  • 1. Data: 2005-02-04 09:16:30
    Temat: zakupy w US z pomoca karty kredytowej
    Od: "Ciekawy" <c...@p...pl>

    Witam bankowych specjalistow!
    Zamierzam dokonac zakupu w sklepie internetowym w US z pomoca karty
    kredytowej (zaznaczam, ze mieszkam w Polsce). Towar ma byc przeslany do
    znajomego, ktory mieszka w US. Wyslalem zapytanie do tego sklepu, czy nie
    bedzie problemu z taka transakcja. O dziwo nie bedzie, tylko procedura jest
    dosc zawila, ale chodzi o bezpieczenstwo, wiec rozumiem.
    Mianowicie musze:
    1. Zlozyc normalne zamowienie jako billing adress podac tego znajomego, a w
    uwagach wpisac prawidlowy (ten polski).
    2. Przefaksowac obie strony karty
    3. Poinformowac moj bank (BPH w tym przypadku) o takiej transakcji z adresem
    dostarczenia w US.

    Prawde mowiac najwieksze watpliwosci budzi we mnie punkt trzeci:
    zadzwonie do BPH z informacja o planowanej transkacji i poinformuje o
    miejscu dostarczenia? Ktos to u nich to naprawde odnotuje w systemie i jak
    sklep z US bedzie potwierdzal transakcje to ja zaakceptuja???

    Pozdrawiam wszystkich i czekam na konstruktywne, a nie kasliwe odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-02-04 10:38:45
    Temat: Re: zakupy w US z pomoca karty kredytowej
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Ciekawy napisał:

> [...]
    > bedzie problemu z taka transakcja. O dziwo nie bedzie, tylko procedura jest
    > dosc zawila, ale chodzi o bezpieczenstwo, wiec rozumiem.

    Zamiast sie wyglupiac najpierw po prostu sproboj normlanie. Jak nie
    pojdzie od reki, to wtedy sie zastanawiaj. Kasy Ci nie ukradna. Chyba,
    ze to jakis szemrany sklep.

    Bartol

  • 3. Data: 2005-02-04 11:20:32
    Od: "Ciekawy" <c...@p...pl>

    > Zamiast sie wyglupiac najpierw po prostu sproboj normlanie. Jak nie
    > pojdzie od reki, to wtedy sie zastanawiaj. Kasy Ci nie ukradna. Chyba, ze
    > to jakis szemrany sklep.

    Ale ja sie nie wyglupiam - probuje to zalatwic porzadnie za pierwszym
    razem - bez zbednych "nerw". :))
    A wiem, ze w US bardzo pilnuja teraz transakcji kartowych.

  • 4. Data: 2005-02-04 11:28:49
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Ale ja sie nie wyglupiam - probuje to zalatwic porzadnie za pierwszym
    > razem - bez zbednych "nerw". :))

    No wlasnie, byc mozne niepotrzebnie sie denerwujesz na zapas.

    > A wiem, ze w US bardzo pilnuja teraz transakcji kartowych.

    Moze. Pewnie zalezy to od sklepu. W Amazonie lykaja karty jak leci,
    nawet gdy sie poda nieswoje adresy (billing i shipping).

    Bartol

  • 5. Data: 2005-02-04 16:08:10
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ctveo2$10k$1@news2.ipartners.pl>, c...@p...pl says...
> [...]
    > sklep z US bedzie potwierdzal transakcje to ja zaakceptuja???
    >
    > Pozdrawiam wszystkich i czekam na konstruktywne, a nie kasliwe odpowiedzi.

    Pewnei mowia o "authorized mailing address". Tylko nie wiem czy cos
    takiego funkcjonuje w systemach komputerowych polskich bankow.

    AP