  • 1. Data: 2006-10-13 19:43:35
    Temat: Czy PayPal chce coś ukryć?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Właśnie z PayPal dostałem maila informującego mnie, że jeśli chcę dalej
    korzystać z konta, to powinienem zaakceptować nową umowę.
    Wszedłem na konto, zacząłem czytać treść tej umowy i po chwili mocno sie
    wkurzyłem.
    Nowa umowa liczy bite 11 stron druku (co odpowiada jakimś 700 liniom
    tekstu), a na ekranie jest wyświetlana w okienku o wysokości 5 linii.
    Czyli aby przeczytać sam tekst umowy, należałoby to okienko przewinąć
    ok. 140 razy!
    Do tego należy przeczytać kilkanaście załączników, objętości których już
    nie sprawdzałem.
    Jak znam życie, 99% użytkowników bez wahania (i bez czytania) kliknie,
    że tę umowę wraz z załącznikami przeczytało i że ją akceptuje. I pewnie
    właśnie o to firmie chodziło.
    Pozostaje tylko pytanie:
    Czy tam jest jakiś hak? Jeśli tak, to jaki?
    Co się w umowie zmieniło, że PayPal wprowadził jej nowa wersję?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2006-10-14 10:36:37
    Temat: Re: Czy PayPal chce coś ukryć?
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Witam!

    Tez to dostalem. Dziwi mnie kwestia tej umowy. PayPal'a uzywam nie od
    dzis. W wersji angielskiej serwisu nikt nie kazal dokonywac nigdy
    takowych cudacznych operacji. Po licznych niemilych doswiadczeniach z
    PayPal'em uwazam, ze nalezy ich unikac szerokim lukiem.

    Ostatnio, pare miesiecy przed zpolonizowaniem paypal'a chcialem wyslac
    znajomemu z USA 20 USD - tyle wynosila oplata z tytulu uzytkowania
    serwera ktory on postawil. Przelew bankowy nie wchodzil w rachube wiec
    pomyslalem PayPal. Oki, kase wyslalem. Po czym tego samego dnia
    wieczorem dzwonil do mnie pan z zastrzezonego numeru telefonu z
    zapytaniem czy ja jestem tym za kogo sie podaje. Potwierdzilem i
    rozlaczyl sie. Widocznie nie wzbudzilem jego zaufania bo pomimo tzw.
    'weryfikacji' kasa zaginela w blizej niewyjasnionych okolicznosciach.
    Po kilku tygodniach pieniadze wrocily na rachunk mojej karty i
    stwierdzono, ze znajomy nie zaakceptowal platnosci. Poniewaz jest
    zaufana osoba i zna sie na rzeczy, pokazywal mi historie swoich
    transakcji - kasa nawet do niego nie dotarla.

    Jesli komus zalezy na otworzeniu drogi w swoijej usludze dla platnosci
    elektronicznych - polecam allpay.pl. Nie maja na pewno tylu userow co
    paypal i wielu uslug o zblizonej funkcjonalnosci niemniej dla potrzeb
    wielu firm starczy i to.

    Ciekawostka jest, ze jurysdykcje z zakresu kontroli skarbowej w
    PayPal'u prowadzi amerykanski urzad skarbowy.

    Matt

  • 3. Data: 2006-10-14 15:27:10
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 14 Oct 2006 03:36:37 -0700, Mateusz Rutkowski napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Tez to dostalem. Dziwi mnie kwestia tej umowy. PayPal'a uzywam nie od
    > dzis. W wersji angielskiej serwisu nikt nie kazal dokonywac nigdy
    > takowych cudacznych operacji.

    Mam pytanie do użytkowników pl.biznes.banki:
    Czy widzicie oryginalną wiadomość, na która odpowiedział Mateusz
    Rutkowski? A jeśli tak, to na jakich serwerach news?
    Bo ja tę wiadomość <egoqd5$h6c$1@atlantis.news.tpi.pl> wysłałem wczoraj
    o godz. 21:43 na pl.biznes.banki oraz na alt.pl.ebay, a z niewiadomych
    powodów nie ma jej na żadnym z używanych przez mnie news-serwerów.
    Jedyne ślady istnienia mojego postu to Google, oraz odpowiedź Mateusza.

    W związku z powyższym, pozwolę go sobie poniżej przytoczyć:

  • 4. Data: 2006-10-14 15:38:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Chris napisał(a):

    [...]

    > Bo ja tę wiadomość <egoqd5$h6c$1@atlantis.news.tpi.pl> wysłałem wczoraj
    > o godz. 21:43 na pl.biznes.banki oraz na alt.pl.ebay, a z niewiadomych
    > powodów nie ma jej na żadnym z używanych przez mnie news-serwerów.

    Bo crosspost między pl.* a alt.* to nie za dobry pomysł.
    Większość serwerów takiego artykułu nie przyjmie.

    --
    Wojciech Bancer

  • 5. Data: 2006-10-14 17:10:25
    Temat: Re: [OT] Czy PayPal chce coś ukryć?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 14 Oct 2006 15:38:37 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > Bo crosspost między pl.* a alt.* to nie za dobry pomysł.
    > Większość serwerów takiego artykułu nie przyjmie.

    Pewnie masz rację, ale news.tpi.pl tę wiadomość przyjęło jakby nigdy
    nic, po czym ją wysłało do /dev/null. A to juz nie jest w porządku.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2006-10-14 21:21:03
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Chris <chris94@wytnij_to.poczta.fm> wrote:

    > Pewnie masz rację, ale news.tpi.pl tę wiadomość przyjęło jakby nigdy
    > nic, po czym ją wysłało do /dev/null. A to juz nie jest w porządku.

    Więc zgłoś to administratorowi tego serwera, który notabene - jest
    niedokonfigurowany.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2006-10-14 21:26:56
    Od: dobromir <d...@t...pl>

    Chris napisał(a):
> [...]
    > tekstu), a na ekranie jest wyświetlana w okienku o wysokości 5 linii.
    > Czyli aby przeczytać sam tekst umowy, należałoby to okienko przewinąć

    O ile się nie mylę to jest tam umowa w wersji pdf do ściągnięcia.

  • 8. Data: 2006-10-15 10:41:03
    Od: "Tytus" <S...@d...com>

    > Po licznych niemilych doswiadczeniach z
    > PayPal'em uwazam, ze nalezy ich unikac szerokim lukiem.

    Caly swiat o tym wie.. ale coz maja monopolistyczna pozycje

  • 9. Data: 2006-10-15 11:26:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 14 Oct 2006 23:26:56 +0200, dobromir napisał(a):

    > O ile się nie mylę to jest tam umowa w wersji pdf do ściągnięcia.

    Owszem, właśnie stąd wiem, że regulamin liczy 11 stron tekstu.
    Ale na ten link uwagę zwróci tylko ten, kto zaczyna sie poważnie
    zastanawiać, co w tym regulaminie jest.
    Mnie najbardziej niepokoi to, że gdy zakładałem konto na
    angielskojęzycznym PayPalu, to tam tak obszernego regulaminu nie było.
    Doświadczenie podpowiada mi, ze jeśli ktoś płodzi tak wielki dokument,
    to właśnie po to, aby coś w nim skutecznie ukryć.
    Ja na razie wstrzymałem sie z akceptacja tego regulaminu, niech go
    wcześniej przestudiuje ktoś, kto nie ma co z czasem robić.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2006-10-15 13:50:48
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Chris wrote:
    > Mnie najbardziej niepokoi to, że gdy zakładałem konto na
    > angielskojęzycznym PayPalu, to tam tak obszernego regulaminu nie było.

    Ten Paypal angielskojęzyczny to był pewnie amerykański, a nie brytyjski i
    podlega prawu w USA.
    A PayPal (Europe) Ltd podlega prawu bytyjskiemu (oraz dyrektywom unijnym) a
    nadzór sprawuje Financial Services Authority. Działalność w innym kraju Unii
    podlega AFAIK tylko zgłoszeniu, co PayPal (Europe) Ltd w Polsce zrobił zdaje
    się w zeszłym roku.
    Nic dziwnego, że umowa z użytkownikiem jest inna.