  • 31. Data: 2011-07-01 18:42:25
    Temat: Re: EuroSzlamowanie .....
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 20:07:13 +0200, totus napisał(a):

    > Jak zwykle chodzi o definicje. Dla ciebie facet wybrany przez prezydenta i
    > przez sejm to nie jest polityk. Dla mnie dalej jest. Bankier to człowiek,
    > który prowadzi swój bank dla zysku na własne ryzyko, nie dla celu
    > inflacyjnego czy stymulowania wzrostu gospodarczego. Ale to moje definicje.
    > Ty możesz uważać, ze prezes NBP to nie polityk i na zdrowie. I rada, która
    > głosuje jaka będzie cena pieniądza to nie są politycy. Powiedz czym oni się
    > różnią od biura politycznego, które wyznaczało cenę chleba w 1978 roku? Ale
    > każdy ma swoje definicje.
    Mówiąc politycy mam na myśli rząd.
    Rząd i banki są powiązane i zawsze były. Prawdziwą władzę ma ten kto ma
    pieniądze a nie wybrany "chłopiec do bicia". To znaczy zdarzyło się kiedyś,
    że "chłopiec" wyciął w pień bankierów i zabrał im pieniądze. Mam na myśli
    króla Francji i Zakon Templariuszy, ale to wyjątek który potwierdza regułę.
    Naprawde, ja bym to porównał do stosunku naszego rządu i FIFA (z PZPN w
    roli NBP ;)

    > Tu mam inne zdanie. W/g mnie kredyt jest z wkładów i nie zwiększa podaży
    > pieniądza. Nie było by wkładów nie było by kredytu, a na rynku pieniędzy
    > byłoby tyle samo.

    Jezu, gdyby nie było wkładów to nie byłoby kredytu, bo nie byłoby banku.
    Kredyt to zapis paru cyferek w komputerze w banku. Nie ma potrzeby nawet
    drukować pieniędzy bo ty zaraz ten kredyt wydasz przepisując te cyferki na
    poleceniu przelewu.

    > No dobra niech tak będzie jak lubisz. Gdyby wkładcy ze swoimi pieniędzmi
    > poszli po mieszkania to cena by była taka sama. Tylko ci co maja wkłady to
    > mieszkania już mają.

    Gdyby każdy wydawał tylko tyle na ile go stać, to władcy nie mielu by tylu
    pieniędzy a wkłądy byłyby nikomu niepotrzebne chyba ze jako zabezpieczenie
    przed kradzieżą.

    > Ciekawe to może i jest ale czy prawda to nie wiem.

    No cóż powiedział mi to w zaufaniu pewien profesor ekonomii, ktory bywał w
    bibliotekach ale też był ministrem finansów ;)

    > Skąd Ty na to wszystko bierzesz pieniądze? Finansujesz USA i Grecję i UE. Ty
    > to musisz byc bogaty. Z giełdy to wszystko?

    Z powietrza Totusie, z powietrza. Z tego samego powietrza jakim odychali
    biedni Hindusi, dzicy murzyni w Afryce i przymierający głodem Azjaci kiedy
    tworzyli wielkie imperium brytyjskie (pisane przeze mnie małymi literami
    złośliwie)

  • 32. Data: 2011-07-01 18:43:43
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 19:06:53 +0200, totus napisał(a):

    > Depozytariusz wie tylko nie przyjmuje tego do wiadomości. Myśli, bo tak ma w
    > umowie, że kredyt 20-letni na dom to nie z jego pieniędzy. Leci w panice ze
    > swoją umowa w zębach po własne pieniądze, a tu figa. Godzi się teoretycznie
    > bo jak smród u dupy to sra na odsetki tylko chce gotówki. Chce gotówki bo
    > tak jest w umowie. Ty inaczej byś się zachowywał? Poczekałbyś spokojnie jak
    > się spłaci obrabiarka kupiona za Twoje pieniądze?

    A właściwie to jaki jest cel przechowywania pieniędzy w banku? Czy to tylko
    taki zwyczaj? Wielu ludzi trzyma pieniadze na lokatach wieloletnich. Ty i
    ja nie, ale wielu - tak.
    Tacy jak ja i Ty są do tego zmuszeni. Bo jak inaczej nazwać WYMÓG
    posiadania konta przez nawet małego przedsiębiorcę. Jak inaczej nazwiesz
    wypłaty pensji na konto. Kiedyś wypłatę dostawało się do ręki, teraz musisz
    mieć konto. To znaczy nie musisz bo prawo nakłada oboiwiązek wypłaty do
    ręki, ale nagonka była taka, że takich pracowników jest już niewielu o ile
    w ogóle są. Przypomnij sobie wyśmiewanie Jarosława, że nie posiada konta w
    banku.
    Każde takie konto to depozyt. Każdy depozyt to możliość udzielenia kredytu.
    KAżdy kresyt to zarobek.
    Dywagacje nt. własności pieniędzy nie mają wielkiego sensu (poza
    akademickim). Każdy pieniądz we współczesnym i nowoczesnym kraju przechodzi
    przez banki. Dzięki temu - okradając 3/4 świata - możemy żyć w jako takim
    dostatku.
    Czy ty naprawdę myślisz, że istnieją jakieś genetyczne uwarunkowania, które
    doprowadziły do tego że Amerykanie pracują lepiej i mądrzej a Polacy - nie?
    Sądzisz że Bóg nam to dał, że nie głodujemy gdzieś na pustyni w Mali?
    Opisałem ci do dzisiaj świat finansował domki z papendekla i lotniskowce, z
    ktorych Amerykanie są tak dumni. Wczesniej Anglicy się wzbogacili na
    wyzysku kolonialnym i też są z tego nadzwyczaj dumni. Za 100 lat Chińczycy
    wzbogacą się wykupując USA i Europę i też będą dumni.

  • 33. Data: 2011-07-03 12:38:47
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ciężko będzie wrócić do realnych
    >
    > Dlaczego? Każda władza się kiedyś kończy. Bankierów też.
    >
    > Arch

    Nie.
    Każda władza od początku świata opiera się o dupę i pieniądze.
    Akurat te dwa atrybuty są niezmienne.

  • 34. Data: 2011-07-03 18:41:55
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Po 1989 w Polsce nie było kapitalizmu. Teraz też nie ma.

    Dokładnie.
    Dlatego tak bardzo zależało mi na ujawnieniu tych pozostałych pięćdziesięciu
    paru nazwisk....

    Państwo bezpieki - czy dwa państwa bezpieki?
    http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Panstwo-bezpieki-cz
    y-dwa-panst,2,ID291157480,n

    "[...] No, więc ze 115 nazwisk zostało 64. Oczywiście: ci najważniejsi już
    obiecali wierna służbę Nowemu Panu. To nie wróży dobrze na dalszą metę.
    [...]".

    .. i sprawdzeniu czy akurat lista ta nie pokrywa się akurat z listą -
    najbogatszych - z tygodnika Wprost.
    Jeden z braci Kaczyńskich znał prawdę ale zabrał ją ze sobą do grobu
    (zapewne za sprawą razwiedki ruskiej i tej naszej z WSI).

    Macierewicz cały czas zna prawdę, ale milczy i nie ujawnia jej na antenie
    Radia Maryja .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/