eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyPorady finansowe › Przelew przez telefon: to się opłaca

Przelew przez telefon: to się opłaca

2013-07-20 00:10

Przelew przez telefon: to się opłaca

Przelew przez telefon jest opłacalny © Nenov Brothers - Fotolia.com

Starsze osoby często obawiają się korzystać z bankowości internetowej. Z tego powodu składają wszystkie dyspozycje dotyczące obsługi konta w oddziałach. Jak wskazują eksperci Expandera, doskonałym wyjściem dla nich może się okazać możliwość obsługi rachunku za pomocą telefonu. Dzięki niej mogą zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. Przelewy telefoniczne są także kilkukrotnie tańsze niż te, zlecane w placówkach banków.

Przeczytaj także: Przelew przez telefon to oszczędność

Aktualnie mamy wiele możliwości zlecania przelewów, które nie wymagają naszej fizycznej obecności w oddziale bankowym. Najpopularniejszym, a w dodatku szybkim i tanim sposobem, jest zrealizowanie go za pośrednictwem internetowego systemu transakcyjnego naszego banku. Wiele osób jednak, zwłaszcza starszych, nie korzysta z e-bankowości, obawiając się o bezpieczeństwo czy kłopotów z samodzielną obsługą konta. Z tego powodu, by skorzystać z usług bankowych każdorazowo udają się do jego placówki. Oprócz poświęconego czasu, tracą w ten sposób również pieniądze. Złożenie dyspozycji wykonania przelewu w oddziale może bowiem kosztować nawet 10 zł.

Jak twierdzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander, nawet nie korzystając z Internetu można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i fundusze. - W większości banków wykonanie usług można bowiem zlecić przez telefon. Zaletą telefonicznych dyspozycji jest nie tylko to, że nie wymagają fizycznej obecności w banku. Zwykle są one również znacznie tańsze niż te składane w placówce – twierdzi ekspert. Jak się okazuje, zlecając przelew za pośrednictwem pracownika bankowej infolinii, możemy zapłacić połowę sumy, którą byśmy zapłacili za tą samą usługę w oddziale banku. Składając dyspozycję telefonicznie w serwisie automatycznym lub poprzez sms opłata wyniesie jeszcze mniej i może być zbliżona do kosztu nadania przelewu internetowego.

fot. Nenov Brothers - Fotolia.com

Przelew przez telefon jest opłacalny

Zlecając przelew za pośrednictwem pracownika bankowej infolinii, możemy zapłacić połowę sumy, którą byśmy zapłacili za tą samą usługę w oddziale banku.


Należy jednak pamiętać, że w większości przypadków w serwisie automatycznym czy za pośrednictwem SMS-a można zlecać tylko przelewy wcześniej zdefiniowane. - W systemie musi być zapisany numer konta odbiorcy, jego imię i nazwisko bądź nazwa. Zlecając przelew można zmieniać jedynie jego kwotę lub tytuł. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by poprosić konsultanta infolinii, o zdefiniowanie dla nas przelewów, które co pewien czas wykonujemy. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli nadawać go samodzielnie – tłumaczy Jarosław Sadowski, Expander.

Warto też dodać, że zlecenie przelewu za pośrednictwem infolinii może być przydatne nie tylko osobom korzystającym z tradycyjnej bankowości. Użytkownicy komputera i Internetu również docenią korzyści płynące z obsługi telefonicznej, szczególnie w sytuacji, w której nie ma możliwości podłączenia się do sieci. Dużo łatwiej jest bowiem skorzystać z telefonu niż szukać placówki banku czy kawiarenki internetowej.

oprac. : expander expander

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: