  • 1. Data: 2005-09-18 20:55:57
    Temat: wyliczenie raty - kredyt w CHF
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Prosze mnie oswiecic. Zamierzam wziac kredyt w CHF na 134 tys zl,
    oprocentowanie 2,8%, okres splaty 300 miesiecy. Jak wyliczyc rate
    miesieczna?
    Przychodzi mi do glowy taki sposob:
    1) 134 tys. zl przeliczamy na CHF wg kursu kupna (np. 1 CHF=2,4865 zl) ==>>
    okolo 53891 CHF
    2) Do tej kwoty doliczamy odsetki i na koniec dzielimy przez liczbe rat.
    ==>> okolo 249.99 CHF
    3) Comiesiaczna rata wynosi 249.99 CHF. Przeliczenie na zlotowki po kursie
    sprzedazy.

    Czy dobrze kombinuje? Rata bylaby dla mnie stala w CHF, a zmienna w
    zlotowkach ze wzgledu na wahania kursowe. A moze inaczej to sie wylicza?

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-09-18 21:22:52
    Temat: Re: wyliczenie raty - kredyt w CHF
    Od: trainer <t...@p...org>

    Andrzej wrote:
    > Prosze mnie oswiecic. Zamierzam wziac kredyt w CHF na 134 tys zl,
    > oprocentowanie 2,8%, okres splaty 300 miesiecy. Jak wyliczyc rate
    > miesieczna?

    (...)

> [...]
    >
    > Czy dobrze kombinuje? Rata bylaby dla mnie stala w CHF, a zmienna w
    > zlotowkach ze wzgledu na wahania kursowe. A moze inaczej to sie wylicza?

    jeżeli raty mają być stałe, to IMHO dobrze kombinujesz - też mi tak wyszło

    trainer