eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?

Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?

2020-05-29 11:24

Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?

Płatności zbliżeniowe © fot. mat. prasowe

O tym, że Polacy są liderami pod względem wykorzystywania płatności zbliżeniowych, mówi się już nie od dziś. Ostatnie badanie Mastercard tylko to potwierdza – okazuje się, że aż 90% obrotu bezgotówkowego w naszym kraju realizowane jest bezdotykowo. Nie bez znaczenia dla tego wyniku jest oczywiście wybuch pandemii.

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Z jakich powodów Polacy sięgają po płatności zbliżeniowe?
  • Jakie są najpopularniejsze sposoby płacenia bezdotykowego
  • Jak przyjęliśmy podwyższenie limitu płatności bez PIN?


Płatności zbliżeniowe proste i bezpieczne, zwłaszcza w czasie pandemii


Jak czytamy w komunikacie z badania Mastercard, w I kwartale br. płatności zbliżeniowe odpowiadały za 90% obrotu bezgotówkowego w Polsce. Dla porównania, w Europie ich udział sięgnął 78%. Na wynik ten w istotnej mierze wywarł swój wpływ wybuch pandemii – Polacy, zresztą całkiem słusznie, uznali płatności zbliżeniowe za bardziej higieniczne (90% wskazań) i bezpieczniejsze od gotówki (85%).

7 na 10 badanych zadeklarowało, że w czasie pandemii płatności zbliżeniowe były ich pierwszym wyborem, a 89% badanych zadeklarowało, że będzie płacić w ten sposób również wówczas, gdy sytuacja epidemiczna wróci do normy.

Poza kwestią bezpieczeństwa, konsumenci cenią płatności zbliżeniowe także za wygodę i szybkość. Miejscami, w których konsumenci korzystają z nich najczęściej są sklepy spożywcze (98%), apteki (81%) i inne sklepy detaliczne (46%).

Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, Mastercard niedawno podwyższył limit transakcji zbliżeniowych bez konieczności podawania kodu PIN w 42 krajach. W Polsce, podniesienie limitu z 50 zł do 100 zł pozytywie ocenia 68% użytkowników kart.

fot. mat. prasowe

Płatności zbliżeniowe

Wybuch pandemii przełożył się na jeszcze większą popularność płatności zbliżeniowych


Wśród polskich konsumentów najpopularniejszą metodą płatności zbliżeniowych pozostaje wciąż użycie plastikowej karty debetowej lub kredytowej (96%). 36% ankietowanych deklaruje korzystanie z płatności telefonem, a 2% z urządzeń „ubieralnych”, takich jak inteligentny zegarek czy opaska fitness. 4 na 5 (82%) polskich konsumentów deklaruje, że zmieniło kartę, której używa najczęściej, aby mieć możliwość płacenia zbliżeniowo. Z kolei 95% badanych uważa, że przestawienie się na płatności zbliżeniowe jest łatwe.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: