  • 21. Data: 2020-07-02 22:52:00
    Temat: Re: Curve zawieszone
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > od podatku od nieruchomości - którego swoją drogą w tym roku jeszcze nie dostałem,
    po tym jak w DC mieli "bardzo dobry pomysł", by przenieść to z wydziałów budżetowych
    dzielnic do wspólnego "centrum obsługi podatnika"

    Nie, decyzją Trzaskowskiego jest zawieszone bo koronawirus.
    Nie dość że nie mają wieczystego, to jeszcze te groszowe podatki
    wstrzymują...

    --
    Alf/red/

  • 22. Data: 2020-07-03 08:57:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 2 lipca 2020 22:52:03 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]
    >
    > Nie, decyzją Trzaskowskiego jest zawieszone bo koronawirus.
    > Nie dość że nie mają wieczystego, to jeszcze te groszowe podatki

    O, seryjnie?
    Czego to nie można się dowiedzieć na usenecie ;>
    U mnie to nie takie grosze, ponad 150zł za garaż. A na naliczenie drugich 150 za
    komórkę czekam już kilka lat...
    Inna sprawa, że - choć może trudno w to uwierzyć - w styczniu koronawirus był jeszcze
    anegdotą (choć możliwe, że nas właśnie wtedy siekło) - a z wydziału budżetowego
    Mokotowa od lat dostawałem pismo z wymiarem z datą na koniec stycznia.

    To są jaja... Pamiętam, jak obdzwaniałem kolejne urzędy, żeby się dowiedzieć, jak
    zapłacić ekwiwalent żyta za wyłączenie działki z produkchi rolnej - w końcu w którymś
    się dowiedziałem, że Hania to odwołała/umorzyła - ale w umowie sprzedaży było.
    Podatki śmichu-chichu, ale wqu*ce, płacisz za wypis aktu, który idzie do gminy - ale
    musisz tam też pojechać, żeby się do podatku zgłosić, bo akt nie trafi.
    Probkem masz dopiero jak chcesz iueszkanie sprzedać - trzeba przyjść z czekoladkami,
    to szybko wyliczą - a w kasie za 5 lat wstecz może trochę zaboleć ;>

  • 23. Data: 2020-07-03 23:15:12
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > z wydziału budżetowego Mokotowa od lat dostawałem pismo z wymiarem z datą na koniec
    stycznia.

    A to inny mechanizm - w tym roku był armagedon z likwidacją wieczystego,
    staruszki (przepraszam) się w styczniu obudziły że ich to też dotyczy, a
    ostateczny termin koniec lutego... i zdaje się, że zwyczajnie nie było w
    urzędach komu przygotować cyklicznych naliczeń :)

    --
    Alf/red/

  • 24. Data: 2020-07-04 12:16:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 3 lipca 2020 23:15:14 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]
    > ostateczny termin koniec lutego... i zdaje się, że zwyczajnie nie było w
    > urzędach komu przygotować cyklicznych naliczeń :)

    Hmm, to co to, Los Alamos, gdzie siedziały dziewczyny z liczydłami i udawały komputer
    (mieli też mechaniczne "prakomputery" i nawet wymyślili jakąś niesamowitą metodę
    poprawiania błędów w obliczeniach - pisał o tym we wspomnieniach Feynman, który przy
    bombje pracował jako młody fizyk)?

    Czyli czy nie mają komputerów?
    Bo niby co ma człowiek do roboty przy tym oprócz wyjmowania kartek z drukarki (o ile
    w ogóle, bo są przecież firmy, do których mailem lecą pliki a wychodzą gotowe worki z
    pocztą)?

    Podobno rozsyłali od 6 marca, wstrzymali 22 - i teraz masz gościu audiotele - wysłali
    do ciebie czy korona-nosz (zwaby dawniej listonoszem) wyrzucił awizo do kosza (u mnie
    nawet nie noszą poleconych z potwierdzeniem, tylko od razu awizo, bo nie mają tych
    nieszęsnych komputerków)?

    Jakbyśmy mieli w DC pis, to by wysłali poleconym z potwierdzeniem informację, że
    decyzję dostaniemy później ;>

  • 25. Data: 2020-09-26 12:06:05
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

> [...]

    > O, seryjnie?
    > Czego to nie można się dowiedzieć na usenecie ;>

    Zaczęli rozsyłać. Dostałem dla dwóch dzielnic, oczywiście z tego nowego
    Centrum Obsługi Podatnika.
    Nadane 21.09 i 23.09. Dla mieszkań :)

    --
    Alf/red/

  • 26. Data: 2020-09-26 14:35:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 26 września 2020 12:06:09 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]
    budżetowych dzielnic do wspólnego "centrum obsługi podatnika"

    > Zaczęli rozsyłać. Dostałem dla dwóch dzielnic, oczywiście z tego nowego

    Ja na Mokotowie dostałem już w sierpniu (zapłaciłem 10 sierpnia), oczywiście mało
    brakowało a trafiłoby dokładnie w urlop - jakim trzeba być mocarzem umysłowym, by to
    rozsyłać w wakacje...
    Żeby było jeszcze trudniej, pozmieniali numery decyzji - a przede wszystkim numery
    indywidualnych kont do wpłat - ciekawe, czy to z okazji otwarcia tego "centrum"
    (swoją drogą nadane zupełnie z innego adresu).
    Nawet dołączyli kartkę, że są numery indywidualne - ale że od zawsze taki miałem, to
    tylko przypadkowy rzut oka na to miejsce w decyzji uratował mnie od wysłania kasy na
    stare konto, zapisane w "odbiorcach".

    Oczywiście naliczenia za komórkę nadal nie ma, a kupiona już ponad 3 lata temu...
    Chyba dam z tym spokój, a jak będę ew. sprzedawał tą chałupę to po prostu zapłacę za
    5 lat wstecz (chyba tak to się przedawnia).

    Zapomniałem, w którym wątku o tym pisaliśmy - myślałem, że znów się coś stało z curve
    ;>