  • 1. Data: 2010-08-21 11:58:30
    Temat: Czas w bankomatach
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy godzina transakcji w bankomatach jest pobierana z centralnego
    serwera podczas autoryzacji czy każdy bankomat ma swój własny
    zegar ?.

    Pytam się bo zauważyłem że czas na wydrukach w bankomatach
    Polbanku różni się o około 5 minut od czasu rzeczywistego. W
    innych bankomatach takich dużych różnic nie zauważyłem.

    Damian

  • 2. Data: 2010-08-21 12:07:37
    Temat: Re: Czas w bankomatach
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-08-21 13:58, Damian Niusy pisze:
> [...]
    > Polbanku różni się o około 5 minut od czasu rzeczywistego. W
    > innych bankomatach takich dużych różnic nie zauważyłem.

    I dobrze, że to podnosisz, ale walcz z tym. Ja wymiękłem po kilkukrotnym
    walnięciu głową w betonowy mur.
    Wyobraźmy sobie, że dokonuję transakcji (bankomatowej) o 12:00, czas w
    bankomacie jest 12:05, a minutę później ktoś mnie wali na ziemię,
    kradnie portfel i kartę, wypłaca (w innym bankomacie z dobrym zegarem)
    parę tysiaków, ja to zgłaszam, zastrzegam kartę, po czym dowiaduję się,
    że "przecież kilka minut PÓŹNIEJ to właśnie PAN (mamy na wideo) wypłacał
    gotówkę tą kartą w bankomacie !!!"

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-08-21 13:02:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Damian Niusy" i4of14$o8o$...@n...onet.pl

    > Pytam się bo zauważyłem że czas na wydrukach w bankomatach
    > Polbanku różni się o około 5 minut od czasu rzeczywistego. W
    > innych bankomatach takich dużych różnic nie zauważyłem.

    Pobrałem kiedyś pieniądze w Eurobankowym bankomacie z kont
    w Polbanku. Trzy próby pobrania -- wydawałoby się, że będą
    na slipkach ;) trzy kolejne czasy -- ale było inaczej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-08-21 13:07:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SQLwiel" i4ofi7$pd0$...@n...onet.pl

> [...]
    > czym dowiaduję się, że "przecież kilka minut PÓŹNIEJ to właśnie PAN (mamy na wideo)
    wypłacał gotówkę tą kartą w bankomacie !!!"

    Próbowałem kiedyś to tłumaczyć w banku -- na próżno.

    W Polbanku jest ciekawiej -- transakcje bankomatowe (nawet dokonane
    w bankomatach stojących na terenie placówek Polbanku) są oderwane
    i od czasu prawdziwego, i od czasu Polbankowego, a nawet od całego
    systemu Polbankowego -- chodzą w offline. :)

    Jak zauważyłem -- pracowników Polbanku to nie martwi.
    Kiedyś nawet miałem debet na koncie -- choć na tych
    kontach Polbank nie dopuszczał do istnienia debetu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2010-08-21 13:20:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

> [...]
    > parę tysiaków, ja to zgłaszam, zastrzegam kartę, po czym dowiaduję się,
    > że "przecież kilka minut PÓŹNIEJ to właśnie PAN (mamy na wideo) wypłacał

    spokojnie, nawet jesli, to w systemie transakcyjnym czas nie jest brany
    z bankomatu. Latwo bedzie ustalic roznice pomiedzy zegarem w bankomacie
    i serwerem.

  • 6. Data: 2010-08-21 13:23:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i4oj4t$mjm$...@i...gazeta.pl

    > Pobrałem kiedyś pieniądze w Eurobankowym bankomacie z kont
    > w Polbanku. Trzy próby pobrania -- wydawałoby się, że będą
    > na slipkach ;) trzy kolejne czasy -- ale było inaczej. :)

    Na wszelki wypadek -- na slipkach były numery operacji bankomatu,
    więc widać było wyraźnie, że bankomat wędruje w czasie.

    (; Nie wiem, czy te wędrówki były zgłoszone w Urzędzie Kontroli Czasu,
    i czy Polbank dostał zezwolenie w UKC na takie podróżowanie w czasie. ;)

    Mnie w tym banku niewiele już dziwi. W ogóle coraz mniej mnie zadziwia
    polska rzeczywistość. (na przykład internetowe doniesienia o zmieceniu
    z powierzchni istnienia całego miasta Bogatyni -- w czasie gdy zniszczenia
    tamtejsze są na oko stukrotnie mniejsze niż tu i ówdzie opisywane w necie
    a wcześniej mieszkańcy owej Bogatyni zarabiali nieźle/krocie na różnych
    odszkodowaniach związanych z odbudową swych uszkodzonych budynków)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2010-08-21 13:24:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" i4ojs2$htp$...@i...gazeta.pl

    > spokojnie, nawet jesli, to w systemie transakcyjnym czas nie jest brany z
    bankomatu. Latwo bedzie ustalic roznice pomiedzy zegarem
    > w bankomacie i serwerem.

    Teoretyzujesz czy masz jakąś praktykę w tej materii?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-08-21 14:34:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.08.2010 15:24, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "witek" i4ojs2$htp$...@i...gazeta.pl

    > Teoretyzujesz czy masz jakąś praktykę w tej materii?

    A jak wybrales w bankomacie w Pekinie o godzinie 12.oo w poludnie 1000
    renmibi, to czy oznacza to, ze wyplaty dokonales dokladnie w tym samym
    momencie, co Witek wybierajacy 1000 zl o godzinie 12.oo w poludnie w
    bankomacie w Warszawie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2010-08-21 14:47:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

> [...]
    czy oznacza to, ze wyplaty dokonales dokladnie
    > w tym samym momencie, co Witek wybierajacy 1000 zl o godzinie 12.oo w poludnie w

    Jakiś podstęp? Drugie dno? :) Pekin ma inną strefę czasu.
    W wątku chodzi o coś innego -- i chyba jest to jasne. :)

    I chyba tylko ,,początkujący'' nie widzi problemu z niesynchronizacją czasu.

    Podobny problem czasowy mają śledczy w przypadku wypadku ;) Tu 154. :)
    Aby było jasne -- moim zdaniem Ruscy mącą w sprawie czasu, ale winę za
    katastrofę ponoszą Polacy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-08-21 15:52:40
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    > Podobny problem czasowy mają śledczy w przypadku wypadku ;) Tu 154. :)
    > Aby było jasne -- moim zdaniem Ruscy mącą w sprawie czasu, ale winę za
    > katastrofę ponoszą Polacy.

    Dzwoni Putin do Tuska:
    - Mam dla ciebie straszną wiadomość! Rozbił się samolot z waszą delegacją.
    - Co Ty gadasz? Oni jeszcze nie wystartowali z Warszawy!
    - Szlag, ta p...olona różnica czasu!

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.