    From: Rafal M <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Co zamiast Multibanku (dlugie)?
    Date: Wed, 7 Jul 2010 10:28:02 -0700 (PDT)

    Witam :)

    W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
    posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

    Moj aktualny koszt konta w Multubanku: 35 zl rocznie (debetowa VC)
    Koszt wg nowego TOiP: 114 zl rocznie

    Jakos nie zauwazylem, zeby inflacja wynosila w ostatnim czasie ponad
    300% ;) Nie widzi mi sie placenie grubo ponad 100pln rocznie za
    naprawde proste konto (bo takim jest "ja comfort"), tym bardziej, ze
    aktualna oferta MultiBanku jest bardzo przecietna, a i w ramach oferty
    tego samego banku to wszystko moge miec za darmo (mBank).

    W Multibanku jestem od 8 lat, wiec szkoda sie przenosic (nawyki jednak
    juz jakies mam), ale coz... zostawie sobie u nich tylko KK, cala
    reszta idzie do zamkniecia.

    Stad pojawia sie moje pytanie: Gdzie sie przeniesc?

    Co do wymogow:
    - niskie koszty
    - w miare mozliwosci pelna onlinowosc systemu transakcyjnego
    - dobra obsluga
    - sporo bankomatow bezplatnych (wszystkie bezplatne byly by milym
    dodatkiem)
    - konta EUR i USD z obsluga gotowkowa
    - jak najmniejsza czestotliwosc wizyt w oddziale (czyli wiekszosc
    rzeczy da sie zalatwic przez www/tel)
    - bezplatne polecenia zaplaty (zlecenie, realizacja, wycofanie)
    Ogolnie, z karty debetowej do konta korzystam sporadycznie - 1-2
    wyplaty miesiecznie z bankomatow, cala reszta to tranzakcje
    bezgotowkowe (wiec tylko KK).

    Z kont jakie mam teraz:

    Multibank - idzie do zamkniecia, zostaje tylko KK
    mBank - jeden z pretendentow do tytulu konta glownego
    Alior Bank - kolejny z pretendentow do tutulu konta glownego
    DBnet - do wyplat z bankomatow :)
    Polbank - skarbonka na oszczednosci biezace
    OF/Getin - oszczednosci
    BZWBK - idzie do odstrzalu jak tylko bede mial chwile czasu.

    Jak myslicie?

    Z tego co ja sobie sprawdzalem idealny byl by tandem Alior + DBnet,
    lub mBank + DBnet.

    Ogolnie DBnet jako bank do wyplat z bankomatow. (od biedy mogl by byc
    nawet glownym rachunkiem, gdyby nie siermiezny system tranzakcyjny)

    I teraz mBank czy Alior?

    Alior:
    - darmowosc konta
    - bardzo droga debetowka - 60 zl rocznie - plusem sa bezplatne
    wszystkie bankomaty (ale to samo mam w DBnet za darmo). Wypukla
    debetowka to extra 15 zl.
    - onlinowy system (pomijajac czeste problemy techniczne)
    - ma oddzialy (co tez jest jakims plusem)
    - 2,5% na ror :)
    - nie najgorsze kursy walut

    mBank:
    - calkowita darmowosc
    - brak oddzialow
    - problemy przy zalatwianiu spraw wymagajacych kontaktu z czlowiekiem
    - eMakler
    - supermarket TFI

    Slowiem ciezki orzech do gryzienia.
    Mysle, zeby konto glowne miec a Aliorze (bez debetowki), DBnet do
    wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.
    A skarbonki do oszczednosci pozstana bez zmian.

    Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?
    A moze MultiBank na skutek odplywu klientow we wrzesniu wprowadzi
    jakas promocje lojalnosciowa/utrzymaniowa? ;-) Bo kurcze szkoda by
    bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
    8 lat.

    Pozdrawiam
    Rafal