  • 11. Data: 2004-04-21 10:03:16
    Temat: Re: w co inwestować 50zł miesiecznie?
    Od: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>

    Znany(a) niektórym gornik, o bladym poranku, olśniony(a), napisał(a):

    > To źle wiesz - możesz kupić dowolny ułamek jednostki uczestnictwa.
    > Innym problemem jest wpłata minimalna - w większości funduszy 100 PLN

    Wiedziałem, że coś jest na rzeczy z minimalną kwotą. :-)

    --
    woy

    'pytanie, czy dadaiści potrafią napisać minimalnie sensowny post
    usenetowy, dalej pozostaje bez odpowiedzi' [A. Galicki]

  • 12. Data: 2004-04-21 11:51:04
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Pan Farciarz" <farciarz@[nospam]gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > TFI ktore ja polecam
    > akcyjne - niestety duze ryzyko, i slysze coraz czesciej glosy ktore
    zalecaja
    > coraz wieksza ostroznosc z TFI Akcyjnymi. Zyski duze, w minionym roku
    > wiekszosc z TFi przyniosla dla zjadaczy chleba okolo 14 % zysku.

    Znaczy wg Ciebie na akcyjnych było 14%? To dziwne, bo ja miałem
    kilkadziesiąt i taka średnia pewnie by wyszła...

    A co do ostrożności - moim zdaniem akcyjne jeszcze długo będą rosnąć, bo nic
    nie wskazuje na to, by miały spadać. Może będzie jakaś mała korekta, jeśli
    plan Hausnera padnie (ale i tak już w zasadzie go nie ma), ale to wszystko.

    > obligacji i dluznych pap wartosciowych, w tym roku jakos nie mrawo sie
    > kreca...
    > Mieszane w tym roku sa dosyc niezle, ciekawe co bedzie dalej, tutaj ci
    > polecam przyjrzec sie ich wynikom i obecnej sytuacji bardziej dokladnie.

    Mieszane zapewne dobrze wyglądają, bo posiadane przez nie akcje idą w górę.
    Nie widzę więc sensu inwestować w coś, co daje mniejszą stopę niż inny
    produkt, skoro oba rosną z tego samego powodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2004-04-21 13:55:17
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    A_Zet napisał:
    > Twoja rada jest nieprzemyslana, ja sie zajmuje bardzo troskliwie tymi
    > instrumentami finansowymi i powiem Ci, ze po prostu rachunek sie nie
    > zgadza. Najmniejsza jednostka kosztuje 2,50 (mniej wiecej),
    > pamietajac o systematycznej pracy wychodzi jak by nie liczyc, minimum
    > 75 zl./miesiac. Czyli rada nieporzemyslana, cbdd.

    Chyba, że "instrumenty" z Biedronki poniże 2 zł za "jednostkę" ;-)

    K.

  • 14. Data: 2004-04-21 19:08:58
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "bielen2k [Ełk]" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czesc. Jak narazie założyłem sobie lokatę systematycznego oszczędzania w
    > SKOKu na 9 m-cy (4.3%). Czy jest coć bardziej opłacalnego w tej chwili?
    Chce
    > uzbeirać pare groszy i zafundować jakis urlop w zime w górach na desce.

    Daruj sobie poszukiwania. Trzeba było to wsadzić do skarbonki czy skarpety
    albo "pudełka w bieliźniarce". Tak byś nie stracił na dojazd, na kolejki,
    itd.
    To są zbyt małe kwoty, by był z tego jakikolwiek godziwy zysk.

    > Mam jeszcze pytanie. Jeżeli chcialbym inwestować dlugoterminowo to jak i
    > gdzie to robić? TFI w mBanku? Ale w ktore fundusze?! A moze Skandia?

    Długoterminowo ??? 20-50 lat ???
    Skupuj jednostki planu systematycznego oszczędzania SEB3 (lub innego
    akcyjnego np. UniKorona)
    3-10lat skupuj PSO SEB4 (lub inny stabilnego wzrostu)
    1-3 lata - zanieś na najtańsze konto w najbliższym banku

  • 15. Data: 2004-04-23 12:14:53
    Od: "bielen2k [Ełk]" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    | 3-10lat skupuj PSO SEB4 (lub inny stabilnego wzrostu)
    | 1-3 lata - zanieś na najtańsze konto w najbliższym banku

    no i to sie nazywa dobra rada a nie inwestowanie w browary, patrze ze ludzie
    w Polsce nie umieją oszczędzać, nie wiedzą nawet co to jest.

    SEB4 w TFI w mBanku tam moge sobie odkładać kase? Czy może jest lepsze
    jakieś miejsce/pośrednik (nie wiem jak to nazwać).

    bielen2k

  • 16. Data: 2004-04-23 17:13:41
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > SEB4 w TFI w mBanku tam moge sobie odkładać kase? Czy może jest lepsze
    > jakieś miejsce/pośrednik (nie wiem jak to nazwać).

    Jest to jedna z propozycji przy założeniu, ze długo i drobne kwoty
    SFI mbank są bardzo dobrym rozwiązaniem dla malutkich kwot , dla kogoś kto
    ma Internet za darmo

    Sprawdź tylko czy minimum dla PSO SEB4 jest nadal 50zł, bo może być wyższe
    Zapoznaj się dokładnie z regulaminem (koszty, wypłaty) , żebyś potem nie był
    rozczarowany .

    Przy 50zł na miesiąc i zysku rzędu 0,5% czyli 25 groszy należy po wielokroć
    zastanowić się czy nie wkładać ban knota do skarbonki i ewentualnie wpłacać
    na konto raz w roku

  • 17. Data: 2004-04-24 18:28:16
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "bielen2k [Ełk]" <b...@p...onet.pl> skribis:

    >gdzie to robić? TFI w mBanku? Ale w ktore fundusze?! A moze Skandia?
    >www.skandia.pl

    50 zl to troche malo, poza tym sa drodzy. Najlepiej inwestuj sobie w FI
    przez mbank - FI wybierz wedle wlasnych upodoban :)

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Do zobaczenia na forum o oszustwach:
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<

  • 18. Data: 2004-04-25 09:19:02
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał:
    > To źle wiesz - możesz kupić dowolny ułamek jednostki uczestnictwa. Innym
    > problemem jest wpłata minimalna - w większości funduszy 100 PLN

    Minimalna _pierwsza_ wpłata to 100zł. Kolejne to min. 50zł.
    np. dws, skarbiec, seb

  • 19. Data: 2004-04-25 09:29:20
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:
    > Znaczy wg Ciebie na akcyjnych było 14%? To dziwne, bo ja miałem
    > kilkadziesiąt i taka średnia pewnie by wyszła...

    średnia by wyszła gdzieś ok. 45-50%. Najlepszy TFI (Arka) akcyjny zyskał 91% (z
    tych co sa w SFI to najlepszy byl dws top25 68%, skarbiec 60%).

> [...]
    > plan Hausnera padnie (ale i tak już w zasadzie go nie ma), ale to wszystko.

    Zależy co rozumiesz przez małą korektę ? ;-))

  • 20. Data: 2004-04-25 09:37:36
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "bielen2k [Ełk]" <b...@p...onet.pl> napisał:
    > SEB4 w TFI w mBanku tam moge sobie odkładać kase? Czy może jest lepsze
    > jakieś miejsce/pośrednik (nie wiem jak to nazwać).

    Tak, to jest najpsze miejsce. Nigdzie indziej nie kupisz funduszy bez prowizji.

    Z tym Seb4 to bym sie zastanowił. Jesli juz stabilnego wzrostu, to lepszy jest
    dws emerytalny.
    Jezeli zamierzasz oszczedzac w funduszach więcej niż 4-5 lat to wybierz lepiej
    FI bardziej agresywne. Na poczatek jednak stabilnego wzrostu sa ok, bo sytuacja
    na giełdzie jest niepewna.