  • 1. Data: 2002-02-22 18:51:14
    Temat: wzór podpisu...
    Od: "jazzoo" <N...@i...pl>

    Czy ktoś z posiadaczy kont w Millennium, zauważył że od dłuższego
    czasu nie mają (nie wyświetlają im się na monitorze) wzory podpisów?
    Cholera, czyżby wszystkie operacje wykonywane w oddziałach
    (pomijam sytuacje, gdzie znają klienta ;-) odbywały się na
    warjackich papierach!?!? Bo trudno nazwać sprawdzenie nr dowodu
    i PESELu za wiarygodną identyfikację, nie?

    Pytam, bo jestem ciekaw, czy też się z tym spotkaliście?
    A może to problem który dotyczy tylko wybranych oddziałów?

    Oby... bo chyba łatwo sobie wyobrazić jak można to wykorzystać =;-/

    pozdrawia
    .:jazzoo:.

    PS. hmmm... a może najwyższy czas, żeby zdać im tą najdroższą KK
    i się rozstać ;-)

  • 2. Data: 2002-02-24 22:11:48
    Temat: Re: wzór podpisu...
    Od: "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl>

    Użytkownik jazzoo <N...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a58vbs$t4u$...@n...tpi.pl...
    > Czy ktoś z posiadaczy kont w Millennium, zauważył że od dłuższego
    > czasu nie mają (nie wyświetlają im się na monitorze) wzory podpisów?

    A kasjer pokazuje Ci monitor? Albo wiesz (znasz sie) na ichnim systemie? Ja
    tam nie widze czy jest podpis czy nie :-) Nie "wsadzam" glowy do miejsca
    pracy kasjera. Widzialem raz w ING BSK, bo kasjerka pokazala innemu
    klientowi caly monitor (cos chciala mu pokazac).
    To bylo z jej strony niezle zagranie :-) Tam mogly byc widoczne dane innych
    uzytkownikow (?) a co na to tajemnica bankowa?

> [...]
    > warjackich papierach!?!? Bo trudno nazwać sprawdzenie nr dowodu
    > i PESELu za wiarygodną identyfikację, nie?

    A uwazasz ze podpis jest bardziej wiarygodny? Od dowodu ze zdjeciem?
    Ostatnio w wielu gazetach byla mowa o tym jak to podpis na karcie platniczej
    daje poczucie bezpieczenstwa uzytkownikowi karty.
    Przeciez w dowodzie jest pesel i zdjecie. I taka weryfikacja jest bardziej
    bezpieczna od podpisu, bo faktycznie jest tak, że:
    a) ktos znajdzie dowod to moze pojsc z dowodem do banku i uprzednio trenujac
    podpis z dowodu zrobic co chce (zakladam, ze wiekszosc klientow podpisuje
    sie w
    banku w taki sam podpis jak maja to w dowodach), ale:
    1. wczesniej powienien podrobic zdjecie (wymienic je) - to juz jest w jakis
    sposob zauwazalne w dowodzie przez pracownikow bankow (przynajmniej tak mi
    sie wydaje), a podpis przy wymienionym zdjeciu caly czas moze niezle
    podrobic - wiec nie widze tu Twojej racji - dowod caly czas jest bardziej
    wiarygodny.
    Z reguly jest tak, ze jesli ktos zgubi dowod, to zaraz zglasza to na
    policje, a moze nawet wczesniej do banku - tam zapewne odnotowuja to w
    ichnim systemie.
    Wydaje mi sie, ze sklepach a w bankach tym bardziej kasjerzy (ludzie majacy
    kontakt z pieniedzmi) odpowiadaja w jakis sposob materialnie za to co
    zrobili - nie trudno wiec przypuszczac, ze nie zamierzaja tak latwo
    pomniejszac swoich
    dochodow - musza uwazac.
    Moze w takich przypadkach lepsze sa takie karty jak w PKO SA - IKM. Tylko
    ze taka karte tez mozna ukrasc, albo wejsc w posiadanie PINu i wtedy bank
    nie odpowiada za transakcje z PINem.
    Wiec nadal uwazasz, ze dowod - poswiadczajacy tozsamosc nie jest absolutnie
    wiarygodny???

    > PS. hmmm... a może najwyższy czas, żeby zdać im tą najdroższą KK
    > i się rozstać ;-)
    Z tego co pisza rozne internetowe serwisy o kartach to VISA Classic w
    Millennium kosztuje 90 zl (pomijam promocje). A np. karta Silver Citibanku
    75 zl (lub 78?). Tylko ze przy karcie Citi jest jeszcze 12 miesiecy x 6,5
    zl.
    Daje to lacznie 75+78=152 zl.
    90 < 152 zł
    Nadal uwazasz, ze maja najdrozsza karte kredytowa?
    AruBuru

  • 3. Data: 2002-02-27 22:48:35
    Od: "[ maciej piotrzkowski ]" <m...@e...de>

    > A kasjer pokazuje Ci monitor? [...]

    Wpłacałem ratę kredytu na r-k w BIG Banku Gdańskim i jako że posiadam nieco
    skomplikowane nazwisko, którzy życzliwi ludzie starają się uprościć :-)
    zaglądałem pani w monitor czy mnie poprawnie wpisuje. Ale pani się oburzyła!
    "Proszę mi tu nie zaglądać!". :-) Pokusiło mnie, by napisać Tobie w
    odpowiedzi, bo BIG BG już niedługo Millennium będzie... ;-) Mac. /-/