  • 1. Data: 2002-08-18 14:02:32
    Temat: Autoryzacjew w PosCardach ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    W ciagu kilku ostatnich dni czesciej niz zwykle uzywalem karty. Wrazenia
    niestety niezbyt dobre... za kazdym razem oczekiwanie na autoryzacje :(.
    Dzis korzystajac z wolnego dnia przejrzalem archiwalne slipy ;). Ostatni bez
    autoryzacji jest z poczatku lipca. Mam w zwiazku z tym pytanie.... czy Wam
    zdarza sie uniknac autoryzacji? Jesli tak to co to za karta :).
    W zasadzie to juz podjalem decyzje i rezygnuje ze swojego MC, bez sensu jest
    placenie za wypukle Maestro kilkadziesiat PLN rocznie jesli mozna miec
    dzialajaca tak samo, tyle ze plaska, za darmo.
    Jesli znacie karty dzialajace wciaz normalnie to prosze o namiary :).

    Maciej

    PS Jaki sens ma ubezpieczenie takie jak w Pekao jesli wszystkie transakcje
    sa autoryzowane? ;)

  • 2. Data: 2002-08-18 14:13:19
    Temat: Re: Autoryzacjew w PosCardach ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Wpadlo mi jeszcze do glowy jedno rozwiazanie.... Moze PolCard tak
    szczegolnie traktuje tylko karty ktore sam obsluguje... Hm... moze warto
    zrobic ranking kart pod wzgledem prawdopodobienstwa autoryzacji?Proponuje
    zeby wygladalo to mnie wiecej tak:

    Kwota transakcji:
    1/ 0 - 50 PLN
    2/ 50 - 150 PLN
    3/ 150 - 300 PLN
    4/ powyzej 300 PLN [tu w zasadzie juz wiadomo ;)]

    Aklajer
    1/ PolCard
    2/ Pekao
    3/ BZWBK
    4/ eService

    Merchant
    1/ Stacja paliw
    2/ Hipermarket
    3/ sklep odziezowy
    4/ ksiegarnia
    5/ inne
    + jakies pomysly jesli macie....

    Karta
    1/ VISA
    2/ MC
    3/ Amex
    4/ DC

    kazdy moglby wpisac ilosc transakcji oraz ile z nich bylo autoryzowanych :).
    Jak Wam sie to podoba?

    Maciej

  • 3. Data: 2002-08-18 14:45:39
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Calkiem niezly pomysl, ale rezulatay beda chyba wiadome:

    szybki (nie kompletny) skrot: (od poczatku 01.07)

    MC - na 13 - 11 autoryzowanych
    VC - na 19 - 6 autoryzowanych
    AmEx - na 8 - 1 autoryzowana

    postaram sie zrobic jakies zestawienie i podeslac

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-08-18 14:57:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 16:45:39 +0200, "Jarosław Popiel"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >MC - na 13 - 11 autoryzowanych
    >VC - na 19 - 6 autoryzowanych
    >AmEx - na 8 - 1 autoryzowana

    Czyzby jednak bylo prawda, ze POSy zaczely miec inny floor limit na MC
    niz inne karty ?

    PS, ja w testach udzialu nie wezme bo ostatnio zwykle place albo w
    POSach eService albo BZWBK :-/
    Ten pierwszy zawsze autoryzyje a drugi niby tez chodziaz pogubilem sie
    juz od kiedy (jesli wogole) stosuje udawana autoryzacje. W kazdym
    razie w BZWBK transkcje zawsze przechodoza mi zdecydowanie szybciej
    niz w eS.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 5. Data: 2002-08-18 15:03:02
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Aug 18, 2002 at 04:13:19PM +0200, MK wrote:

> [...]
    > 2/ 50 - 150 PLN
    > 3/ 150 - 300 PLN
    > 4/ powyzej 300 PLN [tu w zasadzie juz wiadomo ;)]

    Roznie - najczesciej jesli polcard to do 120 bez autoryzacji. Zarowno
    DC jak i vc (citi).

    > Aklajer
    > 1/ PolCard
    > 2/ Pekao
    > 3/ BZWBK
    > 4/ eService

    No, eservice to bez pytan. na bzwbk prawie nie wpadam (ostatni raz to
    placilem za okulary, chyba z 1.5 roku temu).

    pekao zachowuje sie bardzo roznie, na stacjach zazwyczaj fl wyglada na
    ustawiony na poziomie 10-20zl (na shelu), na statoilu raczej podobnie
    (tzn. tutaj _kazda_ jest online).

    Polcard calkiem przyzwoicie, czasem z autoryzacja, ale nie
    zawsze. Aczkolwiek na orlenie fl tez jakis taki niski ;-(

    > Merchant
    > 1/ Stacja paliw
    > 2/ Hipermarket
    > 3/ sklep odziezowy
    > 4/ ksiegarnia
    > 5/ inne
    > + jakies pomysly jesli macie....

    Jak pisalem - stacje zazwyczaj bardzo nisko.

    > Karta
    > 1/ VISA
    > 2/ MC
    > 3/ Amex
    > 4/ DC

    Dla mnie DC zachowuje sie jak visa. Z MC juz nie korzystam, amexa nie
    mam ;-(

    > kazdy moglby wpisac ilosc transakcji oraz ile z nich bylo autoryzowanych :).
    > Jak Wam sie to podoba?

    Wiesz, w taki upal to mi sie nic nie chce ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-08-18 15:03:55
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Czyzby jednak bylo prawda, ze POSy zaczely miec inny floor limit na MC
    > niz inne karty ?

    chyba tak bo kwoty od kilkunastu zlotych sa juz autoryzowane

    > PS, ja w testach udzialu nie wezme bo ostatnio zwykle place albo w
    > POSach eService albo BZWBK :-/
    > Ten pierwszy zawsze autoryzyje

    A z tym to ja sie nie zgodze - kielecki REAL jest obslugiwany przez eService
    i do ok 200 PLN idzie bez autoryzacji.

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-08-18 15:06:42
    Od: "Jaroslaw Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Jak pisalem - stacje zazwyczaj bardzo nisko.

    I z tego co zdazylem zauwazyc ksiegarnie tez praktycznie na 0 FL :(

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2002-08-18 15:09:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Czyzby jednak bylo prawda, ze POSy zaczely miec inny floor limit na MC
    > niz inne karty ?

    To chyba zerowy, bo wczoraj z Empiku musialem czekac na autoryzacje [chyba
    ok. minuty] kwoty 19,50PLN ;). I to byl wlasnie ten moment kiedy podjalem
    decyzje aby rozstac sie z MC. Chcialbym tylko wiedziec czy PolCard chce
    dorownac eService'owi, czy to dotyczy samych MC. Albo tylko kart
    obslugiwanych przez PolCard... zaczne sie przygladac MutiVC.... moze to cos
    rozjasni ;).

    Maciej

  • 9. Data: 2002-08-18 15:10:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Aug 18, 2002 at 05:03:55PM +0200, =?ISO-8859-2?Q? Jaros=B3aw?= Popiel wrote:

    > A z tym to ja sie nie zgodze - kielecki REAL jest obslugiwany przez eService
    > i do ok 200 PLN idzie bez autoryzacji.

    A to jest ciekawe, bo oni (eservice) twierdza
    (http:/www.eservice.pl/dzis/nasze_argumenty.html) ze robi pelna
    autoryzacje transakcji.

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-08-18 15:12:33
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 17:03:55 +0200, "Jarosław Popiel"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A z tym to ja sie nie zgodze - kielecki REAL jest obslugiwany przez eService
    >i do ok 200 PLN idzie bez autoryzacji.

    Ciekawe. A czy eService o tym wie :-)
    z ich strony :
    "W systemie eService autoryzowana jest każda transakcja, a karta
    płatnicza sprawdzana jest za każdym razem pod względem ważności i
    autentyczności oraz czy nie została ona zastrzeżona przez bank
    wydawcę'

    Trzeba bedzie wyjasnic.