  • 11. Data: 2003-12-30 21:14:36
    Temat: Re: selgros i macro-dlaczego tylko gotowka?
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bss7kc$9oc$1@news.onet.pl...

    > W Makro - AKAIF zawsze były 'oddzialiki' BPHu, połączone w jakiśtam sposób
    > kasami. Do tego można było płacić jedynie 'szpecjalnymi' kartami BPHu.

    no wlasnie - ale posy maja normalne wkasach i wkurza mnie ich widok i
    koniecznosc wyciagania gotowy:(

  • 12. Data: 2003-12-30 21:15:44
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mają w nazwie CASH & CARRY :)

    szczegolnie selgros:)))) no ale moge sie mylic:)

  • 13. Data: 2003-12-30 21:19:30
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bsspuq$9ah$...@m...aster.pl,
    rena <r...@a...pl>:
    > Użytkownik "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:bss7lm$3ug$1@sol.pop.e-wro.pl...

    > szczegolnie selgros:))))
    > no ale moge sie mylic:)

    Masz racje - mylisz sie ;)

    http://www.selgros.com.pl/

    --
    Robert

  • 14. Data: 2003-12-30 21:27:33
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    rena napisal/a:

    > to ciekawe ile placa za obrot gotowkowy, za odprowadzenia, konwoje,
    > dodatkowa ochrone itd...

    a jak by wprowadzili płatności kartą to sprawa gotówki by przestała istnieć?

    > poza tym, to psychologicznie udowodnione, ze
    > ludzie placac karta wydaja wiecej. w przeciwnym razie nigdzie by nie
    > mozna bylo placic karta - bo sklepom by sie to nie oplacalo!

    pewnie jest tak: w ich HQs siedzą analitycy i na okrągło rozważają rozmaite
    scenariusze i wychodzi im, że lepiej jest na razie tak jak jest, myślisz, że
    pierwsza w Polsce wpadłaś na taki pomysł z kartami?

    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 15. Data: 2003-12-30 21:33:09
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > a jak by wprowadzili płatności kartą to sprawa gotówki by przestała
    istnieć?

    zjawisko ulegloby zmniejszeniu:) jak stoje w kolejce do kasy w duzym
    sklepie, to prawie nikt nie placi gotowka.

    hę?

  • 16. Data: 2003-12-30 21:34:11
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje - mylisz sie ;)

    no to dobrze, ze sie zasekurowalam, bo nie bylam pewna:))))

  • 17. Data: 2003-12-30 21:47:03
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    rena napisal/a:

    > zjawisko ulegloby zmniejszeniu:) jak stoje w kolejce do kasy w duzym
    > sklepie, to prawie nikt nie placi gotowka.

    ale jak jedzie do makro to płaci :))

    > hę?

    chciałem przez to powiedzieć, że pomysł z kartami jest dość stary, z tym, że
    opiera się nie na znajomości realiów tylko na chwilowej inspiracji. W takim
    biznesie nic nie dzieje się przypadkiem (pozwól, że przy okazji podrzucę im
    jeszcze jedno cenne odkrycie: "gdyby nie było kart wstępu do makro, to
    zwiększyła by się liczba klientów i obrót").
    Przykład podobnego twierdzenia: "gdyby operatorzy znacznie obniżyli ceny
    rozmów to zwiększyłaby się liczba wydzwanianych minut i zysk", "gdyby ekonto
    pro w lukas banku nie kosztowało 7 zł tylko 2 to mieliby więcej kont i
    większy zysk" itp. itd.

    A to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane

    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 18. Data: 2003-12-31 00:55:54
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Ciekawe jak to ma się do ustawy mówiącej o regulowaniu zobowiązań bezgotówkowo
    powyżej ...$
    JaC

  • 20. Data: 2003-12-31 01:33:17
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    666 napisal/a:
    > Ciekawe jak to ma się do ustawy mówiącej o regulowaniu zobowiązań
    > bezgotówkowo powyżej ...$

    powyżej 3000EUR jednorazowo (lub 1000E gdy suma z poprzedniego miesiąca
    przekracza 10000E)
    nie wiem jak, ale takich kwot tym bardziej bym nie przyjmował przez karty.
    (są jeszcze np. przelewy).

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy