  • 81. Data: 2005-02-27 16:52:23
    Temat: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 14:26 Adam Płaszczyca donosi:

    > Przykro mi, nie.

    > To bardzo dobry pomysł. Za udostępnianie danych odpowoiada
    > udostępniający, a nie stosujemy spychotechniki. Tak samo jak za próbe
    > posłużenia się fałszywym banknotem odpowiada ten, kto płacui, a nei
    > ten, kto wpuścił w obieg.
    życzę Ci w takim razie powodzenia kiedy przytrafi Ci się sytuacja, że
    nieświadomie zapłacisz fałszywym baknotem i trafisz na policjanta, który
    rozumuje tak jak Ty.

    > ... wobec banków. Osoba, która stwierdzi, że dane są nieprawdziwe może
    > pocałować BIK w trąbkę.
    Jeśli to jest osoba nie myśląca logicznie to rzeczywiście może całować w
    trąbke kogo tam chce. Natomiast jeżeli taka osoba odrobine ruszy
    mózgownicą to bez problemu wyjaśni taką sprawę za pośrednictwem banku.
    Zrozum w końcu człowieku jak to działa: BIK tylko przechowuje dane
    przesłane przez Banki, nie edytuje ich ani nie sprawdza poprawności bo
    to nie jego rola.

    > Pewnie BIK udostepnia informacje, że moja znajoma posiadała konto w
    > DB24 i miała kredyt tamże, a tymczasem nie była ona klientem tego
    > banku.
    No i pewnie to, że takie informacje znalazły się w BIK to wina BIK a nie
    DB24...

    > Tak w tajemnicy powiem Ci, że BIK się przeniósł na Pruszkowską 17.
    Na Pruszkowskiej jest tylko punkt obsługi klienta. Od jakiś 7-miu lat
    BIK się nigdzie nie przenosił.

    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,

  • 82. Data: 2005-02-27 17:04:47
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jam_Lasica napisał(a):
    > życzę Ci w takim razie powodzenia kiedy przytrafi Ci się sytuacja, że
    > nieświadomie zapłacisz fałszywym baknotem i trafisz na policjanta, który
    > rozumuje tak jak Ty.

    nieświadomie, bez możliwości sprawdzenia...

    > Jeśli to jest osoba nie myśląca logicznie to rzeczywiście może całować w
    > trąbke kogo tam chce. Natomiast jeżeli taka osoba odrobine ruszy
    > mózgownicą to bez problemu wyjaśni taką sprawę za pośrednictwem banku.

    A niby dlaczego osoba ma coś wyjaśniać za pośrednictwem banku? Z którym
    od dawna albo w ogóle nie ma nic wspólnego...

    > Zrozum w końcu człowieku jak to działa: BIK tylko przechowuje dane
    > przesłane przez Banki, nie edytuje ich ani nie sprawdza poprawności bo
    > to nie jego rola.

    błędów tez nie popełnia?

    A tak przy okazji - przepisy, które mają dać podstawę przechowywania
    danych są wspaniałe... ani słowa w nich o odpowiedzialności.

    KG

  • 83. Data: 2005-02-27 17:10:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 17:52:23 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >życzę Ci w takim razie powodzenia kiedy przytrafi Ci się sytuacja, że
    >nieświadomie zapłacisz fałszywym baknotem i trafisz na policjanta, który
    >rozumuje tak jak Ty.

    Ależ tak już jest. Stajesz się od razu podejrzanym.
    I po sprawdzeniu, że nie miałeś i nie mogłeś mieć swiadomości tego
    podejrzenie znika.
    W wypadku BIK tak dobrze już nie jest, a raczej nie powinno być.
    BIK udostępnia informacje za pieniadze, czyli jest to jego podstawowa
    działalność. I za nierzetelne informowanie powinien ponosić karę.

> [...]
    >Zrozum w końcu człowieku jak to działa: BIK tylko przechowuje dane
    >przesłane przez Banki, nie edytuje ich ani nie sprawdza poprawności bo

    Rozumiem, że BIK postawił się w wygodnej roli 'kasę brać, za nic nie
    odpowiadać'. Ta rola mi się bardzo nie podoba. Jak kase brać, to brać
    też odpowiedzialność.

    >No i pewnie to, że takie informacje znalazły się w BIK to wina BIK a nie
    >DB24...

    A to, że BIK je udostępniał, to wina BIK. BIK, rzecz jasna powinien
    mieć regres do DB24.

    >Na Pruszkowskiej jest tylko punkt obsługi klienta. Od jakiś 7-miu lat
    >BIK się nigdzie nie przenosił.

    Dalej na tym zadupiu na Sengera Cichego? Współczuję :D
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 84. Data: 2005-02-27 17:18:15
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 18:04 kam donosi:

    > błędów tez nie popełnia?

    co do niepoprawności danych to błędy popełniają banki.

    > A tak przy okazji - przepisy, które mają dać podstawę przechowywania
    > danych są wspaniałe... ani słowa w nich o odpowiedzialności.

    Odpowiedzialność za dane może ponosić tylko ich właściciel, a w tym
    przypadku jest to bank. Z jakiej racji BIK miałby ponosić
    odpowiedzialność za dane przygotowane i przesłane przez bank ?

  • 85. Data: 2005-02-27 17:25:29
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 18:10 Adam Płaszczyca donosi:

    > Ależ tak już jest. Stajesz się od razu podejrzanym.
    > I po sprawdzeniu, że nie miałeś i nie mogłeś mieć swiadomości tego
    > podejrzenie znika.
    I w tym przypadku właśnie też tak będzie bo BIK jest tylko pośrednikiem
    w udostępnianiu tych informacji a udostępnia dane bank i cały czas bank
    jest właścicielem tych danych.
> [...]

    > Rozumiem, że BIK postawił się w wygodnej roli 'kasę brać, za nic nie
    > odpowiadać'. Ta rola mi się bardzo nie podoba. Jak kase brać, to brać
    Czy BIK bierze od Ciebie jakąś kasę ?

    > A to, że BIK je udostępniał, to wina BIK. BIK, rzecz jasna powinien
    > mieć regres do DB24.
    Jeszcze raz Ci powtarzam, że mimo tego co opisujesz BIK nie jest
    właścicielem tych danych i w każdym przypadku prawo do zmiany tych
    danych ma tylko bank.

  • 86. Data: 2005-02-27 17:27:59
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jam_Lasica napisał(a):
    > co do niepoprawności danych to błędy popełniają banki.

    rozumiem, BIK jest bezbłędny?

    > Odpowiedzialność za dane może ponosić tylko ich właściciel, a w tym
    > przypadku jest to bank. Z jakiej racji BIK miałby ponosić
    > odpowiedzialność za dane przygotowane i przesłane przez bank ?

    Bo czerpie korzyści z ich udostępniania. Potem może mieć regres do banku.
    Zresztą tam nie ma mowy o odpowiedzialności kogokolwiek. Jakoś ustawa o
    udostępnianiu informacji gospodarczych taką wprowadzić mogła. Czym
    różnią się banki i BIK?

    KG

  • 87. Data: 2005-02-27 17:29:57
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 18:27 kam donosi:

    > Bo czerpie korzyści z ich udostępniania. Potem może mieć regres do banku.
    > Zresztą tam nie ma mowy o odpowiedzialności kogokolwiek.
    A nie sądzisz, że to właśnie banki czerpią korzyści z tego że BIK
    istnieje ? I jak myślisz kto powołał do życia taką instytucję jak BIK ?

    > Czym różnią się banki i BIK?
    Chyba nie rozumiem pytania.

  • 88. Data: 2005-02-27 17:41:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 18:18:15 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >co do niepoprawności danych to błędy popełniają banki.

    A BIK tylko nieprawdziwe informacje przekazuje dalej. Jakiż on
    niewinny.

    >Odpowiedzialność za dane może ponosić tylko ich właściciel, a w tym
    >przypadku jest to bank. Z jakiej racji BIK miałby ponosić
    >odpowiedzialność za dane przygotowane i przesłane przez bank ?

    Z tej racji, że je udostępnia i za to pobiera opłatę. Na skutek
    udostępnienia nieprawdziwych danych szkodę ponosi konkretna osoba.
    Jeśli dalej nie rozumiesz, to przeczytaj poniższy przykład:

    Szanowana i wiarygodna gazeta zamieszcza na swych łamach artykuł w
    którym jest napisane:
    'Jam_Lasica jest skończonym dupkiem i nie oddaje pożyczonych
    pieniędzy'.

    Teraz zastanów się - czy gazeta odpowiada za treści jakie opublikuje,
    czy nie? Czy uważasz może, że to nia gazeta odpowiada, a redaktor,
    który powyższe napisał? Czy może jednak publikator?

  • 89. Data: 2005-02-27 17:43:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jam_Lasica napisał(a):
    > A nie sądzisz, że to właśnie banki czerpią korzyści z tego że BIK
    > istnieje ? I jak myślisz kto powołał do życia taką instytucję jak BIK ?

    Co to ma wspólnego? BIK udostępnia odpłatnie informacje. Więc powinien
    ponosić odpowiedzialność za to co udostępnia. Nie twierdzę, że
    ostateczną, ale wobec konsumenta jak najbardziej. Co najmniej solidarną
    z bankiem.
    Rzadko zgadzam się z AP, ale akurat tu ma rację. ;)

    > Chyba nie rozumiem pytania.

    Czym się różni przedsiębiorca przekazujący nieprawdziwą informację do
    BIGu od banku przekazującego taką informację do BIKu?
    Dlaczego ten pierwszy narażony jest na odpowiedzialność karną, a bank
    nie za bardzo? (pomijajac jakość tych przepisów...)

    Jaka odpowiedzialność za przekazywanie nierzetelnych informacji ponosi
    bank? Jakie tak naprawdę roszczenia ma konsument? Gdzie tu jakiś nadzór?

    KG

  • 90. Data: 2005-02-27 17:59:22
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 18:43 kam donosi:

> [...]
    > ponosić odpowiedzialność za to co udostępnia. Nie twierdzę, że
    > ostateczną, ale wobec konsumenta jak najbardziej. Co najmniej solidarną
    BIK właśnie ponosi tą odpowiedzialność bo w opisanym przypadku konsument
    skarży BIK (który nie miał możliwości zweryfikowania poprawności danych)
    a nie bank (który z nieznanych mi przyczyn przekazuje do BIK
    nieprawdziwe dane)
> [...]
    > Dlaczego ten pierwszy narażony jest na odpowiedzialność karną, a bank
    > nie za bardzo? (pomijajac jakość tych przepisów...)
    W moim przekonaniu bank również jest narażony na odpowiedzialność.
    > Jaka odpowiedzialność za przekazywanie nierzetelnych informacji ponosi
    > bank? Jakie tak naprawdę roszczenia ma konsument? Gdzie tu jakiś nadzór?
    Odpowiedzialność jaką ponosi bank wynika z ustawy o ochronie danych
    osobowych (krótko mówiąc jeżeli bank przekazał do BIK czy innej
    instytucji dane osobowe bez zgody klienta to właśnie bank podlega tutaj
    karze)