  • 1. Data: 2009-08-07 08:20:04
    Temat: [DB] Premiujemy franka - warto?
    Od: Bankokształciuch <j...@g...com>

    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/dbfrank

    Zastanawiam się czy warto i gdzie kruczek. Obecnie mam w CHF, ale
    spłacam w PLNach (przeliczane na CHF). Oczywiście widać
    "niedogodności" w warunkach: 3 tys. miesięcznie wpłata, 2 przelewy,
    konto no i brak opłat za konto do końca czerwca 2011.

    --
    Bankokształciuch

  • 2. Data: 2009-08-07 09:57:09
    Temat: Re: [DB] Premiujemy franka - warto?
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    Bankokształciuch wrote:

    > http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/dbfrank
    >
    > Zastanawiam się czy warto

    pomnoz sobie kurs sprzedazy chf w DB przez 0,96 i zobacz czy warto
    w porownaniu z bankiem w ktorym masz kredyt. mi wyszlo, ze za kilka
    klikniec moge ~50pln miesiecznie przyoszczedzic. zawsze to lepiej
    zimne piwko wessac niz sie dokladac do zyskow hipotecznego banku
    ze sprzedazy waluty :)

    jak sie promocja skonczy, badz zmieni na gorsze, to mozna pomyslec
    o innym miejscu zakupu waluty, lub po prostu wrocic do przewalutowania
    w banku w ktorym masz kredyt (z roru pln na chf po biezacym kursie).

  • 3. Data: 2009-08-07 10:29:47
    Temat: Re: Premiujemy franka - warto?
    Od: Tata <j...@g...com>

    On 7 Sie, 11:57, Paweł wrote:

    > pomnoz sobie kurs sprzedazy chf w DB przez 0,96 i zobacz czy warto
    > w porownaniu z bankiem w ktorym masz kredyt.

    Nie dodałem, że kredyt mam w DB.

    --
    Bankokształciuch

  • 4. Data: 2009-08-07 12:16:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie dodałem, że kredyt mam w DB.
    >
    > --
    > Bankokształciuch

    mam kredyt w DB i już złożyłem wniosek o otwarcie konta w CHF i spłatę z
    tego konta...

    albo będę korzystał z promocji w DB albo kupował CHF np. w Citi i
    przelewał do DB, zobaczę co mi się bardziej opłaci

    w każdym razie dzięki "korzystnemu" kursowi CHF w DB, dopłacam do
    kredytu ponad 70 zł miesięcznie!

    mnie się opłaci

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-08-08 13:26:31
    Od: Don Pedro <D...@o...pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > przelewał do DB, zobaczę co mi się bardziej opłaci
    >
    > w każdym razie dzięki "korzystnemu" kursowi CHF w DB, dopłacam do

    I ja podobnie. Ale jedno mnie zastanawia. Zwrócą jak wykonasz opłaty
    dwie w miesiącu. Tylko jakie opłaty, to jest to dość nieprecyzyjne i od
    nich tylko zależy czy uznają je za pasujące do wzorca. Np. opłaty za
    wodę... Przecież nikt bezpośrednio za wodę raczej nie płaci i czy opłata
    czynszu mieszkaniowego wspólnoty mieszkaniowej, który zawiera opłaty za
    wodę ale nie wprost, jest tym co bank uznaje? A jak płacisz twoje opłaty
    raz na dwa miesiące (np ja tak płacę za prąd) to co?

  • 6. Data: 2009-08-09 13:33:59
    Od: Tolek <t...@N...gazeta.pl>

    On 2009-08-08 15:26, Don Pedro wrote:

    > nich tylko zależy czy uznają je za pasujące do wzorca. Np. opłaty za
    > wodę... Przecież nikt bezpośrednio za wodę raczej nie płaci
    jak to? to czemu ja przelewam co 2 miesiące do MPWiK za wodę?

    W.

  • 7. Data: 2009-08-09 17:54:26
    Od: Don Pedro <D...@o...pl>

    Tolek wrote:

    > jak to? to czemu ja przelewam co 2 miesiące do MPWiK za wodę?
    >
    > W.
    A nie napisałem, że chodzi o opłaty we wspólnotach? Ale mogę się też
    mylić oczywiście i nawet ci co we wspólnotach płacą bezpośrednio... ;)
    Domy to oczywiście 'inna inszość'.Ale w kontekście dbFranka to i tak
    twoje 'co dwa miesiące' za wodę są warte tyle samo co moje 'co dwa
    miesiące' za prąd... Ma być co miesiąc, wg regulaminu.

  • 8. Data: 2009-08-09 18:15:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > twoje 'co dwa miesiące' za wodę są warte tyle samo co moje 'co dwa
    > miesiące' za prąd... Ma być co miesiąc, wg regulaminu.

    trzeba wykonać dwie płatności, jeżeli faktura (woda,
    energia....cokolwiek) opiewa na 100 zł, to dlaczego nie wykonać dwóch
    przelewów po 50 zł? obowiązek spełniony, rachunek opłacany... ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2009-08-09 22:16:36
    Od: Don Pedro <D...@o...pl>

    RobertS wrote:

    > trzeba wykonać dwie płatności, jeżeli faktura (woda,
    > energia....cokolwiek) opiewa na 100 zł, to dlaczego nie wykonać dwóch
    > przelewów po 50 zł? obowiązek spełniony, rachunek opłacany... ;-)

    'Teoretycznie' to ja też mogę takie coś powymyślać. Np nazwać czynsz
    opłatą za wodę... Tylko czy w praktyce ktoś to już ćwiczył, czy też
    liczymy na to, że bank będzie zachowywał się przyzwoicie i wszelkie
    wątpliwości rozwiązywał na naszą korzyść?