  • 1. Data: 2024-03-16 15:08:28
    Temat: tapczan się niedomyka
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kieszeń pali

    chciałbym trochę pieniędzy trzymać też w Polsce w obligacjach

    z tego co poczytałem nie musze wypelniać PIT i nie staję się
    podatnikiem w Polsce. Zadne obowiazki nie powstają.

    Podatek Belki pobiera PKO automatycznie.

    Nie ma limitu za ile można kupić obligacji.

    zysk od 10tys 6% roczne = 600 - 20% = 480zł

    tak, żeby na OC zarobić ;)

    --
    Piter

    have a good weekend

  • 2. Data: 2024-03-16 22:24:34
    Temat: Re: tapczan się niedomyka
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PiteR napisał(a) :
> [...]
    >
    > Podatek Belki pobiera PKO automatycznie.
    >
    > Nie ma limitu za ile można kupić obligacji.
    >
    > zysk od 10tys 6% roczne = 600 - 20% = 480zł

    W tapczanie trzymasz papierowe walory? Lepiej wyjdzie trzymanie
    złota. Ma najwyższy przelicznik cena/cm3 ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2024-03-16 22:54:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ut52lv$9to$1$sp2scf@news.chmurka.net>
    user Zbynek Ltd. pisze tak:

    > W tapczanie trzymasz papierowe walory? Lepiej wyjdzie trzymanie
    > złota. Ma najwyższy przelicznik cena/cm3 ;-)

    i chyba złoto najwięcej drożeje (oprócz mieszkań) ;)

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 4. Data: 2024-03-18 20:30:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Mar 2024 14:08:28 GMT, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Podatek Belki pobiera PKO automatycznie.
    >
    > Nie ma limitu za ile można kupić obligacji.
    >
    > zysk od 10tys 6% roczne = 600 - 20% = 480zł

    na 10k pewnie nikt nie spojrzy, ale przy większej kwocie może sie
    pojawic pytanie "skąd on to ma" i czy podatek się należy :-)

    A które masz na myśli? Bo one wcale nie takie całkiem różowe,

    Roczne, dwuletnie są zmiennoprocentowe. np ROR
    "6,05% w skali roku, w pierwszym miesięcznym okresie odsetkowym. W
    kolejnych miesięcznych okresach odsetkowych: stopa referencyjna
    NBP+0,00%. "

    Ta stopa to obecniej 5.75%, i moze w każdej chwili spaść ... choć
    myślę że się kilka miesięcy utrzyma.

    DOR
    "6,30% w skali roku, w pierwszym miesięcznym okresie odsetkowym. W
    kolejnych miesięcznych okresach odsetkowych: stopa referencyjna
    NBP+0,50%."

    No ... ale to uwiązanie na 2 lata.

    TOS, 6.4% stałe ... brzmi interesująco, ale to 3 lata ... a jak
    inflacja/waluty wzrosną?

    itd ...

    J.

  • 5. Data: 2024-03-18 21:54:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:x6vg5m4y2nju.1fe71d90fe1jc$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > na 10k pewnie nikt nie spojrzy, ale przy większej kwocie może sie
    > pojawic pytanie "skąd on to ma" i czy podatek się należy :-)

    z Anglii proszę pani kontroler. Mogę ew kupić do limitu 10 tys euro czy
    tam ile jest 15 tys euro? Dlaczego podatek? :)

    > A które masz na myśli? Bo one wcale nie takie całkiem różowe,

    bazowe najprostrze na rok, cokolwiek zarobić, na ubezp oc, na ubezp
    mury, na dysk ssd, karte graf, taka zabawa

> [...]
    > NBP+0,00%. "
    >
    > Ta stopa to obecniej 5.75%, i moze w każdej chwili spaść ... choć

    a to tu jest haczyk, że po pierwszym miesiącu mniej :/

> [...]
    > NBP+0,50%."
    >
    > No ... ale to uwiązanie na 2 lata.
    >
    > TOS, 6.4% stałe ... brzmi interesująco, ale to 3 lata ... a jak

    3 lata nie wytrzymam nerwowo ;)

    no to dobrze ze waluty wzrosna bo będe trzymał w nich 3/4 zawsze.
    cały czas licze na krach w Polsce ;)

  • 6. Data: 2024-03-19 09:36:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Mar 2024 20:54:11 GMT, PiteR wrote:

    > z Anglii proszę pani kontroler. Mogę ew kupić do limitu 10 tys euro czy
    > tam ile jest 15 tys euro? Dlaczego podatek? :)

    Skoro podatnik kupił polskie obligacje, to znaczy, ze ma centrum
    interesów w Polsce :-)

    > a to tu jest haczyk, że po pierwszym miesiącu mniej :/

    I nie wiadomo co dalej...

    a tu jak widzisz - ciut wiecej.
    Ale przez 2 lata to obstawiam, ze spadnie.

    > 3 lata nie wytrzymam nerwowo ;)
    > no to dobrze ze waluty wzrosna bo będe trzymał w nich 3/4 zawsze.
    > cały czas licze na krach w Polsce ;)

    Dywersyfikacja - czesc w ROR, cześć w DOR, część w TOS, reszta w
    bitcoina :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-03-19 18:24:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1cok64clyl43.bcgal35kj4mj.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Skoro podatnik kupił polskie obligacje, to znaczy, ze ma centrum
    > interesów w Polsce :-)

    och noł, tylko nie centrum :)

    > I nie wiadomo co dalej...

    NWczoraj wykupiłem trochę z lokaty max 20k w Anglii.

    1 Year Fixed Rate, 4.45% AER/tax free fixed
    Minimum deposit 3000, niby po roku oddają 3133.

    Jeszcze nie rozumiem czy mogę w trakcie roku dosypywać na to konto
    i jak policzą te dokładki

    :)

  • 8. Data: 2024-03-22 15:27:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

    > no to dobrze ze waluty wzrosna bo będe trzymał w nich 3/4 zawsze.
    > cały czas licze na krach w Polsce ;)

    I jak chcesz na takim czymś zyskać?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2024-03-22 23:25:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:m3ttkygx3m.fsf@intrepid.localdomain>
    user Krzysztof Halasa pisze tak:

    > I jak chcesz na takim czymś zyskać?

    no sprzedam po 6zł

    Potem odkupię funty jak już Glapa podreguluje kurs na 5zł ;)

  • 10. Data: 2024-03-23 13:46:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

    > no sprzedam po 6zł

    To żaden zysk. Raczej strata, bo krach byłby pewnie większy niż zmiana
    kursu. Chyba że to ma być tylko krach samego kursu, może jeszcze tylko
    względem GBP a nie innych walut :-)

    Aaa skąd wiesz, czy po takim krachu nie nastąpi kolejny, 7 zł itd?

    > Potem odkupię funty jak już Glapa podreguluje kurs na 5zł ;)

    A jak nie podreguluje? Funty obecnie tanie, skąd wiesz czy kurs miałby
    wrócić w te same okolice. I kiedy.
    --
    Krzysztof Hałasa