie wiadomo. Do tego dochodzą pewne
    > zobowiązania Getinu płatne jakoś niedługo, więc teraz potrzebują kasy.

    O jakie zobowiązania dokładnie chodzi? Mam tutaj na myśli to, czy mogą one
    znacząco wpłynąć na funkcjonowanie getin banku w niedalekiej przyszłości?

> [...]
    tosciowe.html
    > ale sztywniejsze od rocznej lokaty - nie da się wcześniej spieniężyć.

    I to jest ból... Jak dla mnie za duży horyzont czasowy i dodatkowo brak
    możliwości wcześniejszego spieniężenia...

    > Prawie wszystkich oszczędności to ja bym w jednym miejscu nie
    > trzymał. Nie żebym się nawet obawiał, ale kwestia zasad.

    He he he czyli muszę poważnie się zastanowić nad wytransferowaniem swoich
    pieniędzy z mBanku.

    > No, i czy musi być Getin, skoro pewnie zależy ci na swobodnej
    > możliwości wypłaty.

    Jakieś propozycje?
    Powiem szczerze, że sam mam już lekki mętlik w głowie. Z jednej strony
    jestem przywiązany do swojego głównego banku jakim jest mBank; z drugiej
    szukam jakiejś dobrej oferty na skuteczne pomnażanie swoich oszczędności.
    Oferta getin banku wydaje się bardzo przyjemna, ale jak się poczyta to i owo
    na ich temat to człowiek sam nie wie czy ma się bardziej angażować ze swoimi
    oszczędnościami w ich depozyty itp.
    Nie będę ukrywał, że mBank trochę mnie smuci swoją ubogą ofertą % depozytów,
    ale... No właśnie może to dobrze, może to oznacza, że nie potrzebują
    dodatkowej kapuchy od klientów bo są w dobrej kondycji finansowej a tym
    samym lepiej większość swoich oszczędności trzymać u nich np. na emax+.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2008-12-11 23:51:05
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > dodatkowej kapuchy od klientów bo są w dobrej kondycji finansowej a tym
    > samym lepiej większość swoich oszczędności trzymać u nich np. na emax+.

    Multi i mbank nigdy nie nalezeli do czolowki oferujacej najlepiej
    oprocentowane depozyty, takze nie licz na bardzo dobre oferty.
    Sytuacja Getinu i BRE jest na pewno odmienna, gdyz za tym drugim stoi spolka
    matka, ktora moze mu dopomagac, nawet gdyby nie byl w dobrej sytuacji. Getin
    musi liczyc na siebie i zbierane depozyty.

  • 9. Data: 2008-12-12 13:36:46
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Krzysztof" news:ghs9h1$2e3$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Getin musi liczyc na siebie i zbierane depozyty.

    I jak to liczenie na siebie mu wychodzi? Kolejki w jego oddziałach chyba są
    pozytywnym znakiem. Z drugiej jednak strony jeżeli bank drogo płaci za
    gotówkę klientów to też drogą będzie ją pożyczał. Czy to w dłuższej
    perspektywie nie oznacza, że Getin może mieć pewne kłopoty?

  • 10. Data: 2008-12-12 15:57:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

> [...]
    >znacząco wpłynąć na funkcjonowanie getin banku w niedalekiej przyszłości?

    Tu np. jest ogólnie, Getin jakoś wyróżniono.

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/print.html?article_
    id=1760020

    >Powiem szczerze, że sam mam już lekki mętlik w głowie. Z jednej strony
    >jestem przywiązany do swojego głównego banku jakim jest mBank; z drugiej
    >szukam jakiejś dobrej oferty na skuteczne pomnażanie swoich oszczędności.

    To może kompromis? Każdemu po trochu...
    Zresztą jest przecież kilka ofert banków w okolicach 9%. Dla ryzykantów wyżej...

    Arek