  • 91. Data: 2005-02-27 18:02:57
    Temat: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 18:41 Adam Płaszczyca donosi:

    > Z tej racji, że je udostępnia i za to pobiera opłatę. Na skutek
    > udostępnienia nieprawdziwych danych szkodę ponosi konkretna osoba.
    > Jeśli dalej nie rozumiesz, to przeczytaj poniższy przykład:
    >
    > Szanowana i wiarygodna gazeta zamieszcza na swych łamach artykuł w
    > którym jest napisane:
    > 'Jam_Lasica jest skończonym dupkiem i nie oddaje pożyczonych
    > pieniędzy'.
    >
    > Teraz zastanów się - czy gazeta odpowiada za treści jakie opublikuje,
    > czy nie? Czy uważasz może, że to nia gazeta odpowiada, a redaktor,
    > który powyższe napisał? Czy może jednak publikator?
    Gazeta odpowiada bo ma obowiązek zweryfikowac poprawność i prawdziwość
    publikowanych informacji (BIK takiego obowiązku nie ma bo to bank ma
    gwarantować rzetelność i prawdziwość przekazywanych do BIK danych)

    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,

  • 92. Data: 2005-02-27 18:03:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 18:25:29 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >I w tym przypadku właśnie też tak będzie bo BIK jest tylko pośrednikiem
    >w udostępnianiu tych informacji a udostępnia dane bank i cały czas bank
    >jest właścicielem tych danych.

    Pośrednik odpowiada za pośrednictwo i za to pobiera opłatę. Za ryzyko.
    Bank przekazuje dane do BIK, BIK nie weryfikuje danych i posyła je
    dalej.
    Wracając do tematu banknotu. Jesli bank mi wyda fałszywy bankntot, to
    według Ciebie nei odpowiada za to? Przecież nie jest właścicielem
    banknotu, a do tego dostał go od kogoś innego. Więc ma umyć ręce?

    >Czy BIK bierze od Ciebie jakąś kasę ?

    Nie, tylko obarcza mnie skutkami podania nieprawdziwych danych.

    >Jeszcze raz Ci powtarzam, że mimo tego co opisujesz BIK nie jest
    >właścicielem tych danych i w każdym przypadku prawo do zmiany tych
    >danych ma tylko bank.
    Jeszcze raz powtarzam, że BIK za udostępnianie danych bierze kasę. I
    tak samo jak bank sprawdza banknoty i odpowiada za to, żeby fałszywek
    nei wypuścić, to BIK powinien odpowiadać za skutki podawanych przez
    siebie informacji.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 93. Data: 2005-02-27 18:16:14
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jam_Lasica napisał(a):
    > BIK właśnie ponosi tą odpowiedzialność bo w opisanym przypadku konsument
    > skarży BIK (który nie miał możliwości zweryfikowania poprawności danych)
    > a nie bank (który z nieznanych mi przyczyn przekazuje do BIK
    > nieprawdziwe dane)

    A BIK dochodzi zwrotu od banku...

    > W moim przekonaniu bank również jest narażony na odpowiedzialność.

    Jaką?

    > Odpowiedzialność jaką ponosi bank wynika z ustawy o ochronie danych
    > osobowych (krótko mówiąc jeżeli bank przekazał do BIK czy innej
    > instytucji dane osobowe bez zgody klienta to właśnie bank podlega tutaj
    > karze)

    Jakiej znowu zgody?
    Chodzi o przekazanie błędnych danych. Ustawa o ochronie danych osobowych
    podstaw za bardzo nie daje...

    Zresztą odpowiedziałeś na pierwsze pytanie, jeszcze dwa.

    KG

  • 94. Data: 2005-02-27 18:47:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 19:02:57 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >Gazeta odpowiada bo ma obowiązek zweryfikowac poprawność i prawdziwość
    >publikowanych informacji (BIK takiego obowiązku nie ma bo to bank ma
    >gwarantować rzetelność i prawdziwość przekazywanych do BIK danych)

    No ja wiem, że nie ma. I wiem, że IMHO POWINIEN mieć. I powinien
    odpowiadać za udzielanie nieprawdziwych informacji.

  • 95. Data: 2005-02-27 20:09:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> writes:

    > A niby dlaczego osoba ma coś wyjaśniać za pośrednictwem banku? Z
    > którym od dawna albo w ogóle nie ma nic wspólnego...

    Bo bank zrobil zle.

    Jak gazeta napisze o Tobie nieprawde, to do kogo bedziesz mial
    pretensje: a) do BIKu b) do rzadu c) do gazety?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 96. Data: 2005-02-27 20:12:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> writes:

    > Bo czerpie korzyści z ich udostępniania. Potem może mieć regres do banku.

    Bardzo zle rozwiazanie, wysoce kryminogenne.

    Nigdy nie powinno byc tak, ze strona nie majaca interesu w niezaplaceniu
    np. odszkodowania placi za kogos i nastepnie tego kogos obciaza.

    Chyba ze jest to sąd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 97. Data: 2005-02-27 20:31:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Bardzo zle rozwiazanie, wysoce kryminogenne.

    kryminogenne?

    > Nigdy nie powinno byc tak, ze strona nie majaca interesu w niezaplaceniu
    > np. odszkodowania placi za kogos i nastepnie tego kogos obciaza.

    są jeszcze umowy, które mogą wiele zasad takiej odpowiedzialności regulować
    ale może być i solidarnie

    KG

  • 98. Data: 2005-02-27 20:32:34
    Od: RadoW <r...@i...NOSPAM.pl>

    Jam_Lasica napisał(a):

    > ----- (ciachu) ----

    Sorry, że wcinka w temat.

    Jam_Lasica czy ty jestes ten sam Jam_Lasica co ma inicjały K.J.??? :)

  • 99. Data: 2005-02-27 20:35:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Jak gazeta napisze o Tobie nieprawde, to do kogo bedziesz mial
    > pretensje: a) do BIKu b) do rzadu c) do gazety?

    A związek między tymi podmiotami, analogiczny do tego między BIK a
    bankiem zawiera się w...?

    KG

  • 100. Data: 2005-02-27 20:35:47
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-27 21:32 RadoW donosi:
    > Sorry, że wcinka w temat.
    >
    > Jam_Lasica czy ty jestes ten sam Jam_Lasica co ma inicjały K.J.??? :)
    :)