  • 91. Data: 2010-02-11 12:58:17
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 04:49:23 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Az sprawdzilem. Masz racje, jest "Home" i "Work".
    > A czesto po prostu "daytime" i "evening".

    A to ja akurat w oba wpisuję komórkę służbową :).

    --
    Kojer

  • 92. Data: 2010-02-11 12:59:36
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 07:46, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Ale mi czeki nigdy nie przeszkadzały, przeszkadzało mi to, że mogłem se je
    > zrealizować albo w oddziale banku albo na poczcie. W obu były kolejki.

    Bo w polskim wykonaniu to bylo bez sensu. (Bez obrazy).

    Jezeli nie mozesz wplacic czeku do bankomatu, zaplacic czekiem w
    sklepie albo hydraulikowi, wyslac go (czek, nie hydraulika!) do
    oddzialu zeby kasjer wplacil na konto - to czeki sa rzeczywiscie
    bezuzytecznym koszmarem. Ja MOGE zrobic te wszystkie rzeczy i zapewne
    dlatego mam inne podejscie do czekow.

  • 93. Data: 2010-02-11 13:08:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 04:38:22 -0800, bradley.st napisał(a):

    > Na marginesie: Oczywiscie, ze kiedy np. stoje w kolejce do kasy i pani
    > starsza przede mna wyciaaaaga ta ksiazeczke czekowa i wypisuuuuuje ten
    > czek (zdarza sie to mniej wiecej raz na miesiac) to zaciskam zeby.

    Fajnie to jest pokazane na początku filmu "Big Lebowski" :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 94. Data: 2010-02-11 13:09:24
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 07:43, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Mi, to się czeki tylko podobają dzięki końcówce filmu Vabank II a
    > szczególnie jakbym mógł sobie tak ich poużywać ;)

    Ha ha... Tez bym chcial.

    A, jeszcze jedno: Chyba gdzies w zeszlym roku byl na pbb watek o
    "wzorach i kolorach" kart, na ktorym zalinkowalem karty BofA.
    Bankowosc militarna, karty z Hello Kitty, karty dla nurkow, dla
    prawnikow, etc.

    Teraz uwaga, w ramach zindywidualizowania oferty BofA oferuje rowniez
    odpowiadajace karcie czeki.

    http://promo.bankofamerica.com/showyourpassion/

    To jest jednak troche "za duzo", nawet jak na moje standardy.

  • 95. Data: 2010-02-11 13:27:05
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...
    On 11 Lut, 03:39, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Może bez problemu przelać na anonimową kartę przedpłaconą i wyciągnąć w
    > najblizszym bankomacie. Nie do odzyskania.

    Bez problemu? Jak? Przez telefon? Jaki bank w Polsce oferuje taka
    usluge w obecnych czasach? Bo na pewno nie ten, w ktorym ja mam konto
    w Stanach.

    > Tak myślisz? Czytając o karcie Walmarta mam wrażenie, że tam *se ne da*
    > rozmawiać z żywym człowiekiem bez podania "kodu aktywacyjnego". Piszą ci,
    > co
    > zgubili kod... No ale może racja, GE Bank (= wydawca kart Walmart'u) to
    > nie
    > jest najlepszy przykład.

    Walmart to supermarket. Nie bank.
    Jesli chodzi o GE Bank to MOZNA w nim zrobic wszystko z karta
    kredytowa (saldo, zamkniecie, aktywacja, zmiana adresu, wysylka nowej)
    poslugujac sie numerem karty, imieniem, nazwiskiem, SSN i adresem.
    Sprawdzone osobiscie.
    Nie wiem jak dziala karta Walmart, o ktorej piszesz.

    > UK w Europie??? UK zaawansowane technologicznie? I to TY to piszesz?

    Przelewy juz dochodza w dwie godziny. Nawet w weekend. To chyba stawia
    ich w czolowce, prawda?

    Między NIEKTÓRYMI bankami. Za to za darmo.
    Konto + karta za darmo.
    Wypłaty z bankomatów za darmo.

    Tośmy się chyba zgodzili, że UK jest w czołówce państw socjalistycznych, a
    bankowość jest instytucją pożytku publicznego.

    A teraz przejdźmy do technologii..... :D

    Konta walutowe? Zapomnij (wyjątek: Citibank UK, ale ten z kolei nie
    obsługuje FPS ani DD)
    Przelewy międzynaroodowe online? Owszem, tylko HSBC i tylko 9:00-17:00, bo
    to Hindus robi ręcznie. No i Citi Global Transfers.
    Dane nadawcy przelewu widoczne online? Zapomnij, nawet numeru rachunku nie
    widzisz. Nwet pole opisu (max kilkanaście znaków!) też nie każdy bank
    wyświetla.
    Potwierdzenie ustanowienia polecenia zapłaty (DD)? Skąd, każdy kto zna twoje
    nazwisko i nr konta, może oczyścić ci konto.
    SMS-y potwierdzające transakcje karciane albo operacje na koncie?P
    Potwierdzenie logowania albo operacji kodem jednorazowym (karta, sms)?
    Edytowalna lista odbiorców przelewów?
    Doładowania komórki?

  • 96. Data: 2010-02-11 13:37:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci grup
    g2000vbn.googlegroups.com...

    > Ale opisywane w prasie rezultaty tego kilkugodzinnego niedzialania sa
    > raczej malo ciekawe.

    A co pisza? Ze koniec swiata prawie nastapil bo przez 6 godzin przelewu nie
    dalo sie zrobic? :)

  • 97. Data: 2010-02-11 13:39:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 05:09:24 -0800, bradley.st napisał(a):

> [...]
    > militarna, karty z Hello Kitty, karty dla nurkow, dla prawnikow, etc.
    >
    > Teraz uwaga, w ramach zindywidualizowania oferty BofA oferuje rowniez

    No niektóre motywy całkiem niezłe.

    > To jest jednak troche "za duzo", nawet jak na moje standardy.

    Nie przesadzaj, nie chciałbyś płacić różowym czekiem? :D

    Xenocide

  • 98. Data: 2010-02-11 13:40:08
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    On 11 Lut, 03:55, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Na każdym niemal każdym formularzu o kartę kredytową w USA musisz podać
    > dochody, nazwę, adres i telefon pracodawcy. Tak sobie po nic?
    >
    > Ciebie może to nie dotyczyło tak bardzo, bo pracujesz we specyficznym
    > sektorze....

    Nie do konca tak. Zawsze dochody. Czesto nazwe pracodawcy. Teraz
    uwaga: ani dochodow, ani zatrudnienia bank NIE sprawdza. Nie musisz
    podac numeru telefonu do pracodawcy. Musisz podac numer telefonu
    jakis. (Tak, wiem co jest na formularzu, ale to NIE jest polski
    formularz. Jesli wpiszesz dwa razy numer do domu to nic zlego sie nie
    stanie, naprawde).
    Tylko dwa banki, z tych, ktore wydaly mi karty wiedza o "specyficznym
    sektorze" i bardzo watpie, ze to mialo jakikolwiek wplyw na wydanie
    kart.

    Liczy sie historia kredytowa. Wszystko inne jest drugorzedne.

    To już jest w wielu krajach, nawet w tych mniej rozwiniętych.

    Przekladajac na polskie realia to sa karty "na oswiadczenie" a nie "na
    zaswiadczenie".

    I ten kryzys został wywołany właśnie przez kredytobiorów, którzy "na
    oświadczenie" byli ok, choć naprawdę byli pozadłużani po uszy. Można
    powiedzieć, że macie tam "kryzys na oświadczenie" :)

    > I ile procentowo mieszkańców USA ma karty na fałszywe dane, np. na
    > cudzy/niczyj SSN?

    Ehm, kaszmiri, dostep do internetu masz? Jezykiem wladasz? No to
    "chop, chop". Jak znajdziesz odpowiedz, to podziel sie na grupie.

    Ech, nie chce mi się. Zarzuć googla to zobaczysz tysiące stron opisujących,
    jak podaje się bankowi fałszywy/wymyślony SSN żeby otworzyć konto. W PL o
    fałszywych peselach jakoś się tyle nie mówi. Ale może to subiektywne
    odczucie....

    k.

    > Potem ludkowie narzekają na "hidden charges". Np. 0.5$ za dodzwonienie się
    > na infolinię (NetSpend -> Meta Bank).

    Do teraz nie wiedzialem co to jest "Meta Bank", ze istnieje "Meta
    Bank" ani co oferuje "Meta Bank". Zdajesz sobie sprawe ze maja lacznie
    DWANASCIE oddzialow w dwoch stanach? No prosze ja Ciebie...

    ok ok, można znaleźć inne banki, ten akurat oglądałem wczoraj. zresztą mają
    12 oddziałów, ale są jednym z największych banków w USA wydających prepaid
    visa debit z funkcjonalnością direct deposit - ponad połowa pozycji na
    stronach visa.com.

    k.

  • 99. Data: 2010-02-11 13:48:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 17:40:08 +0400, kashmiri napisał(a):

    > ok ok, mo?na znaleOEae inne banki, ten akurat ogl?da?em wczoraj. zreszt?
    > maj? 12 oddzia?ów, ale s? jednym z najwiekszych banków w USA wydaj?cych
    > prepaid visa debit z funkcjonalno?ci? direct deposit - ponad po?owa
    > pozycji na stronach visa.com.

    Mała prośba. Zadeklaruj kodowanie, bo później Twoje posty wyglądają jak
    powyżej i ciężko się to czyta.

    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    Xenocide

  • 100. Data: 2010-02-11 14:24:57
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Kois" news:bl5ls3e71mvb$.dlg@kojer.kojer

    > Czeków w sumie szkoda, u nas zanim się na dobre przyjeły (w niewielu
    > miejscach dało się zapłacić) to wyparły je karty. Ostatnie które miałem to
    > były EC z Pekao, chyba nawet jakiś jeszcze w szufladzie mam :).

    Jak byś znalazł to cudo to pstryknij fotkę albo zrób skan - z sentymentem
    powspominamy sobie na grupie stare (nie koniecznie dobre) czasy :)