  • 1. Data: 2003-06-22 20:15:02
    Temat: Gdzie konto ? doradzcie pliz
    Od: "G." <...@w...pl>

    Witam

    Domyslam sie ze podobne zapytania wychodza Wam juz bokiem ale gdyby ktos
    w wolnej chwili mogl mi cos doradzic bede niezmiernie wdzieczny :) A noz
    przyda sie tez innym..

    Formalnie jestem jeszcze studentem, ale to kwestia miesiecy. Problemem
    (o czym za chwile)
    jest prawdopodobnie moj niejasny stosunek do sluzby wojskowej.
    Od 6 lat mam konto w pkosa i dochodze do wniosku, ze najwyzszy czas to
    zmienic.
    Od 6 miesiecy mam prace (nieokreslony) stad wplywy 1,5 kzl z groszami.
    Od konta oczekiwalbym tak: znosnego % (a nie jak w sa), mozliwosci
    wziecia kredytu "w koncie" do kilku kzl (najlepiej z jakims terminem bez
    %), fajnie byloby miec VC (z tego co wyczytalem, to zarabiam
    "akurat"),jak najmniejszych oplat za prowadzenie, karty itd. dobrej
    obslugi klienta lub sam sie moge "obsluzyc" (internet itd.) mw tyle..:)
    Teraz problemy:
    myslalem "mbank" - i tu moj niejasny stosunek do sluzby wydaje sie
    rozwiewac nadzieje na kredyt w koncie i VC
    myslalem "Lucas" - wyglada fajnie ale ponoc kolejki i oplaty spore
    Pozatym, gdziekolwiek to konto otworze to do "spraw kredytowych"
    wymagaja stazu, regularnych wplat itd. Wyczytalem, ze mozna "przeniesc
    historie konta" (or sth like that)
    z dotychczasowego banku do nowego i jak sie domyslam to rozwiazuje
    problem. Sek w tym ze moja historia sprzed pol roku zbyt chlubna nie
    jest, potem bylo juz dobrze. To przenosic czy nie ? A jasli to jak sie
    do tego zabrac ?
    I czy likwidacja konta w dotychczasowym banku dostarcza jakichs
    niespodzianek ? A moze to zly pomysl ?

    Za wszelkie podpowiedzi tudziez rozwianie moich mrzonek z gory dziekuje
    :)

    pozdr.
    G.

  • 2. Data: 2003-06-22 20:52:38
    Temat: Re: Gdzie konto ? doradzcie pliz
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    A gdzie mieszkasz?? Jakie banki masz dookola siebie,
    gdzie najdogodniej usytuowane bankomaty... to wazne informacje.

    Sprawdz: MultiBank, mBank, Lukas, Nordea, KredytBank,
    Integrum BGZ, niedlugo moze Inteligo.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2003-06-22 21:19:14
    Od: r...@r...pl

    > niedlugo moze Inteligo.
    o! a czemu niedlugo? ma cos sie zmienic?

    pozdrawiam

    romekk
    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 4. Data: 2003-06-22 21:26:54
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > o! a czemu niedlugo? ma cos sie zmienic?

    Autor pytania wymiania kredyt odnawialny jako usluga, z ktorej
    chialbym skorzystac a obecnie Inteligo tego nie udostepnia,
    acz obiecuja to od dluzszego czasu wiec wczesniej czy pozniej
    ruszy.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2003-06-22 22:01:55
    Od: "G." <...@w...pl>

    Wilczek wrote:

    > A gdzie mieszkasz?? Jakie banki masz dookola siebie,
    > gdzie najdogodniej usytuowane bankomaty... to wazne informacje.
    w Krakowie..i dlatego lokalizacja bankomatow i odzialow nie jest dla
    mnie super wazna..
    juz raczej to, co napisalem wczesniej

    > Sprawdz: MultiBank, mBank, Lukas, Nordea, KredytBank,
    > Integrum BGZ, niedlugo moze Inteligo.

    czy kolejnosc jest przypadkowa ? :) widzisz, wlasnie sprawdzam..tylko ze
    oferty sa dla mnie (niezorientowanego prawie absolwenta, ktory wczesniej
    byl zbyt zaczytany zeby zainteresowac sie swoimi "bankowymi interesami"
    ;) porownywalne wiec liczylem na jakies ukierunkowanie

    jeszcze co do tego kredytu w koncie, gdyby ktos byl laskaw: interesuje
    mnie on bo akurat
    chcialbym skorzystac, najlepiej juz, natychmiast w mysl zasady, ze
    lepiej kupic teraz o oddac pozniej niz doskladac i kupic pozniej :). i
    tu problemem jest
    a) na obecnym koncie go nie mam, moglbym wystapic ale i tak zamierzam
    sie przenies do innego banku
    b) moj niejasny stosunek do sluzby wojskowej (problem absolwenta przez
    wydaniem odpowiedniego zarzadzenia przez MON)
    i tu pytanie: czy przy wniosku o taki kredyt wszedzie mnie o to zapytaja
    ? czy moze w ktoryms banku nie zwracaja na to uwagi ?
    c) "staz" konta, przenosic z poprzedniego banku czy nie ? (o ile wogole
    tak mozna i o ile to przy kredycie cos zmienia)

    z gory thx

    pozdr.
    G.

  • 6. Data: 2003-06-22 22:05:47
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > byl zbyt zaczytany zeby zainteresowac sie swoimi "bankowymi interesami"
    > ;) porownywalne wiec liczylem na jakies ukierunkowanie

    Nie, nie jest przypadkowa :-) Choc np. Nordea w Krakowie to juz
    gorszy pomysl bo swoich bankomatow prawie nie maja a BZWBK tez
    nie ma tak duzo jak w Poznaniu czy Wroclawiu. Lukas jak dla mnie
    ma system internetowy nie do uzywania na codzien. BGZ jest
    najdrozsze (4pln/mc) ale w cenie jest token :-)

    Na tym polega problem, ze nie ma bankow idealnych dlatego tez
    gro ludzi na tym forum ma ich conajmniej kilka :-)
    3-4 to wlasciwie minimum :-))

    [...]
    > a) na obecnym koncie go nie mam, moglbym wystapic ale i tak zamierzam
    > sie przenies do innego banku

    To bieda, bo np. MultiBank umozliwia przeniesienie kredytu z innego banku
    tak, ze mozesz go miec "od razu". Ale majac stale miejsce zatrudnienia
    moze uda Ci sie dostac KO od razu. Podzwon popytaj. Mozesz zawezic
    liste to wymienionych wyzej bankow.

> [...]
    > i tu pytanie: czy przy wniosku o taki kredyt wszedzie mnie o to zapytaja
    > ? czy moze w ktoryms banku nie zwracaja na to uwagi ?

    nie wiem ale powoli temat zaczyna mnie interesowac :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2003-06-22 22:39:25
    Od: "G." <...@w...pl>

    Wilczek wrote:
    > To bieda, bo np. MultiBank umozliwia przeniesienie kredytu z innego banku
    > tak, ze mozesz go miec "od razu". Ale majac stale miejsce zatrudnienia
    > moze uda Ci sie dostac KO od razu.

    a mozesz mi powiedziec na czym takie przeniesienie polega ?
    tzn. zalozmy ze mam KO w sa, zakladam konto w Multi i co ?
    przestaje mniec tam a zaczynam tu, mam tam i tu, tam likwiduje wogole
    konto czy jeszcze
    cos innego ?

    a przy okazji: czy karty Visa np VC (no albo MC) maja sie jakos do KO
    czy to calkiem odrebne sprawy i niezalezne od siebie kredyty ?

    pozdr.
    G.

  • 8. Data: 2003-06-23 10:22:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "G." <...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a przy okazji: czy karty Visa np VC (no albo MC) maja sie jakos do KO
    > czy to calkiem odrebne sprawy i niezalezne od siebie kredyty ?

    Kredytowe mają odrębny rachunek i to co masz na rachunku bieżącym jest
    odrębne od rachunku karty.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2003-06-23 12:35:00
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > tzn. zalozmy ze mam KO w sa, zakladam konto w Multi i co ?
    > przestaje mniec tam a zaczynam tu, mam tam i tu, tam likwiduje wogole

    Przedstawiasz historie kredytu w obecnym banku i doreczasz potwierdzenie
    o zamknieciu lini. Teoretycznie powinni wowczas nie liczyc od nowa
    zdolnosci kredytowej itd - przynajmniej tak to powinno dzialac w teorii :-)

    > a przy okazji: czy karty Visa np VC (no albo MC) maja sie jakos do KO
    > czy to calkiem odrebne sprawy i niezalezne od siebie kredyty ?

    Z ww. bankow kredytowego MC ma tylko Lukas i KB. Jednak karte
    kredytowa mozesz miec w innym banku niz konto. Zdolnosc kredytowa
    dla KO i KK sumuje sie wiec jezeli wyczerpiesz cala dla KO to mozesz
    nie dostac KK. W wypadku debetowej VC zdolnosc kredytowa jest
    nieistotna.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 10. Data: 2003-06-23 20:58:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "G." <...@w...pl> writes:

    > Od konta oczekiwalbym tak: znosnego % (a nie jak w sa), mozliwosci
    > wziecia kredytu "w koncie" do kilku kzl (najlepiej z jakims terminem bez
    > %),

    Nie ma zadnego kredytu "w koncie" bez procentow. Tylko karty kredytowe,
    i tylko przy platnosciach (bezgotowkowych, zadne tam bankomaty).
    Moze byc latwiej je dostac niz kredyt (debet).

    > myslalem "mbank" - i tu moj niejasny stosunek do sluzby wydaje sie
    > rozwiewac nadzieje na kredyt w koncie i VC

    Nie wiedzialem ze armia ma wplyw na KK mBanku.

    > I czy likwidacja konta w dotychczasowym banku dostarcza jakichs
    > niespodzianek ? A moze to zly pomysl ?

    Zalezy co to za bank.
    --
    Krzysztof Halasa