  • 1. Data: 2015-03-20 15:32:23
    Temat: Meritum "monitoruje" przelewy?
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W czwartek o 6.30 rano zrobiłem przelew z meritum do innego banku. Spora
    kwota z zakończonych właśnie lokat.
    W piątek o 11.30 (po 30godzinach od przelewu) telefon z Meritum w
    "bardzo ważnej sprawie". Po weryfikacji pani pyta mnie czy to na pewno
    ja robiłem taki przelew do takiego a takiego banku.
    Potwierdzam.

    Rozumiem i pochwalam monitorowanie przelewów. Ale co daje sprawdzanie po
    takim czasie? Pieniądze od 24 godzin zaksięgowane w innym banku.
    Złodziej jakby chciał, to dawno by się z nimi ulotnił. Chyba, że
    ewentualnie chcieli mnie poinformować, że zostałem okradziony?
    Ale to i tak już "musztarda po obiedzie".

    A może zdziwiło ich, że zabrałem od nich w końcu całą kasę? Po przejęciu
    przez Aliora mają takie "atrakcyjne" oprocentowanie lokat, że czas się
    ewakuować.

  • 2. Data: 2015-03-20 16:10:25
    Temat: Re: Meritum "monitoruje" przelewy?
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-03-20 o 15:32, wiatrak pisze:
> [...]
    > "bardzo ważnej sprawie". Po weryfikacji pani pyta mnie czy to na pewno
    > ja robiłem taki przelew do takiego a takiego banku.

    To u nich od jakiegoś czasu widać normalna procedura, po każdym większym
    przelewie dzwonią (czasem z jeszcze większym opóźnieniem) i proszą o
    potwierdzenie, że zlecało się taką operację.
    Może sprawdzają w ten sposób, czy im się jakaś "dziura" w
    bezpieczeństwie nie zrobiła?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-03-20 17:36:45
    Od: b...@o...pl

    W dniu piątek, 20 marca 2015 15:32:32 UTC+1 użytkownik wiatrak napisał:
> [...]
    > ewentualnie chcieli mnie poinformować, że zostałem okradziony?
    > Ale to i tak już "musztarda po obiedzie".

    Potwierdzają po każdym większym przelewie. Do mnie też dzwonili parę razy (nawet już
    po przelaniu 40 kPLN), mimo że często są to przelewy własne zdefiniowane na moje
    nazwisko. Sprawdzają dopiero następnego dnia więc zawsze im mówię że to "musztarda po
    obiedzie", a jednak nic się nie zmienia
    w procedurze.

  • 4. Data: 2015-03-20 18:10:42
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2015-03-20 15:32, wiatrak wrote:

> [...]
    > ewentualnie chcieli mnie poinformować, że zostałem okradziony?
    > Ale to i tak już "musztarda po obiedzie".

    Zadalem pani pytanie dlaczego dzwonia po?
    Pani stwierdzila ze oni maja taka procedure i ze pomimo ze przelew od
    nich wyszedl moga wyslac storno do banku odbiorcy celem cofniecia
    przelewu i zawiadomia prokurature.

    Juz nie pamietam ktory bank, ale jeden zadzwonil do mnie zanim przelew
    od nich wyszedl - to moim zdaniem duzo skuteczniejsze.
    A nie jakies oepracje jak juz sie mleko rozlalo.

    Plus ze podczas takich telefonow Meritek nic nie wciska.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2015-03-21 07:39:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Mar 2015 09:36:45 -0700 (PDT), b...@o...pl wrote:
> [...]
    następ=
    > nego dnia więc zawsze im mówię że to "musztarda po obiedzie", a jed=

    To trzeba odpowiadać, że to nie Ty.
    Wtedy może zmienią procedurę.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-03-21 19:34:59
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > "bardzo ważnej sprawie". Po weryfikacji pani pyta mnie czy to na pewno
    > ja robiłem taki przelew do takiego a takiego banku.

    Tez tak mialem 2 dni temu

    Pozdro

  • 7. Data: 2015-03-21 22:16:16
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Fri, 20 Mar 2015 16:10:25 +0100, J.D. napisał(a):

    > To u nich od jakiegoś czasu widać normalna procedura, po każdym większym
    > przelewie dzwonią (czasem z jeszcze większym opóźnieniem) i proszą o
    > potwierdzenie, że zlecało się taką operację.

    a jaki ptzelew spełnia kryterium większego ?

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 8. Data: 2015-03-22 00:24:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-20 o 17:36, b...@o...pl pisze:

> [...]
    nazwisko. Sprawdzają dopiero następnego dnia więc zawsze im mówię że to "musztarda po

    I w sprawie tych zdefiniowanych dzwonią mimo tego, że były już wcześniej
    realizowane i potwierdzane telefonicznie?

  • 9. Data: 2015-03-22 10:22:47
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2015-03-22 00:24, MarcinF wrote:

    > I w sprawie tych zdefiniowanych dzwonią mimo tego, że były już wcześniej
    > realizowane i potwierdzane telefonicznie?

    Tak dzownia takze w sprawie zdefinowanych wczesniej i juz realizowanych.

  • 10. Data: 2015-03-22 10:51:56
    Od: b...@o...pl

    W dniu sobota, 21 marca 2015 22:16:58 UTC+1 użytkownik Krzysztof kw1618 z Warszawy
    napisał:
    > a jaki ptzelew spełnia kryterium większego ?

    To pewnie ich tajemnica. Po 10 tys. nie dzwonili, ale już po 40 tys. - tak.