  • 1. Data: 2002-08-18 14:11:43
    Temat: e-banki i bezpieczenstwo w kafejkach internetowych
    Od: "nihilista" <n...@o...pl>

    elo!!

    niestety zdarza sie taka sytuacja, ze trzeba wejsc na swoje konto w e-banku,
    korzystajac z dostepu do netu w kafejce internetowej (chocby na wakacjach
    jak teraz czy w jakiejkolwiek innej sytuacji...)
    pytanko brzmi...
    czy aby byc spokojnym o poufnosc wpisywanych na powszechnie dostepnym
    komputerku (w kafejce) loginu i hasla(hasel), po wylogowaniu sie ze stron
    mojego e-banku, wystarczy w OPCJACH INTERNETOWYCH zrobic:
    [zakladka OGOLNE]
    -usunac pliki cookie
    -usunac pliki w folderze Temporary Internet Files (plus "Usun cala zawartosc
    offline")
    -wyczyscic historie
    [zakladka PRYWATNOSC}
    -AUTOUZUPELNIANIE--> "wyczysc formularze", "wyczysc hasla".

    czy to wystarczy aby zapewnic sobie spokoj podczas korzystania z ogolnie
    dostepnych kompow, czy mozna jeszcze cos innego zrobic?
    jakie macie swoje doswiadczenia w tym temacie?

    pozdrawiam
    nihilista
    :)

  • 2. Data: 2002-08-18 18:13:59
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "nihilista" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > korzystajac z dostepu do netu w kafejce internetowej (chocby na wakacjach
    > jak teraz czy w jakiejkolwiek innej sytuacji...)
    [.............]

    dodatkowo należy wyłączyć zapisywanie szyfrowanych stron na dysk ( w opcjach
    zaawansowanych)

    a jeśli chcesz być całkowicie bezpieczny, to należy jeszcze sprawdzić jakie
    procesy sa uruchomione.
    chociaż na dobrze "spreparowanym" komputerze może być proces rejestrujący
    wszystko co wklepujesz z klawiatury i tego nie zauważysz :(

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-18 19:01:08
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    n...@o...pl (nihilista) wrote in <3d5fab8f$1_2@news.vogel.pl>:

    /ciach.../

    >czy aby byc spokojnym o poufnosc wpisywanych na powszechnie dostepnym
    >komputerku (w kafejce) loginu i hasla(hasel), po wylogowaniu sie ze stron
    >mojego e-banku, wystarczy w OPCJACH INTERNETOWYCH zrobic:

    Aby byc o to spokojnym, nie nalezy korzystac z cudzych (nieznanych)
    komputerow do logowania sie do e-bankow.

    W.

  • 4. Data: 2002-08-18 22:24:58
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "nihilista" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy aby byc spokojnym o poufnosc wpisywanych na powszechnie dostepnym
    > komputerku (w kafejce) loginu i hasla(hasel), po wylogowaniu sie ze stron
    > mojego e-banku, wystarczy w OPCJACH INTERNETOWYCH zrobic:

    Absolutnie NIE

    W takich krytycznych sytuacjach korzystaj z telefonu.

  • 5. Data: 2002-08-18 23:48:53
    Od: "Schliesky" <[no spam]schliesky[usun to]@poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > chociaż na dobrze "spreparowanym" komputerze może być proces rejestrujący
    > wszystko co wklepujesz z klawiatury i tego nie zauważysz :(

    Sam miałem taki program zrobić na laboratoria z programowania, ale nie
    miałem czasu i zadowoliłem się niższą oceną. Napisanie takiego programu nie
    jest szczególnie trudne,
    zresztą na pewno są już takie zrobione więc nawet pisać nie trzeba.

    >Aby byc o to spokojnym, nie nalezy korzystac z cudzych (nieznanych)
    >komputerow do logowania sie do e-bankow.

    Dlatego wydaje się to być rozsądną radą. Chociaż, nie sądzę, żeby
    właścicielowi kafejki chciało się bawić w takie rzeczy. Ale licho nie śpi.

  • 6. Data: 2002-08-19 06:05:36
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Janek" <j...@w...pl> wrote in message news:ajp8cv$bkb$1@news2.tpi.pl...
    > W takich krytycznych sytuacjach korzystaj z telefonu.

    :))) no to ładnie
    a myślałem już, że w pokoleniu "internetowym" nikt nie wierzy w
    "bezpieczeństwo" telefonów

    przecież telefon jest dużo łatwiej podsłuchać niż komputer z SSL
    wystarczy słuchawka z końcówkami i dostęp do skrzynki telefonicznej

    albo na centrali

    przecież rozmowa telefoniczna nie jest w ogóle szyfrowana - a przy
    korzystaniu z komputera przynajmniej SSL broni przed podsłuchem
    ale jeśli już telefon, to komórka - tutaj mogą być problemy z nagraniem
    rozmowy

    mam nadzieję, że ta rada o telefonie była napisana "zbyt szybko" i bez
    przemyślenia tematu

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 7. Data: 2002-08-19 07:02:59
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:ajq1n9$3ti$1@news2.tpi.pl...
    > "Janek" <j...@w...pl> wrote in message news:ajp8cv$bkb$1@news2.tpi.pl...
    > mam nadzieję, że ta rada o telefonie była napisana "zbyt szybko" i bez
    > przemyślenia tematu

    Ta rada była napisana po przemyśleniu tematu
    W kafejce internetowej bywają spece od komputerów.
    Tam jest miejsce na mnóstwo "specjalistycznego" oprogramowania do omijania
    zabezpieczeń.

    Na wczasach skorzystanie z własnego telefonu komórkowego, budki
    telefonicznej , telefonu lokalnego mieszkańca do połączenia z bankiem nie
    będzie skutkować podsłuchem, bo po prostu nie będzie komu go zrobić.

  • 8. Data: 2002-08-19 07:35:41
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > przecież telefon jest dużo łatwiej podsłuchać niż komputer z SSL
    > wystarczy słuchawka z końcówkami i dostęp do skrzynki telefonicznej

    w tym przypadku porównanie "podsłuchania" czyjejś parominutowej rozmowy
    czy z budki czy z komórki do "podsłuchania" sesji ssl w kawiarence
    internetowej jest deliokatnie mówiąc nie na miejscu ;-)

    Jeżeli nawet na komputerze z którego logujesz się do e-banku nie ma żadnego
    procesu zapisującego to co klepiesz w klawiaturkę, to jest mnóstwo softu
    który pozwala właścicielowi kafejki podglądać to co leci ssl'em.
    Sam byłem zdziwiony jak widziałem to na prezentacji w pewnej firmie
    komputerowej zajmującej się zabezpieczeniami.

    Tak więc rada jest taka: z kafejki do e-banku: NIE, zadzwoń i zrób przelew
    albo odpytaj z operacji przez telefon, będzie na pewno bezpieczniejsze !

    Karol Żwiruk

  • 9. Data: 2002-08-19 09:21:39
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Schliesky napisał(a):
    > Dlatego wydaje się to być rozsądną radą. Chociaż, nie sądzę, żeby
    > właścicielowi kafejki chciało się bawić w takie rzeczy. Ale licho nie śpi.
    kolega ma kafejke - z nudow snifuje wszystko co mu w siec wpadnie
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 10. Data: 2002-08-19 09:35:34
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Tak więc rada jest taka: z kafejki do e-banku: NIE, zadzwoń i zrób przelew
    > albo odpytaj z operacji przez telefon, będzie na pewno bezpieczniejsze !

    W razie skorzystania z kafejki może na koniec zablokować kanał internetowy
    albo po wyjściu z kafejki koniecznie, przez telefon, zmienić hasło dostępu
    do kanału internetowego.

    W kafejce samo wyloguj jest mało bezpieczne.

    BAH