  • 1. Data: 2006-06-21 18:53:51
    Temat: ubezpieczenie auta leasing netto / brutto ?
    Od: "Paweł Mmm" <p...@b...pl>

    Witam,

    od znajomego, który kiedyś zajmował się ubezpieczeniami słyszałem taką
    teorię o wypłatach ubezpieczeń przy aucie na firmę czy to OC czy AC jedynie
    kwoty netto (wartość vat do naprawy należy wg niego dopłacić z własnej
    kieszeni)
    A przy zawieraniu umowy leasingowej mam do wyboru przy ubezpieczeniu
    ubezpieczenie od wartości NETTO i BRUTTO, czy nie jest przypadkiem tak, że
    ja mogę sobie wybrać od wartości brutto, ale przy ewentualnych wypłatach
    odszkodowania wypłacą mi netto bo cośtam (ustawa, czy coś innego)? Chodzi mi
    o to żeby nie przepłacić niepotrzebnie tego 22% od ubezpieczenia, a samochód
    jest brany w leasingu na firmę. Jest to samochód osobowy, nie dostawczy
    jeśli to ma jakieś znaczenie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2006-06-21 20:48:28
    Temat: Re: ubezpieczenie auta leasing netto / brutto ?
    Od: "Patyk" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > odszkodowania wypłacą mi netto bo cośtam (ustawa, czy coś innego)? Chodzi
    > mi o to żeby nie przepłacić niepotrzebnie tego 22% od ubezpieczenia

    Jeżeli jesteś vatowcem bierz od ceny netto, przy szkodzie i tak wypłacą
    netto, vat od naprawy zapłacisz z własnej kieszeni a następnie odpiszesz.
    Generalnie można chyba ściemniać (w zgłoszeniu szkody), że nie jesteś
    płatnikiem vatu i liczyć na całą kwotę ale to ma krótkie nogi i łatwo
    sprawdzić. Kiedyś znajomi bujali się z ubezpieczalnią, gdyż ta nie chciała
    im wypłacić vatu (nie byli vatowccami) mimo że ubezpieczyli brutto.
    Ubezpieczalnia proponowała im zwrot Vatu za nadpłacone ubezpieczenie, a vat
    za szkodę mieli zapłacić z kieszeni :), nie wiem jak ostatecznie się to
    skończyło.

    pozdrawiam
    Patyk