  • 1. Data: 2002-02-06 23:38:12
    Temat: zmiana banku - obowiazek powiadomienia
    Od: "tobis" <d...@u...gda.pl>

    1. Wlasnie, kogo powinienem powiadomic w przypadku zmiany banku dla
    jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej.
    2. Czy to prawda, ze do jakiejs tam (podobno wysokiej kwoty), nie ma
    obowiazku powiadamiania kogokolwiek,
    3. Czy z uwagi na obecna problemy z np. zalozeniem dzialalnosci gospodarczej
    moge miec klopoty ze zmiana konta we wpisie gdzies tam (chyba do
    ewidencji).
    4. Sorki jezeli niezrozumiale ale jestem zielony w tej kwestii.
    T.

  • 2. Data: 2002-02-07 00:17:56
    Temat: Re: zmiana banku - obowiazek powiadomienia
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >1. Wlasnie, kogo powinienem powiadomic w przypadku zmiany banku dla
    >jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej.

    Przede wszystkim US, ZUS pewnie też.
    Tak na zdrowy rozum, to te instytucje, którym podawałeś
    informacje o swoim koncie :)

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-02-07 08:24:31
    Od: "tobis" <d...@u...gda.pl>

    > Przede wszystkim US, ZUS pewnie też.
    > Tak na zdrowy rozum, to te instytucje, którym podawałeś
    > informacje o swoim koncie :)

    Czy wystarczy powiadomić na piśmie czy można zadzwonić, czy trzeba to zrobić
    również wpisując w swoich papierach i zgłaszać to gdzieś w urzędzie (teraz
    podobno w sądzie grodzkim). Coś słłyszeliście na ten temat.
    T.

  • 4. Data: 2002-02-07 08:38:09
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

    Użytkownik "tobis" <d...@u...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > również wpisując w swoich papierach i zgłaszać to gdzieś w urzędzie (teraz
    > podobno w sądzie grodzkim). Coś słłyszeliście na ten temat.

    obie instytucje - maja do tego celu specjalne druczki i na nich sie to robi

  • 5. Data: 2002-02-07 20:11:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Feb 2002 00:38:12 +0100 , "tobis" <d...@u...gda.pl> wrote:

    >1. Wlasnie, kogo powinienem powiadomic w przypadku zmiany banku dla
    >jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej.

    a) US
    b) ZUS

    >2. Czy to prawda, ze do jakiejs tam (podobno wysokiej kwoty), nie ma
    >obowiazku powiadamiania kogokolwiek,

    ?? Kwoty czego?

    >3. Czy z uwagi na obecna problemy z np. zalozeniem dzialalnosci gospodarczej
    >moge miec klopoty ze zmiana konta we wpisie gdzies tam (chyba do
    >ewidencji).

    Nie. Tam nie ma konta. Konto podajesz US (wszystkie konta firmowe)
    oraz ZUSowi (nie wiem czy wszystkie, czy tylko jedno!)

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-02-07 20:13:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Feb 2002 09:24:31 +0100 , "tobis" <d...@u...gda.pl> wrote:

    >Czy wystarczy powiadomić na piśmie czy można zadzwonić,

    Składasz stosowny druk na stosownych formularzach. Zgłoś się do US i
    ZUSu to Ci powiedzą jaki.

  • 7. Data: 2002-02-07 20:20:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Składasz stosowny druk na stosownych formularzach. Zgłoś się do US

    aktualizacja danych na formularzu NIP-1, formularz mozna pobrac z
    http://www.mf.gov.pl/podatki/formularze_nip.shtml

    > ZUSu to Ci powiedzą jaki.

    ZUS ZFA + ZUS ZBA mozna skorzystas z programu platnika
    http://www.zus.gov.pl/

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 8. Data: 2002-02-08 15:59:23
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > aktualizacja danych na formularzu NIP-1, formularz mozna pobrac z
    > http://www.mf.gov.pl/podatki/formularze_nip.shtml

    Mozna też na NIP-B (tylko konta, nie musisz wypełniać reszty :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 9. Data: 2002-02-10 20:08:19
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > oraz ZUSowi (nie wiem czy wszystkie, czy tylko
    jedno!)

    Wszystkie związane z DG (i tylko te !!) a dla
    wskazujesz to z którego będziesz opłacał składki
    zus. Wszystkie po to żeby mieli z czego ściągać
    jakby co. :-))

    Sark

  • 10. Data: 2002-02-13 00:10:43
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "tobis" <d...@u...gda.pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...
    > 1. Wlasnie, kogo powinienem powiadomic w przypadku zmiany banku dla
    > jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej.

    Co najmniej US.

    > 2. Czy to prawda, ze do jakiejs tam (podobno wysokiej kwoty), nie ma
    > obowiazku powiadamiania kogokolwiek,

    Wolne żarty. Zresztą o jakiej kwocie mowisz??? Nie musisz mieć pieniędzy na
    koncie, ale konto miec musisz. I US musi wiedziec jakie.

    > 3. Czy z uwagi na obecna problemy z np. zalozeniem dzialalnosci
    gospodarczej
    > moge miec klopoty ze zmiana konta we wpisie gdzies tam (chyba do
    > ewidencji).

    Nie, bo nie zmieniasz nic w ewidencji prowadzonej przez gminę.

    > 4. Sorki jezeli niezrozumiale ale jestem zielony w tej kwestii.

    Ja także, ale już to przerabiałem. Na wszelkli wypadek: nie biore
    odpowiedzialnosci za to co wyzej napisalem :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab