Polacy chętnie zaciągają kredyty gotówkowe
2016-02-03 13:27
Przeczytaj także: Branża pożyczkowa wraca do równowagi
Częstotliwość i źródło pożyczek
Prawie 90% respondentów zdarzyło się pożyczyć pieniądze od kogoś z rodziny – najrzadziej z takiej możliwości korzystają osoby z pokolenia baby boomers (51-55 lat). Drugim najczęściej wskazywanym źródłem jest bank, przy czym bardzo rzadko z tej możliwości korzystają młodzi dorośli (18-25 lat), którzy chętniej korzystają z finansowej pomocy znajomych. W przypadku tradycyjnych firm pożyczkowych (off-line) z ich usług skorzystał co czwarty Polak, a z pożyczek przez Internet co piąty.
To naturalne, że w pierwszej kolejności szukamy wsparcia finansowego wśród najbliższych. Są jednak sytuacje, kiedy środki są potrzebne „tu i teraz”, kiedy nie ma czasu lub możliwości, aby spotkać się z rodziną czy szukać środków wśród znajomych. Niektóre wydatki są też sprawą osobistą, stąd też w tego typu sytuacjach najlepiej sprawdzają się firmy pożyczkowe. Korzyści płynące z tego typu produktu finansowego zauważa coraz więcej Polaków – mówi Piotr Kaczmarski, dyrektor operacyjny Net Credit Sp. z o.o.
Wyniki dotyczące częstotliwości brania pożyczek potwierdzają wyjątkowość celowości skorzystania z tego typu usługi. W przypadku pożyczek internetowych średnio 49% respondentów sięgnęło po nią raz w ciągu ostatniego roku. Po dwie pożyczki – co czwarty respondent. Trzy pożyczki brało 13% ogółu. Cztery pożyczki znalazły się na koncie tylko 5% respondentów. W przypadku korzystania z usług tradycyjnych firm pożyczkowych odsetek ten był większy wyłącznie w przypadku jednej pożyczki (65%) w ostatnim roku. Następnie odpowiednio średnie wyniki kształtowały się następująco: 17%, 9% i 3%.
Najważniejsze cechy oferty w oczach klientów
Dla konsumentów, w przypadku wyboru oferty firmy pożyczkowej, zdecydowanie najważniejszymi cechami są oprocentowanie oraz jej całkowity koszt. Były to cechy wskazane odpowiednio przez 93% i 85% respondentów. Na kolejnych miejscach dla ogółu znalazły się: możliwość wcześniejszej spłaty (61%) oraz marka firmy pożyczkowej (54%).
Ta różnica jasno pokazuje, na czym najczęściej zależy klientom firm pożyczkowych. Jest to dla nas jasny sygnał, który potwierdza nasze wcześniejsze obserwacje. Stąd staramy się dopasowywać z ofertą do potrzeb naszych klientów, a także premiować tych, którzy współpracują z nami dłużej – komentuje Piotr Kaczmarski, dyrektor operacyjny Net Credit Sp. z o.o.
Metodologia
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu badawczym epanel.pl. Udział w nim wzięła reprezentatywna próba internautów z całej Polski w wieku 18-55 lat.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Boże Narodzenie na kredyt?
-
Firmy pożyczkowe. 8 faktów
-
Firmy pożyczkowe w Polsce - obraz rynku
-
Oszczędności i pożyczki w małych i średnich miastach
-
Szybka pożyczka na niespodziewane wydatki? Czy tak sobie radzimy?
-
Firmy pożyczkowe realną alternatywą dla banków
-
Firmy pożyczkowe w Polsce 2008-2013
-
Firmy pożyczkowe w Polsce: jak działają?
-
Kredyty konsumpcyjne w natarciu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)