eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Ubezpieczenia dla MSP: 5 głównych trendów

Ubezpieczenia dla MSP: 5 głównych trendów

2015-03-27 11:11

Ubezpieczenia dla MSP: 5 głównych trendów

W ubezpieczeniach firmy oczekują więcej za mniej © ra2 studio - Fotolia.com

Ubiegłoroczne statystyki Gothaer TU S.A. dowodzą, że sektor małych i średnich przedsiębiorstw coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na rynku ubezpieczeń. Firma odnotowuje 20-procentowy wzrost portfela w zakresie ubezpieczeń majątkowych dla MSP i liczy, że ten trend doczeka się kontynuacji. Aby jednak tak się stało, należy reagować na zmieniające się oczekiwania i potrzeby przedsiębiorstw. Wygrają ci ubezpieczyciele, którzy zaproponują niższe składki, wyższe sumy gwarancyjne w OC z tytułu prowadzonej działalności oraz usługi dodatkowe.

Przeczytaj także: Wielkanoc - czas na ubezpieczenie sklepu

Dzisiejszy rynek ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw wzoruje się z jednej strony na ubezpieczeniach detalicznych, z drugiej zaś podąża za tendencjami typowymi dla segmentu korporacji.
W związku z tym, możemy zaobserwować kilka trendów, z którymi przyjdzie się zmierzyć ubezpieczycielom w najbliższych miesiącach – mówi Marta Mazaraki, Menedżer ds. Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Gothaer TU S.A.

Trend nr 1: niższa cena składki


Hasło „wojna cenowa w ubezpieczeniach” w ostatnich latach głównie dotyczyło segmentu klienta indywidualnego. Jednak od pewnego czasu ma coraz więcej wspólnego z obszarem MŚP. Jak podkreśla Marta Mazaraki, w 2014 r. trudno było pozyskać nowego klienta lub przedłużyć umowę bez zaoferowania zniżki.
Spadek średniej ceny składki w ubiegłym roku wyniósł ok. 20%. Mamy nadzieję, że dzięki nowemu produktowi GoBiznes i nowym możliwościom w nim zawartych, ten trend się odwróci – mówi przedstawicielka Gothaer.

Trend nr 2: wzrost sum gwarancyjnych w OC


Małe i średnie firmy z jednej strony oczekują tańszych polis, z drugiej zaś chcą mieć zagwarantowane wyższe limity odpowiedzialności w przypadku wystąpienia szkody. Średnia wysokość sumy gwarancyjnej, o której mowa, kilka lat temu wynosiła ok. 100 tys. zł, podczas gdy obecnie Klienci coraz częściej występują o sumy gwarancyjne na poziomie 1 mln zł i wyżej. Często wyższe sumy gwarancyjne wynikają z wymogów wpisanych w umowach zawartych przez naszych ubezpieczonych z ich partnerami handlowymi. Takie przypadki mogą dotyczyć np. firm budowlanych startujących w przetargach czy też najemców w centrach handlowych.

fot. ra2 studio - Fotolia.com

W ubezpieczeniach firmy oczekują więcej za mniej

Małe i średnie firmy z jednej strony oczekują tańszych polis, z drugiej zaś chcą mieć zagwarantowane wyższe limity odpowiedzialności w przypadku wystąpienia szkody.


Trend nr 3: większy zakres ochrony


Zarówno oferty ubezpieczenia majątku firmy jak i odpowiedzialności cywilnej są z roku na rok coraz bogatsze.
Coraz więcej klauzul rozszerzających zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela schodzi od wielkiej korporacji do małego przedsiębiorcy. I tak, może on w tym momencie liczyć na ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk elektronicznych, np. na ubezpieczenie maszyny od awarii czy też ubezpieczenie od szkód elektrycznych – mówi Marta Mazaraki.

Trend 4: ochrona dopasowana do branży


Każda branża wiąże się z określonymi ryzykami, których dokładne zdefiniowanie pozwala na przygotowanie ubezpieczenia zawierającego odpowiednią ochronę firmy. Dlatego zarządzający przedsiębiorstwami będą poszukiwać takich polis, które zapewnią im maksymalny zakres ochrony, adekwatny do potrzeb prowadzonej działalności. Na specjalne pakiety mogą liczyć m.in. przedstawiciele branży hotelarskiej, farmaceutycznej czy budowlanej.

Trend 5: większe znaczenie usług dodatkowych


Managerowie prowadzący małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce zaczynają dostrzegać zalety posiadania dodatkowych usług ubezpieczeniowych. Takie elementy jak assistance, czyli pomoc po wystąpieniu szkody, telefoniczna pomoc prawna czy refundacja kosztów prawnika oraz kosztów sądowych, ułatwiają szybkie załatwienie sprawy bez konieczności poniesienia dodatkowych, i powrót do codziennego funkcjonowania firmy.
Świadomość dotycząca tego typu produktów jest jeszcze niska, ale z pewnością w najbliższych miesiącach i latach będziemy obserwować, jak ta część rynku będzie się rozwijać – dodaje Marta Mazaraki z Gothaer.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: