Leasing krok po kroku
2007-11-16 13:20
Przeczytaj także: Nieprzygotowani na MSSF 16
Krok 1. Wybór przedmiotu leasingu - maszyny, urządzenia, pojazdu.Przed podpisaniem zamówienia na wybrany sprzęt radzimy skontaktować się z firmą leasingową, której powierzą Państwo sfinansowanie nowej inwestycji, w celu przeprowadzenia oceny zdolności leasingowej. Po przedstawieniu szczegółów nowego zakupu - rodzaju, ceny, dostawcy - oraz sytuacji finansowej i prawnej Państwa firmy, przyszły leasingodawca może wydać wstępną decyzję o sfinansowaniu tego przedsięwzięcia. W ten sposób mogą Państwo poznać maksymalną wartość sprzętu, jaki będzie mógł sfinansować dla Państwa dany leasingodawca.
Krok 2. Wybór firmy leasingowej.
W Polsce działa kilkadziesiąt firm leasingowych, różniących się podejściem do przyszłego leasingobiorcy. Firmy leasingowe stawiają różne wymagania przedsiębiorcom, którzy chcą skorzystać z ich usług. Dotyczą one zarówno okresu oraz historii działalności, jak i osiąganych wyników finansowych. Jedne chętnie finansują inwestycje także małych firm, drugie swoją ofertę kierują przede wszystkim do dużych przedsiębiorstw. Część z nich stosuje uproszczone procedury, pozostałe wymagają kompletu dokumentów.
Kolejny aspekt to sam przedmiot przyszłej umowy leasingu. Większość firm leasingowych chętnie finansuje pojazdy - zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe - oraz popularne maszyny i urządzenia (budowlane, do obróbki metalu, drewna, tworzyw sztucznych, poligraficzne, wózki widłowe, itp).
Różnice w przygotowanej ofercie mogą dotyczyć nie tylko samego oprocentowania, wysokości udziału własnego, ale także okresu umowy. Niektóre firmy mogą wymagać od Państwa także dodatkowego zabezpieczenia.
Krok 3. Wymagane dokumenty.
W większości przypadków potrzebne będą dokumenty założycielskie Państwa firmy (NIP, REGON, KRS lub EDG) oraz finansowe (dokumentujące roczne i okresowe wyniki finansowe firmy). Ważne będą także dowody tożsamości osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań. Finansujący może poprosić także o przedstawienie zaświadczeń z ZUS, US oraz opinii z banków prowadzących Państwa rachunki.
Praktycznie każda firma leasingowa wymaga wypełnienia wniosków o zawarcie umowy leasingu, gdzie należy podać różnego rodzaju informacje dotyczące prowadzenia działalności, a często także swojego osobistego majątku oraz źródeł jego finansowania. Przy większości transakcji przedstawione dokumenty są wystarczające.
oprac. : LeasingRozwija.pl
Przeczytaj także
-
Umowa leasingu wreszcie w wersji elektronicznej?
-
Wykup samochodu z leasingu jeszcze w 2021 r. Jaka data się liczy?
-
Wykup auta z leasingu przed Polskim Ładem: czy warto i jak to zrobić?
-
Leasing wrzucił wyższy bieg. Co nim finansujemy?
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2020
-
Europejski leasing hamuje. Polska na 6. miejscu
-
Leasing w dobie koronawirusa - jakie możliwości ma przedsiębiorca?
-
Leasing hamuje wraz z gospodarką
-
Po 6 latach na plusie leasing hamuje. Dynamika rynku to -2,4%