  • 11. Data: 2015-03-23 13:01:16
    Temat: Re: zajęcie komornicze na rachunku innego podmiotu
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.03.2015 23:31, Marek pisze:

    > Mam kilka rachunków w mBanku (osobiste, spólki cyw i spółek zoo) i nigdy
    > moich osobistych zajęć nie było na rachunkach sp zoo. Natomiast kilka
    > razy się zdarzyło, że zajęcia osobiste nie były zakładane na rach sp.
    > cywilnej choć z reguły zawsze zakładają. Nie udało mi się wtedy ustalić
    > dlaczego w tych pojedynczych przypadkach nie było blokady na sp cyw.
    > Infolimia nie była w stanie tego wyjaśnić. Ewudentnie trafiło na
    > pracownika, który się pomylił albo inaczej zinterpretował procedury.

    Tak to piszesz, jakby ci komornicy zajmowali konta 2 razy w tygodniu.

    MJ

  • 12. Data: 2015-03-23 13:11:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Mar 2015 13:01:16 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Tak to piszesz, jakby ci komornicy zajmowali konta 2 razy w
    tygodniu.

    Nie tak często jak sugerujesz ale bywa.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-03-23 14:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 13:11, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 21 Mar 2015 10:51:21 -0700 (PDT), n...@p...pl

    >Z opisu wynika, że to nie wina komornika, tylko banku.

    Piszacy mogl cos przekrecic, ale zdziwilby mnie bank, ktory by taka
    pomylke zrobil.

    Wyszukiwalby po peselu wszystkie konta do ktorych osoba ma dostep ? W
    tym przypadku jako pelnomocnik ?

    >Tak, i do papieża.

    Sadzac po opisach tego, co komornicy wyprawiaja, to czuja sie
    calkowicie bezkarni.
    Najwyrazniej sady im poblazaja, wiec widac trzeba do prokuratora.

    >Z serii "nie wiem, ale się wypowiem", ech... ;)

    Jest litera prawa, ktorej moge w szczegolach nie znac, ale jest i duch
    prawa.

    Spolka jawna ma swoja osobowosc prawna.
    Spolka cywilna nie ma ... ale to co posiada, jest wspolwlasnoscia
    wspolnikow, to komornik moze zajac co najwyzej czesc :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-03-23 15:18:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 55101742$0$8380$6...@n...neostrada.pl

    > Sadzac po opisach tego, co komornicy wyprawiaja, to czuja sie calkowicie bezkarni.
    > Najwyrazniej sady im poblazaja, wiec widac trzeba do prokuratora.

    Ostatnio trzeba aż do ministra. ;)

    IMO drogi są dwie -- albo skarżyć do prokuratury, gazety itp. miejsc,
    niby powołanych do celów innych niż przyjmowanie skarg, albo iść na
    ulice, być może z moździerzem w rękach, jak ma to miejsce w Donbasie.

    Sądy pobłażają komornikom, bo komornicy stanowią fragment sądów.
    Ty sobie nie pobłażałbyś?

    -=-

    A do Twoich rozmówców -- jak Wam nie wstyd?!

    Jak czuje się człowiek, któremu ,,zgodnie z prawem'' odbierają
    traktor czy samochód, choć człowiek ten nie jest dłużnikiem?!
    Człowiek płaci podatki państwu, które go rabuje, zamiast bronić!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2015-03-25 19:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Rachunki nie zajmuje bezpośrednio komornik ale zobowiązany (bank) na
    >wniosek komornika. Zajęć dokonuje pracownik banku interpretując
    >procedury w banku związane z zajęciami. Jak pisałem w,poprzednim
    >poście nie powinny być blokowane rachumki osób prawnych, jeśli
    >dłużnikiem nie jest owa osoba prawna a tylko osoba fizyczna będąca
    >tylko dysponentem rachunku w imieniu osoby prawnej.
    >Mam kilka rachunków w mBanku (osobiste, spólki cyw i spółek zoo) i
    >nigdy moich osobistych zajęć nie było na rachunkach sp zoo.

    To sie ciesz
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17594358,Bank_si
    e_pomylil__konto_zablokowane__a_komornik_pomaga.html

    Tylko jednego nie rozumiem ... dlaczego to bank czeka az komornik
    zwroci pieniadze ?

    J.

  • 16. Data: 2015-03-25 20:47:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 13:01, Michał Jankowski pisze:
    > Tak to piszesz, jakby ci komornicy zajmowali konta 2 razy w tygodniu.

    Miałem się powstrzymać ale...

    Jaki to piękny przykład naszej ambitnej, nowoczesnej, innowacyjnej
    przedsiębiorczości. Bez zasad, wstydu i podstawowej uczciwości.
    Ja po 40-tce pewnie już tego nie zrozumiem.
    Nie wyobrażam sobie sytuacji zajęcia mojego konta przez komornika = nie
    zapłacenia swoich długów - oczywiście.
    A już tak łatwo żalić się publicznie że nie udało się ukryć swoich
    pieniędzy przed przed komornikiem ;-) Sorry. Wiem... Nie znam się nie
    byłem w takiej sytuacji...
    Ale... Żałość :-)

    PS. Przez rok byłem po drugiej stronie. Nie mogłem odzyskać uczciwie
    zarobionych pieniędzy za pracę. Dopiero sam poszperałem i znalazłem
    takie nowe/ukryte konto i komornik zrobił swoje.
    Mam zacząć wykład o zaciskającej pasa rodzinie przez ten rok???
    O dzieciach co nie pojechały na wycieczkę...

    Sorry ale skręca mnie na takich...

  • 17. Data: 2015-03-25 21:12:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Mar 2015 20:47:15 +0100, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    > A już tak łatwo żalić się publicznie że nie udało się ukryć swoich
    > pieniędzy przed przed komornikiem ;-) Sorry. Wiem... Nie znam się

    Zajęcia na rachunku nie muszą tylko być od komorników sądowych, to
    raz. A dwa to, że są zajęcia nie oznacza, że dług nie został
    spłacony.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-03-25 21:26:04
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marek <f...@f...com> writes:

    > raz. A dwa to, że są zajęcia nie oznacza, że dług nie został spłacony.

    Naprawdę chcesz powiedzieć, że większość zajęć komorniczych to są "błędy
    i wypaczenia"?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"

  • 19. Data: 2015-03-25 21:43:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Mar 2015 21:26:04 +0100, null<k...@p...onet.pl> wrote:
    > Naprawdę chcesz powiedzieć, że większość zajęć komorniczych to są
    "błędy
    > i wypaczenia"?

    A gdzie ja coś takiego napisałem? No to jeszcze raz wyraznie: NIE
    tylko komornik sądowy może zająć rachunek. I to nie ma związku z
    jakimś błędem czy wypaczeniem.

    Dług z zajęcia może też być spłacony np. dzień przed założeniem
    zajęcia.
    To, że się ma zajęcia, nie oznacza, że się długów nie spłaca.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-03-25 22:06:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marek <f...@f...com> writes:

    > "błędy
    >
    > A gdzie ja coś takiego napisałem? No to jeszcze raz wyraznie: NIE
    > tylko komornik sądowy może zająć rachunek. I to nie ma związku z
    > jakimś błędem czy wypaczeniem.

    Ale ja sie do tego nie odnosiłem.

    > Dług z zajęcia może też być spłacony np. dzień przed założeniem
    > zajęcia. To, że się ma zajęcia, nie oznacza, że się długów nie spłaca.
    Erm, i oczywiście od "braku spłaty" do "komornik na koncie" to tak 2 dni
    mija? Czy może jest wcześniej jakiś sąd (nawet elektryczny, czy
    uproszczony), mam wrażenie, że jakieś wezwanie do zapłaty. Mylę się?

    Możesz podać przykład, że przy powiedzmy tygodniowym opóźnieniu w
    spłacie dojdzie do zajęcia?
    Bo cała reszta to wybacz, ale to właśnie znaczy, że się długów nie
    spłaciło (być może przez pomyłkę, być może przez zły adres do doręczeń ,
    ...)
    KJ

    Support your local church or synagogue. Worship at Bank of America.