  • 1. Data: 2002-11-21 11:29:37
    Temat: Design kart
    Od: k...@w...pl

    Witam,
    Gdzieś kiedyś widziałem stronę z najładniejszymi kartami, czy ktos pamięta ten
    link?
    Może małe głosowanie, która karta jest najładniejsza na rynku, a może jakieś
    propozycje designu. Pisze pracę na ten temat i chętni usłysze opinie
    specjalistów.
    pozdr.
    kmykow

  • 2. Data: 2002-11-21 11:44:00
    Temat: Re: Design kart
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakieś
    > propozycje designu. Pisze pracę na ten temat i chętni usłysze opinie

    www.karty.3a.pl

    Na jaki dokladnie temat piszesz prace?
    --

    Kazimierz
    GG1213856

  • 3. Data: 2002-11-21 12:16:29
    Od: k...@w...pl

    > Na jaki dokladnie temat piszesz prace?

    Dzięki.
    Na razie nie ma sprecyzowanego dokładnie, ale coś, ala - wpływ opakowania na
    sprzedaż w wydaniu kart. Pytanie zasadnicze, jakie ma znaczenie wygląd karty w
    krainie finansów, a jakie warunki finansowe.
    kmykow

  • 4. Data: 2002-11-21 12:24:28
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

> [...]
    karty w
    > krainie finansów, a jakie warunki finansowe.

    Z mojej strony moge tylko powiedziec, ze mimo iz LG ma najwyzsze
    oprocentowanie z bankow w ktorych mam konta (jeszcze mBank i Multi) to nie
    korzystam z tej karty, bo bardziej mi sie podoba VE Multibanku.
    Aha - generalnie jest tak, ze Mastercardy sa brzydsze niz Visy. Przynajmniej
    dla mnie i paru znajomych, z ktorymi o tym rozmawialem.
    --

    Kazimierz
    GG1213856

    Composed by Mailer Signature (http://www.unusualworks.com)

  • 5. Data: 2002-11-21 12:34:29
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Aha - generalnie jest tak, ze Mastercardy sa brzydsze niz Visy. Przynajmniej
    > dla mnie i paru znajomych, z ktorymi o tym rozmawialem.

    Mnie akurat bardziej podobają się MC, ale to rzecz ocenna. Myślę, że
    gdybyś skonstruował dobre narzędzie, które pozwala ocenić wpływ wyglądu
    karty na decyzję o chęci jej posiadania, to wyniki byłyby i ekscytujące
    i szokujące. Ja siebie oceniam na jakieś 80-90 % i nie wstydzę się do
    tego przyznać, chociaż nie świadczy to dobrze o moim rozsądku. W BRE
    chyba o tym wiedzą, że tak właśnie jest, bo np. karty Multibanku są w
    mojej ocenie bardzo fajne.

    Pzdr: Dogbert

  • 6. Data: 2002-11-21 12:37:20
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja siebie oceniam na jakieś 80-90 % i nie wstydzę się do
    > tego przyznać, chociaż nie świadczy to dobrze o moim rozsądku.

    Uff... a ja juz myslalem, ze to tylko mnie dotyczy :)

    > W BRE
    > chyba o tym wiedzą, że tak właśnie jest, bo np. karty Multibanku są w
    > mojej ocenie bardzo fajne.

    IMHO najladniejsze na rynku. Szczegolnie KK.

  • 7. Data: 2002-11-21 12:50:50
    Od: k...@w...pl

    Kilka dni temu w poscie dotyczacym UJ, było stwierdzenie, że warto mieć kart z
    którą się identyfikujesz. Jedni identyfikują się poprzez design inni poprzez
    cel w zwiazku z jakim jest ona wydawana a jeszcze inni licza tylko procenty,
    więc pytanie jest dosyć ważne. Na ile czynniki pozafinnasowe mają znaczenie
    przy wyborze usług finansowych, ale to pytanie to chyba sens marketingu
    bankowego, więc na nie nie odpowiemy. Ciekaw jestem waszych opinii na ten
    temat. Gdybycie mieli szacować, w ilu procentach o wyborze karty decyduje jej
    design?
    pozdr.
    kmykow

  • 8. Data: 2002-11-21 13:18:07
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    na ten
    > temat. Gdybycie mieli szacować, w ilu procentach o wyborze karty

    Oj, troche przewrotnie postawione pytanie. Bo jesli spojrzec na
    badana, to Polacy najpierw przekladaja bliskosc oddzialu banku - przy
    jego wyborze.

    Nastepna rzecz - do podstawowych rachunkow wydawana jest zazwyczaj
    jedna podstawowa karta - dlatego znowu nie masz wyboru.

    Mozna zatem przyjac inne podejscie - 52% Polakow ma w banku konto
    osobiste. Co piata osoba z tej grupy - ma wiecej niz jeden taki
    rachunek.

    To znowu zaweza nam pole badawcze.

    Idac dalej tym tropem - z kart platniczych korzysta zaledwie co druga
    osoba posiadajaca ROR (w tym pelnomocniyc czy wspolwlasciciela)
    Ok. 20% uzywa kart sporadycznie
    10% do 3 razy w miesiacu

    Biorac pod uwage wlasnie te wszystkie fakty - bedziemy zmuszeni
    przyjac zalozenia, ze korelacja wygladu z czestoscia uzywania czy
    posiadania - dotyczy li tylko kilku procent badanych (a czy to bedzie
    mozna rozciagnac na wszystkich?) - posiadajacych co najmniej dwie
    karty (i to zapewne dwoch roznych bankow?).

    Oprocz tego, nalezy jeszcze wziac pod uwage, iz dla wielu placacych -
    (z tej wlasnie naszej wybranej grupy), oprocz wygladu ma znaczenie
    organizacja, ktora wydaje karte.

    Moim zdaniem to o czym chcesz pisac - to troche porywanie sie z motyka
    na slonce, bo trudno bedzie cos takiego udowodnic (za duzo warunkow -
    chyba, ze ograniczysz sie do np. jednego banku).

    Moze - jesli dojdziesz do zrodel - w Citibanku czy BPH PBK - oni chyba
    maja i VISA i Master Carda - tutaj powiedzmy, ze daloby sie rozroznic
    kto co wybiera - jednak znowu - czy wybierali ze wzgledu na wytryski
    tworczosci na karcie czy na organizacje, ktora dana karte wydala. No
    ale wtedy mozesz przeprowadzic badana uzytkniwkow danej karty - i
    popytac ich dlaczego wybrali taka a nie inna - jeszcze lepiej, gdyby
    mieli obie (to wtedy Pekao SA i Visa Concerto iEC/MC - ludzie czesto
    biora obie).
    W sumie najbardziej odpowiadalby BPH PBK - bo wprowadzil jednoczesnie
    oba typy kart.
    Zreczne postawienie pytan - i cos moze wyjdzie??? :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 9. Data: 2002-11-21 14:48:51
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > na slonce, bo trudno bedzie cos takiego udowodnic (za duzo warunkow -
    > chyba, ze ograniczysz sie do np. jednego banku).

    Chyba trochę przesadzasz, oczywiście, ze dla cąlej populacji to nie ma sensu,
    jednak jeżeli zawęzisz do określonych grup społecznych np. juniorzy (dlaczego
    mbank wprowadził czarne izzy karty???) lub posiadaczy KK, przykład BZ WBK, co
    powoduje, że z kart o identycznych parametrach jedne są wybierane, a inne nie?
    Można to również sprawdzać na przykładzie KB, który swojego czasu wydawał dużo
    okazjonalnych kart.

> [...]
    > oba typy kart.
    > Zreczne postawienie pytan - i cos moze wyjdzie??? :)

    Wolałbym się skupic na jednej organizacji i kilku kartach o identycznych lub
    zblizonych parametrach. Zresztą z dotychczasowych obeserwacji wnoszę, że jest
    to czynnik nie decyduujacy, ale wspomagający, pytanie tylko co i w jakim
    stopniu jest skuteczne, jakie są preferencje Polaków w tym zakresie.

    Proponuje krótka ankietę, co chciałbym, aby było na mojej karcie? Zdjęcie
    misia koala, rysunek z Bolkiem i lolkiem, rycina Malczewskiego, a może portret
    Britney :-)))Zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • 10. Data: 2002-11-21 15:02:48
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arimee$if2$1@news.onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Oj, troche przewrotnie postawione pytanie.

    Trzeba tez wziac pod uwage, ze wiele osob w momencie decyzji o wyborze karty
    NIE WIE, jak ona bedzie wygladac.