  • 1. Data: 2007-04-19 10:00:14
    Temat: 4xemax+ vs Citi teoretyczne powiekszanie oprocentowania
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Zalozenie 4xemax+
    Czy majac 4emax+ na kazdym po np 800zl razem 3200zl
    dostane 4 x 2,40zl czyli 9,60zl nie obelkowanych odsetek po miesiacu. ?
    czy tez odsetki zsumuja dla wszystkich emax+ i obelkuja ?
    Stawiam na pierwsze rozwiazanie. W sumie jakby zrobili nieograniczona
    liczbe emaxow to by ludzie chyba rzucili sie jak sepy na nieobelkowana
    gotowke o wiekszej plynosci i mozliwosci wycofania.

    Citi:
    Inna rzecz ze te 3,86% realnie mozna uzyskac w Citi na 4,5% koncie
    oszczednosciowym. np 1900zl na 4,5% daje 7,12zl odsetek
    czyli 1zl belkowe czyli 6,12zl odsetek netto czyli 0,322% miesiecznie
    czyli 3,86% dla oprocentowania r/r.

    Czy gdzies ktos widzi jakis blad logiczny ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-19 10:08:04
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Czy gdzies ktos widzi jakis blad logiczny ?

    Tylko jeden : oplaca sie tak kombinowac, aby zaoszczedzic 1 PLN ?

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-04-19 10:13:21
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Zalozenie 4xemax+
    > Czy majac 4emax+ na kazdym po np 800zl razem 3200zl
    > dostane 4 x 2,40zl czyli 9,60zl nie obelkowanych odsetek po miesiacu. ?
    > czy tez odsetki zsumuja dla wszystkich emax+ i obelkuja ?

    Raczej nie bo wtedy każdy emax+ byłby osobnym rachunkiem. Teraz też tak
    jest jak np masz ekonto i emax+. To odsetki liczą ci osobno na każdym
    koncie. Czyli w przypadku 4 emax+ byłoby tak samo. Może się ktoś wypowie
    co ma kilka ing-oko?

> [...]
    > czyli 3,86% dla oprocentowania r/r.
    >
    > Czy gdzies ktos widzi jakis blad logiczny ?

    Wygląda, że logicznie-matematycznie jest ok :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-04-19 10:15:31
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Zalozenie 4xemax+
    wedlug mnie mozna miec tylko jeden eMax+...

> [...]
    > oszczednosciowym. np 1900zl na 4,5% daje 7,12zl odsetek
    > czyli 1zl belkowe czyli 6,12zl odsetek netto czyli 0,322% miesiecznie
    i rowniez mozna miec tylko jedno konto oszczednosciowe w
    Citi...oszczedzanie kwoty 1900zl i zarabainie na zaokragleniach podatku
    35gr miesiecznie wydaje mi sie rzecza zupelnie niewarta zachodu, tel. na
    infolinie + poswiecony na to czas lub wycieczka do placowki to znacznie
    wiekszy koszt niz te kilkadziesiat groszy "zysku"; zobacz jaki masz koszt
    alternatywny!?

    co innego jak ktos nie chce funduszy i zalezy mu na bezpiecznej inwestycji,
    zaklada konto i wplaca tam np. 100 000 zł, kasa lezy tam efektycznie przez
    2 miesiace (4,5%) i generuje to ok. 600zl odsetek netto, jezeli kasa
    lezalaby np. na koncie z oprocentowaniem 3% to zysk wynioslby ok. 490zl
    netto, 110 zl to juz jest jakas kwota

    > Czy gdzies ktos widzi jakis blad logiczny ?
    1. merytoryczny 4x emax+ IMHO tak sie nie da
    2. zarobic 35gr ekstra inwestujac 1900zl, ale jakim kosztem?
    w zmiane banku, zakladanie konta oplaca sie inwestowac jezeli klient
    dysponuje odpowiednim kapitalem, w przypadku "drobnych" <10000zl wedlug
    mnie nie ma to sensu

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-04-19 10:18:53
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Tylko jeden : oplaca sie tak kombinowac, aby zaoszczedzic 1 PLN ?

    Oczywiscie ze Nie :) bo pilnowanie tego wymagaloby czasu,
    jak odsetki urosna do kolejnego przedzialu itd. Choc w wypadku mbank
    posiadanie 4 emax+ daje nie tylko 4zl wiecej, ale daje mozliwosc
    wyplacenia czesci srodkow 4 razy w miesiacu. A majax jeden emax+ gdy
    nagle nam potrzeba wyplacic kolejny raz w miesiacu mamy 5zl w plecy
    bodaj. Zreszta to takie tam dywagacje.

  • 6. Data: 2007-04-19 10:19:01
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    > wyplacenia czesci srodkow 4 razy w miesiacu. A majax jeden emax+ gdy
    > nagle nam potrzeba wyplacic kolejny raz w miesiacu mamy 5zl w plecy

    Ktos tu kiedys proponowal zakladanie 200 lokat (kilkunasto dniowych) na jakies
    male sumy aby nie placic belkowego. To jest dopiero chory pomysl :)

    Zamrazanie kilku tysiecy PLN, po to aby zaoszczedzic 4 zl jest dla mnie
    bezsensu. Tyle samo zaoszczedze jak nie kupie sobie jednek puszki piwa na
    miesiac.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-04-19 10:22:56
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    > infolinie + poswiecony na to czas lub wycieczka do placowki to znacznie
    > wiekszy koszt niz te kilkadziesiat groszy "zysku"; zobacz jaki masz koszt

    Oczywiscie szczegolnie ze bilet to 2,4zl o paliwie i platnym parkingu
    nie wspomne.

> [...]
    > 2 miesiace (4,5%) i generuje to ok. 600zl odsetek netto, jezeli kasa
    > lezalaby np. na koncie z oprocentowaniem 3% to zysk wynioslby ok. 490zl

    na piwo jak znalazl :)

    > 1. merytoryczny 4x emax+ IMHO tak sie nie da

    W mbank da sie 4emaxy+ i chyba kazdy ma osobno liczone odsetki i belke
    plus alternatywa 4 wyplat w miesiacu 1/4 kapitalu. vs jednawyplata w
    miesiacu dowolnej kwoty.

  • 8. Data: 2007-04-19 10:26:38
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Zamrazanie kilku tysiecy PLN, po to aby zaoszczedzic 4 zl jest dla mnie
    > bezsensu. Tyle samo zaoszczedze jak nie kupie sobie jednek puszki piwa
    > na miesiac.

    Wiesz 200lokat na 3,8% netto o 14dniach jest lepsze niz zamrozenie na
    oszczednosciowym 3,6% brutto (apropo getin vs mbank)
    Aczkolwiek koszty zalozenia konta w getinie i jego uzywanie to
    kosztuje conajmniej paczke relanium miesiacznie za ich niekompetencje.

  • 9. Data: 2007-04-19 10:27:57
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    > Aczkolwiek koszty zalozenia konta w getinie i jego uzywanie to
    > kosztuje conajmniej paczke relanium miesiacznie za ich niekompetencje.

    Ja powiem tak : jakbym mial 300 tys PLN, z ktorymi niewiedzialbym co zrobic to
    na pewno nie bawailbym sie w zakladanie 200 lokat (ile to czasu zajmie?), na 14
    dni i kontrolowaniu pozniej czy aby nie mam na kazdej z nich za duzo groszy.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-04-19 10:32:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    110 zl to juz jest jakas kwota
    na piwo jak znalazl :)

    za tyle to moznaby dwie kraty kupic ;-))

    > W mbank da sie 4emaxy+ i chyba kazdy ma osobno liczone odsetki i belke
    > plus alternatywa 4 wyplat w miesiacu 1/4 kapitalu. vs jednawyplata w
    > miesiacu dowolnej kwoty.
    jezeli sie da (moze odezwie sie ktos kto ma wiecej niz jeden eMax+ na
    jednym loginie) to odsetki beda liczone osobno dla kazdego konta

    pozdr.
    RobertS