  • 1. Data: 2013-10-18 07:49:16
    Temat: BIK vs KRD
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Tak, leniwy jestem. :)
    Ale proszę, aby ktoś uczynny zechciał w 2-3 zdaniach opisać istotne
    różnice między tymi dwoma firmami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-10-18 08:52:41
    Temat: Re: BIK vs KRD
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu piątek, 18 października 2013 07:49:16 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
    > Tak, leniwy jestem. :)
    >
    > Ale proszę, aby ktoś uczynny zechciał w 2-3 zdaniach opisać istotne
    >
    > różnice między tymi dwoma firmami.

    Dodałbym jeszcze trzecią - BIG InfoMonitor.

    pzdrwm
    luc

  • 3. Data: 2013-10-18 09:32:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-18 08:52, luc pisze:

    > Dodałbym jeszcze trzecią - BIG InfoMonitor.
    >

    > pzdrwm
    > luc
    >
    > 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.
    > Masz Dropboxa? Nie? To masz: http://goo.gl/wDbXq + 500MB dodatkowo ;-)

    BIK do baza banków i jest tam informacja o kredytach bankowych. KRD to
    prywatna baza, do której mogą zgłaszać długi niebanki. Infomonitor to to
    samo co KRD, tylko prowadzone przez inną firmę.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-10-18 18:41:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > BIK do baza banków i jest tam informacja o kredytach bankowych. KRD to
    > prywatna baza, do której mogą zgłaszać długi niebanki. Infomonitor to to
    > samo co KRD, tylko prowadzone przez inną firmę.

    są jeszcze MIG-BR, ERIF, BRKN itd...

    jak ktoś jest w jednej z ww. baz to będzie miał problem (mniejszy lub
    większy) z uzyskaniem kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2013-10-18 19:50:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2013-10-18 18:41, RobertS stwierdził, że:

    > są jeszcze MIG-BR, [...] BRKN itd...

    Dwie powyżej to akurat te same bazy.

    --
    Marcin Nowakowski

  • 6. Data: 2013-10-21 08:50:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-10-18 07:49, sqlwiel pisze:
    > Tak, leniwy jestem. :)
    > Ale proszę, aby ktoś uczynny zechciał w 2-3 zdaniach opisać
    > istotne różnice między tymi dwoma firmami.

    BIK to BI*K*.

    INFOMONITOR i KRD to BI*G*.

    Co do zasady dla klienta banku znaczenie ma, kto gdzie zagląda.
    "Oficjalnie" prywatne firmy nie mają wglądu w BIK, a mogą do
    woli zaglądać do BIGów. Z Bankami na odwrót - Oficjalnie mogą
    zaglądać do BIKu i BIGów, ale zaglądają tylko do BIKu.

    Jednak jeśli przyjrzeć się konstrukcji infomonitora, okazuje
    się, że zaglądając do BIGu - zaglądamy też do BIKu, oraz
    zaglądając do BIKu - zaglądamy również do BIGu.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 7. Data: 2013-10-21 09:18:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > BIK to BI*K*.
    >
    > INFOMONITOR i KRD to BI*G*.
    >
    > Co do zasady dla klienta banku znaczenie ma, kto gdzie
    > zagląda. "Oficjalnie" prywatne firmy nie mają wglądu w BIK, a mogą do
    O ile wiem, to *chyba* przepisy się ostatnio zminiły.

    > woli zaglądać do BIGów. Z Bankami na odwrót - Oficjalnie mogą zaglądać
    > do BIKu i BIGów, ale zaglądają tylko do BIKu.
    A to jest nieprawda. Mnie mBank sprawdzwał w któryms BIGu.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    We place two copies of PEOPLE magazine in a DARK, HUMID mobile home.

  • 8. Data: 2013-10-22 21:57:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Jednak jeśli przyjrzeć się konstrukcji infomonitora, okazuje się, że
    > zaglądając do BIGu - zaglądamy też do BIKu, oraz zaglądając do BIKu -

    skąd masz takie info? np. w GNB przy wniosku kredytowym MUSISZ podpisać
    papier, że zgadzasz się na sprawdzenie bazy BIG...przy okazji bank
    sprawdza też MIG-BR

    te wszystkie firmy pożyczkodajki do BIKu nie zaglądają dlatego to się
    często nazywa pożyczka bez BIK, ale SKOKi już się bazami interesują

    wpis w MIG-BR vel BRKN praktycznie uniemożliwia skorzystanie z kredytu w
    banku

    najłatwiej jest w KRD, nie wszystkie banki sprawdzają, a nawet jak
    któryś patrzy to można się z wpisu (pod warunkiem, że dotyczy sprawy
    niekredytowej) wytłumaczyć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2013-10-23 00:02:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-10-22 21:57, RobertS pisze:

    > skąd masz takie info?

    Które konkretnie info ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 10. Data: 2013-10-23 21:38:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Które konkretnie info ?

    "Z Bankami na odwrót - Oficjalnie mogą zaglądać do BIKu i BIGów, ale
    zaglądają tylko do BIKu"

    zagladają wszędzie, jeżeli masz BIK ok ale zawalone inne bazy to marne
    szanse na kredyt w banku

    --
    pozdrawiam
    RobertS