  • 11. Data: 2006-10-16 22:35:39
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: "green" <g...@i...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > 13 Oct 2006 23:18:32 +0200, w <7...@n...onet.pl>,

    > Jak każdy fundusz akcji, nawiasem Unikorona jest raczej średnim wyborem.

    Witaj!

    Czy sugerujesz abym zainteresowanie swoje skierowała raczej w
    fundusze stabilnego wzrostu lub zrównoważone ?

    Pozdrawiam
    green

  • 12. Data: 2006-10-16 22:54:32
    Od: "green" <g...@i...pl>

    swiatowid napisał(a):

    > Fundusze akcji mają różne strategie i widać to na wykresach dobrze właśnie
    > za ostatni rok.
    > Miełiśmy wielki wzrost, spadek, wzrost i letni trend boczny.
    > Taki Skarbiec świetnie sobie poradził ze wzrostem i kanałem spadkowym, ale w
    > trendzie bocznym widać słabiutkie wahania. Porównaj np. z Citi.

    Witaj!

    Dzięki za odp. Gdzie mogę znaleźć informację na temat funduszy?
    CZy tylko na ich stronach internetowych? CZy są gdzieś zamieszczane
    zbiorcze porównamia? Mam jeszcze prośbę o wyjasnienie trendu
    bocznego na ile jego analizowanie jest pomocne . Dziękuję za
    powyższe wskazówki i proszę o informacje.

    Czy warto az tak rozstrząsać temat jeśli moja inwestycja dot.
    35tys.? Akceptuję chwilowe straty, tylko nie wiem czy założony okres
    2 letni nie jest zbyt krótki na bardziej agresywne inwestowanie . Co o
    tym sądzisz ?

    Pozdrawiam

    green

  • 13. Data: 2006-10-17 06:20:37
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    green napisał(a):
    > 2 letni nie jest zbyt krótki na bardziej agresywne inwestowanie . Co o

    Moze byc za krotki. Nie jestem analitykiem, ba - na gieldzie znam sie
    jak kura na pieprzu, ale po dlugiej hossie kolejne dwa lata moga nie byc
    najlepszym okresem na agresywne inwestycje w akcje. Moga, nie musza.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 14. Data: 2006-10-17 10:46:08
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 14 Oct 2006 18:18:47 +0200, w <egr2kl$3bj$1@news.lublin.pl>, "swiatowid"
    <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> napisał(-a):

    > Taki Skarbiec świetnie sobie poradził ze wzrostem i kanałem spadkowym, ale w
    > trendzie bocznym widać słabiutkie wahania. Porównaj np. z Citi.

    Skarbiec może i świetnie poradził sobie ze spadkami, ale w ciągu roku leży na
    dnie jeżeli chodzi o wyniki funduszy :)

  • 15. Data: 2006-10-17 10:47:21
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    16 Oct 2006 15:35:39 -0700, w
    <1...@h...googlegroups.c
    om>, "green"
    <g...@i...pl> napisał(-a):

    > Czy sugerujesz abym zainteresowanie swoje skierowała raczej w
    > fundusze stabilnego wzrostu lub zrównoważone ?

    Nie, wprost przeciwnie. Ale zyski z funduszy akcji nie muszą być znacząco
    większe niż funduszy zrówn. Ja bym brał jednak fundusze akcji :)

  • 16. Data: 2006-10-17 14:45:19
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *green* napisał(a):

    > stopień ryzyka - myslę że oczekuję jak największej stopy zwrotu
    > więc akceptuję przejściowe straty, moja skłonność do ryzyka jest
    > więc wyższa

    Ale co to znaczy ,,wyższa'' :) ? Zapytam tak: Jakie straty jestes
    w stanie zaakceptować przy założeniu, że po tych dwóch latach
    inwestycja nie przyniesie zysku? 2%? 10%? 30%?

    Musisz się nastawić na to, że straty mogą wcale nie być ,,przejściowe'' :)

    Na pewno nie polecałbym inwestowanie w jeden fundusz. Przy założeniach,
    które podałaś myślę, że optymalny będzie podział na stabilnego
    wzrostu + zrównoważony + (ewentualnie --- bo krótki okres) akcji.
    Ale udziały procentowe będą zależeć od tego, jak odpowiesz na zadane
    przeze mnie pytanie :)

    No i co to znaczy ,,oczekuję jak największej stopy zwrotu''? 10%? itd...

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Mam małe krzywe drzewko, ale to jeszcze nie bonsai

  • 17. Data: 2006-10-17 17:47:10
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> napisał(-a):

    >Skarbiec może i świetnie poradził sobie ze spadkami, ale w ciągu roku leży

    bzdura. Nie jest w czołówce, ale to nie wszystko. A skoro o tym mowa, kogo
    cenisz w tej grupie, pomijając fundusze spółek małych ?
    Ja AIG i Citi

  • 18. Data: 2006-10-18 14:22:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 17 Oct 2006 19:47:10 +0200, w <eh34tq$3vs$1@news.lublin.pl>, "swiatowid"
> [...]

    > bzdura. Nie jest w czołówce, ale to nie wszystko. A skoro o tym mowa, kogo
    > cenisz w tej grupie, pomijając fundusze spółek małych ?

    % zysku w ciągu 12 m-cy (za barometrem onetu):

    DWS Polska FIO Top 25 Małych Spółek 97,6800
    Fortis Akcji 60,7100
    Legg Mason Akcji FIO A B 59,7100
    AIG FIO Akcji 54,9500
    Arka BZ WBK Akcji FIO 54,2300
    GTFI FIO Akcji 53,5900
    DWS Polska FIO Akcji Plus 50,1100
    SKARBIEC-AKCJA 47,7900
    CU FIO Polskich Akcji 47,2400
    ING FIO Akcji 47,0200
    Millennium FIO Akcji 45,4800
    UniKorona Akcje FIO 42,9300
    BPH FIO Akcji 40,7700
    Pioneer Akcji Polskich FIO I 40,6700
    Pioneer Akcji Polskich FIO E 39,9700
    PZU FIO Krakowiak 39,3300
    SEB 3 39,3000
    Pioneer Akcji Polskich FIO A 38,6200
    Allianz Akcji FIO 37,1300
    SKARBIEC-TOP - BRE Private Banking Agresywny 36,2800
    SKARBIEC-TOP Funduszy Akcji SFIO 35,8900
    SKARBIEC-TOP - mBank Agresywny 35,6400
    SKARBIEC-TOP - MultiBank Agresywny 35,6400
    DWS Polska FIO Akcji 35,3200
    Fundusz Akcji OFI 29,2600

    Fakt, nie każdy Skarbiec to dno ;)

  • 19. Data: 2006-10-18 19:19:49
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    >Fakt, nie każdy Skarbiec to dno ;)

    Maiłem cały czas na myśli Skarbiec Akcji, a nie TOPy, które są dla mnie
    dziwnymi tworami (niby top a gorzej niż macierzysty Skarbiec). No i fundusze
    Maluchów to zupełnie inna kategoria, obecnie niemal fundusze zamknięte.
    Ponadto tabelki nie uważam za odpowiedz na pytanie: jaki fund cenisz. Wyniki
    za rok to nie wszystko.

    Podam tylko taki przykład, jakiś czas temu OFE Bankowy dostał jakąś nagrodę
    jako najlepszy fundusz z wynikami za 3 lata. Faktyczne - % były wyższe, ale
    tak się złożyło, że akurat 3 lata wcześniej miał porządnego doła, a w
    trakcie tego okresu dopłacił klientom z racji osiągania kiepskich wyników.
    Także pochwały i zachwyty były kompletnie chybione i widać to było w
    krótszych okresach.

  • 20. Data: 2006-10-18 21:50:34
    Od: "green" <g...@i...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > 16 Oct 2006 15:35:39 -0700, w
    > <1...@h...googlegroups.c
    om>, "green"

    > Nie, wprost przeciwnie. Ale zyski z funduszy akcji nie muszą być znacząco
    > większe niż funduszy zrówn. Ja bym brał jednak fundusze akcji :)

    Tak też uczynię , nie wiem czy właściwie - ale myslę nad zakupem
    AIG Akcji. Co Ty na to?

    Pozdrawiam
    green