  • 1. Data: 2003-01-22 10:47:11
    Temat: zyrant do rejestru? [dlugawe]
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich i serdecznie pozdrawiam.

    Zwracam sie z prosba o wyjasnienie czy bank ma prawo zglaszac do rejestru
    bankow polskich zyranta pozyczki -jezeli ta nie byla terminowo splacana
    przez dluznika?

    Kolezanke pewien bank bez zadnej informacji zglosil do rejestru bo
    podzyrowala znajomemu pozyczke -a ten nie splacal jej w terminie -w koncu
    splacil. Splata kredytu zakonczyla sie w 1996 roku, a sprawa wyszla na jaw w
    tym roku kiedy kolezanka chciala wziac kredyt na jeden rok -okazalo sie za
    bank nie chce jej udzielic bo kolezanka widnieje w rejestrze.

    Na pisemne pytanie jak to sie stalo, ze zostala zgloszona do rejestru bank
    odpowiedzial, ze wzgledu na to ze pozyczka nie byla splacana w terminie.

    Z tego co sie orientuje bank ma prawo zglaszac kredytobiorce do rejestru -a
    co z zyrantami? Poza tym bank nie zglosil zyrantowi, ze pozyczka nie jest
    terminowo splacana. Jakie tu sa podstawy prawne -prawo bankowe?

    POzdrawiam
    Wall

  • 2. Data: 2003-01-22 12:41:26
    Temat: Re: zyrant do rejestru? [dlugawe]
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym roku kiedy kolezanka chciala wziac kredyt na jeden rok -okazalo sie za
    > bank nie chce jej udzielic bo kolezanka widnieje w rejestrze.

    w/g mnie wszystko zgodnie z prawem
    co wcale nie znaczy ze w odczuciu spolecznym jest sprawiedliwe

    Piotr

  • 3. Data: 2003-01-22 14:04:44
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    > w/g mnie wszystko zgodnie z prawem
    > co wcale nie znaczy ze w odczuciu spolecznym jest sprawiedliwe

    -chyba nie do konca -w koncu jezeli wezmiesz kredyt i go nie splacasz to
    bank powinien poinformowac zyranta, ze kredyt jest nie splacany przez
    dluznika glownego i zyrant powinien rozpoczac regulowanie splat -a tutaj
    siup i juz na rejestrze bez zadnego powiadamiania.

    POozdrawiam
    Wall

  • 4. Data: 2003-01-22 14:07:09
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik PiotR <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0m3mk$ncf$...@n...tpi.pl...

    > w/g mnie wszystko zgodnie z prawem
    > co wcale nie znaczy ze w odczuciu spolecznym jest sprawiedliwe

    Ehmm, co jest zgodne z prawem?
    Bank powzial wiadomosc, ze dluznik jest niesolidny bo wezwal go do splaty
    kredytu (dostarczajac mu plan splaty kredytu) a ten sie nie wywiazal.
    Bank nie wezwal zyranta do splaty w zastepstwie dluznika, wiec skad wie, ze
    zyrant jest niesolidnym dluznikiem?
    A jezeli nie wie, to dlaczego rozpowszechnia takie info?
    Jak mozna powiedzisc o kims ze "nie placi" jesli sie go uprzednio nie
    wezwalo do zaplaty?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2003-01-23 13:08:32
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > A jezeli nie wie, to dlaczego rozpowszechnia takie info?
    > Jak mozna powiedzisc o kims ze "nie placi" jesli sie go uprzednio nie
    > wezwalo do zaplaty?

    Jest dosc ciekawy epilog tej sprawy -okazalo sie, ze dyrektor oddzialu
    banku, ktory wciagnal znajoma na rejestr spytal sie jej telefonicznie czy
    bank nie moglby w jakis sposob zrekompensowac jej tego nieslusznego
    posuniecia i sciagnal ja z rejestru.

    No ciekawy jestem jak oni to widza...

    POzdrawiam
    Wall