  • 1. Data: 2009-07-17 20:39:15
    Temat: weryfikacja
    Od: cp <cp@_pl._pl>

    Witam,

    jak dzwonie do banku, posrednika finansowego(OF), etc w celu dokonania
    czynnosci zwizanych z moim np kontem/rachunkiem/etc to podlegam
    procesowi weryfikacji (kody dostepu/ nazwisko panienskie matki, numery
    PESEL, dowodu, etc, etc - najrozmaitsza kombinacja). Ten proces
    rozumiem i akceptuje.

    Czasem jednak wystepuje sytuacja odwrotna - to do mnie w/w dzwonia (w
    roznych celach).

    Pytaja sie mnie o imie, nazwisko (potwierdzam) i pytam o co chodzi -
    na to zwykle slysze, ze musza mnie zweryfikowac i zaczynaja zadawac
    pytania szczegolowe - najczesciej o tzw "wrazliwe dane osobowe".

    "Pól" biedy jesli numer telefonu na komorce mi sie "wyswietla" i jest
    mi znany, ale czesto dzwonia z numeru, ktory sie nie prezentuje.

    Gdy probuje ich zweryfikowac, to zwykle skutkuje to bardzo szybkim
    zakonczeniem rozmowy bez rowizazania sprawy.

    Pytanie mialbym proste - jak zweryfikowac np bank dzwoniacy do mnie,
    jesli w ogole jest to mozliwe.

    Pytac ich np o ilosc rachunkow ktore posiadam, czy tez moze (to juz
    zart) o nazwisko panienskie matki P.T. Prezesa banku ??? :-) :-) :-)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-17 20:46:56
    Temat: Re: weryfikacja
    Od: rafal <r...@n...none>

    cp pisze:

    > Pytanie mialbym proste - jak zweryfikowac np bank dzwoniacy do mnie,
    > jesli w ogole jest to mozliwe.

    Najlepsza i jedyne przeze mnie stosowana metoda - poinformować bank, że
    ma idiotyczne metody kontaktu z klientem, wysłać na drzewo a następnie
    się rozłączyć.

  • 3. Data: 2009-07-17 21:05:19
    Od: WG <w...@i...com>

    cp pisze:

    > Pytanie mialbym proste - jak zweryfikowac np bank dzwoniacy do mnie,
    > jesli w ogole jest to mozliwe.

    W mBanku zdefiniowałem sobie "tajne" hasło i jak dzwonią z ofertą to
    pytam o nie i dopiero gdy padną te magiczne słowa, kontynuujemy rozmowę :)

    Pozdrawiam W.

  • 4. Data: 2009-07-18 05:22:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cp wrote:

    > Pytanie mialbym proste - jak zweryfikowac np bank dzwoniacy do mnie,
    > jesli w ogole jest to mozliwe.

    Poprzez wyslanie na drzewo.

  • 5. Data: 2009-07-18 06:21:23
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Lip, 23:05, WG <w...@i...com> wrote:

    > W mBanku zdefiniowałem sobie "tajne" hasło i jak dzwonią z ofertą to
    > pytam o nie i dopiero gdy padną te magiczne słowa, kontynuujemy rozmowę :)
    >
    > Pozdrawiam W.

    Aye - w Aliorze jest tez taka opcja - ustawiasz osbie haslo i mozesz
    ich zewryfikowac.

  • 6. Data: 2009-07-18 07:51:21
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Jeżeli mi się nie wyświetla numer telefonu z banku,
    to pnatychmiast przerywam rozmowę i nie
    dopuszczam do jakiejkolweiek weryfikacji.

    Bardzo często telefonicznie odpowiadają na reklamacje
    które to miały zawierać odpowiedź pisemną na
    adres domowy.

  • 7. Data: 2009-07-18 08:08:24
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    ja bym ich od razy wysłał na drzewo, nie podaje nikomu żadnych swoich
    danych jeżeli to ktoś do mnie dzwoni

  • 8. Data: 2009-07-18 08:56:34
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    WG <w...@i...com> wrote:

    > W mBanku zdefiniowałem sobie "tajne" hasło i jak dzwonią z ofertą to
    > pytam o nie i dopiero gdy padną te magiczne słowa, kontynuujemy rozmowę :)

    W którym menu się to ustawia?

    a.

  • 9. Data: 2009-07-18 09:52:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 22:39:15 +0200, cp napisał(a):

    > Pytanie mialbym proste - jak zweryfikowac np bank dzwoniacy do mnie,
    > jesli w ogole jest to mozliwe.

    Ja to robię tak:
    - pytam o 3 ostatnie cyfry mojego nr PESEL
    - pytam o 3 literę nazwy ulicy miejsca mojego zameldowania
    - jak składałem wniosek przez telefon, to dostałem numer wniosku i temu co
    oddzwonił zadałem pytanie o ten numer... i... NIE ZNAŁ (!!!!) więc wysłałem
    go na drzewo, mówiąc, aby ustalił ten numer i zadzwonił jeszcze raz...
    zadzwonił za 5 minut i wszystko było OK.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

  • 10. Data: 2009-07-18 23:22:03
    Od: WG <w...@i...com>

    Wemif pisze:

    > W którym menu się to ustawia?

    ja zrobiłem to przez party line i obawiam się, że innego sposobu nie ma,
    przy czym może to być dowolne zdanie, u mnie jest nawet trochę
    seksistowskie i mam duży ubaw kiedy na moje żądanie wymawiają je
    naganiaczki płci żeńskiej :)))

    Pozdrawiam W.