  • 11. Data: 2004-04-10 08:57:02
    Temat: Re: sztuczne "pompowanie" obrotów dla VC
    Od: "AS" <....@p...onet.pl>

    > pewnie mają jakiś system, który sprawdza kilka parametrów i na tej
    podstawie
    > wydaje decyzję czy można dac kartę czy nie - i panienka z okienka decyzji
    > zmienić nie może.

    Co system to system. Ja na przykład bardzo się zdziwiłem gdy ostatnio
    dostałem od lukasa bonus - zwrot 1zł za prowadzenie konta. Nie miałem
    żadnych wpływów na konto, a jedynie skończyła mi się lokata :)))

    A.S.

  • 12. Data: 2004-04-10 09:01:02
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Co system to system. Ja na przykład bardzo się zdziwiłem gdy ostatnio
    > dostałem od lukasa bonus - zwrot 1zł za prowadzenie konta. Nie miałem
    > żadnych wpływów na konto, a jedynie skończyła mi się lokata :)))

    Heh... mialem to samo i rownie dobitnie sie zdziwilem :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 13. Data: 2004-04-10 16:05:32
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    > A co do "farsy" - tak sobie mysle, ze z 10% klientow zdaje sobie
    > sprawe ze mozna "samemu" wygenerowac obroty. Wiekszosc
    > ludzi ma jedno konto i zerowo-sladowa wiedze na temat
    > bankowosci jako takiej, wiec we wiekszosci przypadkow ten
    > system dziala idealnie zgodnie z zamierzeniami.
    >
    > --
    > -=Pozdrowionka=-
    >
    > Wilczek
    > w...@b...pl
    > ICQ: 4017758  <|> GG: 75722

    I tu mnie przekonałeś najbardziej - bo jest tak jak piszesz! Nie każdy z 10 mln
    posiadaczy kont siedzi na pl.biznes.banki. :-)))

    MP

  • 14. Data: 2004-04-10 23:27:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wilczek" <w...@k...pl> writes:

> [...]
    > bankowosci jako takiej, wiec we wiekszosci przypadkow ten
    > system dziala idealnie zgodnie z zamierzeniami.

    Watpie. Moge uwierzyc w te 10%. Tyle ze pozostale 90% bedzie uzywac
    kart w sposob zgodny z umowa z bankiem, a ewentualnych oszustow
    nalezy szukac wlasnie w tych 10%.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 15. Data: 2004-04-11 21:14:33
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Watpie. Moge uwierzyc w te 10%. Tyle ze pozostale 90% bedzie uzywac
    > kart w sposob zgodny z umowa z bankiem, a ewentualnych oszustow
    > nalezy szukac wlasnie w tych 10%.

    Ale jakich to wielkich oszustw mozesz sie dopuscic debetowa karta
    wypukla? W kraju poza POSami Pekao i tak autoryzuje wszystko jak
    leci. W markecie raz moze sie uda pod floor limit ale przy drugiej
    probie bedzie juz autoryzacja.

    A za granica? Mialem sytuacje, ze autoryzowalem wypukla KK za
    pomoca PINu jak tez mialem nieautoryzowane transakcje w przeliczeniu
    na kilkadziesiat zlotych dla VE (dziwne ale prawdziwe) wiec elektronka
    bylby w stanie zrobic to samo co classiciem.

    Trafic na imprinter to tez nie taka latwa sprawa, poza tym przy wiekszej
    sumie i tak sprzedawca zadzwoni po autoryzacje...

    Zreszta juz widze te dziekie hordy oszutow wyjezdzajace na wakacje
    za granice po to, zeby rabnac bank na kilkaset zlotych (ktore na
    dodatek trzeba na cos wydac a nie wyjac ze sciany jako cash).

    Konkludujac ;-) - IMHO system dziala dobrze i wiekszego komplikwowanie
    spraw prostych generowaloby dodatkowe, niepotrzebne koszta.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 16. Data: 2004-04-12 20:39:07
    Od: "Pawel" <p...@t...pl>

    Tak, Multi ma taką potrzebę.

    Tzn jeśli Ty masz potrzebę posiadania VC
    to musisz zaspokoić ich potrzebę "obracania" kasą tak, żeby conajmniej te
    1tys pln na miesiąc przez Twój rachunek przeszło.

    W niektórych przypadkach [przy małych wpływach] chore.
    Zgadzam się :)
    Tzn prowadzi do właśnie "pompowania".
    .....ale działa ;-)

    Pozdrawiam,
    PAweł.

  • 17. Data: 2004-04-13 21:20:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wilczek" <w...@k...pl> writes:

> [...]
    > wypukla? W kraju poza POSami Pekao i tak autoryzuje wszystko jak
    > leci. W markecie raz moze sie uda pod floor limit ale przy drugiej

    Tak czy owak mozesz narazic bank na straty wieksze niz nie posiadajac
    takiej karty. Nie twierdze ze beda one olbrzymie, dlatego tez bank
    nie powinien miec wielkich oporow przed wydawaniem takiej karty.

    > A za granica? Mialem sytuacje, ze autoryzowalem wypukla KK za
    > pomoca PINu

    zdaza sie

    > jak tez mialem nieautoryzowane transakcje w przeliczeniu
    > na kilkadziesiat zlotych dla VE (dziwne ale prawdziwe)

    Nie ma w tym nic dziwnego.

    > wiec elektronka
    > bylby w stanie zrobic to samo co classiciem.

    Duzo trudniej, w znakomitej wiekszosci "sklepow" wszystkie transakcje
    takimi kartami sa autoryzowane.

    > Trafic na imprinter to tez nie taka latwa sprawa,

    Bardzo latwa, wystarczy pojechac do jakiegos nieco bardziej egzotycznego
    kraju. Np. taka Kenia - w sklepie dla turystow to byle zyrafa moze
    kosztowac $1200.
    Oczywiscie imprinter nie wyklucza nijak autoryzacji - tyle, ze
    tam moze nie byc w ogole energii elektrycznej, a sklep nie ma
    baterii slonecznych do ladowania akumulatora GSM.

    > poza tym przy wiekszej
    > sumie i tak sprzedawca zadzwoni po autoryzacje...

    ... jesli bedzie mial dzialajacy telefon.

    > Konkludujac ;-) - IMHO system dziala dobrze i wiekszego komplikwowanie
    > spraw prostych generowaloby dodatkowe, niepotrzebne koszta.

    Zapewne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 18. Data: 2004-04-14 13:40:10
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Tak czy owak mozesz narazic bank na straty wieksze niz nie posiadajac
    > takiej karty. Nie twierdze ze beda one olbrzymie, dlatego tez bank
    > nie powinien miec wielkich oporow przed wydawaniem takiej karty.

    Zgadza sie, dlatego istnieje mechanizm, ktory ma to ryzyko sprowadzac
    do statystycznie nieistotnego poziomu.

    > Nie ma w tym nic dziwnego.

    Dla mnie bylo to dziwne, jako iz w Polsce taka sytuacja nie jest
    mozliwa - albo autoryzacja albo brak mozliwosci zrealizowania
    transakcji.

    > Bardzo latwa, wystarczy pojechac do jakiegos nieco bardziej egzotycznego
    > kraju. Np. taka Kenia - w sklepie dla turystow to byle zyrafa moze
    > kosztowac $1200.

    Ale to nie takie bardzo latwe "pojechac sobie" do Kenii, zwlaszcza dla
    kogos, kogo intencja jest oszukac bank (na male pieniadze, a w porownaniu
    z kosztami wyjazdu wrecz bardzo male). Nie wspomne juz nawet o tym,
    co niby z ta zyrafa czy innym nosorozcem pod pacha klient zrobi ;-)

    > Oczywiscie imprinter nie wyklucza nijak autoryzacji - tyle, ze
    > tam moze nie byc w ogole energii elektrycznej, a sklep nie ma
    > baterii slonecznych do ladowania akumulatora GSM.

    > ... jesli bedzie mial dzialajacy telefon.

    Rownie dobrze wiec moze dostac karte dawno zastrzezona, jakos
    nie widze sytuacji, ze kupuje cos za 1000 USD i nikt nie sprawdza
    pokrycia sumy na karcie...

    > Zapewne.

    :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 19. Data: 2004-04-14 23:16:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wilczek" <w...@k...pl> writes:

    > Dla mnie bylo to dziwne, jako iz w Polsce taka sytuacja nie jest
    > mozliwa - albo autoryzacja albo brak mozliwosci zrealizowania
    > transakcji.

    A nie wiem. Aczkolwiek prawdopodobne, raczej kwestia potrzeb sprzedawcy.

> [...]
    > z kosztami wyjazdu wrecz bardzo male). Nie wspomne juz nawet o tym,
    > co niby z ta zyrafa czy innym nosorozcem pod pacha klient zrobi ;-)

    Nie chodzi o to, czy latwo jest pojechac. Ktos moze jechac tak czy
    owak, wykorzysta tylko dodatkowo okazje jaka daje karta. A konto
    nie bedzie zasilane, i bank bedzie czekal w nieskonczonosc na
    pokrycie?

    Jasne ze zasilanie konta nie daje gwarancji na przyszlosc, ale
    daje jakas nadzieje.

    Kenia to byl akurat taki przyklad, ale domyslam sie ze podobnie jest
    w wielu krajach.

    > Rownie dobrze wiec moze dostac karte dawno zastrzezona, jakos
    > nie widze sytuacji, ze kupuje cos za 1000 USD i nikt nie sprawdza
    > pokrycia sumy na karcie...

    Ja taka widzialem. Stop-lista wygladajaca jakby miala 5 lat przynajmniej,
    i to wszystko.

    Podobno obciazenie przyszlo po ~ pol roku.

    Nie zebym oczywiscie uwazal to za jakies wielkie ryzyko dla banku.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH