  • 1. Data: 2002-08-18 06:52:54
    Temat: Karta w Citi i podpis...
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Jak wiadomo karty Citi maja zdjecie i podpis zrobione "fabrycznie" na
    drugiej stronie karty jest tez miejsce na podpis i tu zaczyna sie problem,
    w firmie w ktorej pracuje wymagaja zeby byl tez tam zlozony podpis, jednak
    czesc ludzi nie ma tego podpisu a jak zwracam uwage to sie burza jak woda w
    klozecie ( nie weim czemu nie moga jej podpisac, czy to az tak trudne? ). I
    mam pytanko czy jest jakis przepis ktory zobowiazuje posiadacza karty aby
    podpisal ja ponimo ze ma juz "fabryczny" podpis? Jesli tak to prosze o jakis
    link aby klientowi sypnac jakims paragrafem i ew. linkiem ;)

  • 2. Data: 2002-08-18 08:21:16
    Temat: Re: Karta w Citi i podpis...
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Marcin I." <b...@a...pl> napisał w wiadomości
[...]

    W razie kradzieży karty ich ryzyko iż ktoś podpisze własnym.
[...]

    Przepisu nie ma ale np. regulamin KK Citibank /taki mam przed sobą/ mówi w
    II pkt 2 iż kartę należy podpisać niezwłocznie po jej otrzymaniu.

    --
    LeszekR.

    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu.

  • 3. Data: 2002-08-18 08:30:03
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 08:52:54 +0200, "Marcin I." <b...@a...pl>
    wrote:

    >Jak wiadomo karty Citi maja zdjecie i podpis zrobione "fabrycznie" na
    >drugiej stronie karty jest tez miejsce na podpis i tu zaczyna sie problem,
    >w firmie w ktorej pracuje wymagaja zeby byl tez tam zlozony podpis,

    hmm, co ma firma (o ile ta firma to nie Bank Handlowy) do podpisu na
    karcie kredytowej ?

> [...]
    >mam pytanko czy jest jakis przepis ktory zobowiazuje posiadacza karty aby
    >podpisal ja ponimo ze ma juz "fabryczny" podpis?

    Tak, patrz nizej.
    A dodatkowo trzeba pamietac, ze sprzedawcy sa zobowazani do
    sprawdzania podpisu na rewersie karty. Ich instrukcje nic nie mowia o
    podpisach nanoszonych na awersie i formalnie to tam moze byc nawet
    naniesiony podpis kubusia puchatka :-)

    >Jesli tak to prosze o jakis
    >link aby klientowi sypnac jakims paragrafem i ew. linkiem ;)

    A czy przypadkiem obok paska na podpis nie ma takiego tekstu:
    "authorised signature, not valid unless signed" ?
    Jesli tak to uzywajac karty bez podpisu na rewersie placa niewazna
    karta.

    No i podstawa - regulamin kart Citibanku:
    http://www.citibank.pl/poland/consumer/polish/docs/k
    arty/vade/silver.pdf
    "Rozdział IV
    Zasady używania karty
    § 6. 1. Karty oraz karty dodatkowe należy podpisać niezwłocznie po
    ich otrzymaniu.'

    Krotko mowiac bez podpisu na rewersie lamia regulamin i uzywaja
    niewaznej karty :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-08-18 09:16:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > hmm, co ma firma (o ile ta firma to nie Bank Handlowy) do podpisu na
    > karcie kredytowej ?

    Moze byc przeciez akceptantem :). Jesli tak jest to nalezy po prostu nie
    przyjmowac platnosci taka karta. Dla akceptanta ma znaczenie tylko podpis w
    miejcu na to przeznaczonym.
    Jak Wojtek slusznie zauwazyl, karta ktora nie jest podpisana, jest niewazna.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-08-18 09:19:05
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Tajemniczy(a) "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wystukał(a) na
    klawiaturze parę literek w wiadomości

    > A czy przypadkiem obok paska na podpis nie ma takiego tekstu:
    > "authorised signature, not valid unless signed" ?
    > Jesli tak to uzywajac karty bez podpisu na rewersie placa niewazna
    > karta.

    Probuje wytlumaczyc tym klientom a oni nic, ich to nie rusza

> [...]
    > "Rozdział IV
    > Zasady używania karty
    > § 6. 1. Karty oraz karty dodatkowe należy podpisać niezwłocznie po

    Moze jak sypne punktami i paragrafami to troche zmiekna, a mioze i sobie to
    drukne i takiemu pokaze :P

  • 6. Data: 2002-08-18 09:26:12
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 11:16:36 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Moze byc przeciez akceptantem :).

    A no tak, nie wiem czemu pomyslalem o jakichs kartach dla pracownikow
    w hurtowej ofercie :-).

  • 7. Data: 2002-08-18 09:39:46
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Moze byc przeciez akceptantem :). Jesli tak jest to nalezy po prostu nie
    > przyjmowac platnosci taka karta. Dla akceptanta ma znaczenie tylko podpis
    > miejcu na to przeznaczonym.

    a nie lepiej tak jak radzi PolCard http://www.polcard.com.pl/faq7.html

    7. Klient podał mi nie podpisaną kartę. Co robić?

    Poprosić o podpisanie karty i jednoczesne okazanie dokumentu, który
    potwierdzi tożsamość płacącego.

    --
    JaKi

    begin 666 bl.gif
    K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
    `
    end

  • 8. Data: 2002-08-18 09:49:05
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Tajemniczy(a) "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> wystukał(a) na
    klawiaturze parę literek w wiadomości news:ajnq1k$qhm$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > 7. Klient podał mi nie podpisaną kartę. Co robić?
    >
    > Poprosić o podpisanie karty i jednoczesne okazanie dokumentu, który

    Zeby to bylo takie proste, przeciez ludzie to buraki.

  • 9. Data: 2002-08-18 09:50:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 7. Klient podał mi nie podpisaną kartę. Co robić?
    >
    > Poprosić o podpisanie karty i jednoczesne okazanie dokumentu, który

    A klient mowi "jest podpis po drugiej stronie" ;). Oczywiscie, ze lepiej
    poprosic o podpisanie, ale jak klient sie upiera to nie wolno przyjmowac
    platnosci taka karta. W przypadku przyjecia platnosci niepodpisana karta,
    cala odpowiedzialnosc za transakcje spada na akceptanta. W przypadku
    raklamacji wlasnie on [akceptant] poniesie straty.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-08-18 09:51:59
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Zeby to bylo takie proste, przeciez ludzie to buraki.

    A co w tym takiego trudnego? Nie da dokumentu to po prostu odsylasz go na
    drzewo.

    --
    JaKi