  • 1. Data: 2003-12-03 00:09:06
    Temat: seb4 czy nadal warto?
    Od: "Lopez17" <l...@g...pl>

    Zamierzam troszke zaoszczedzic w funduszu inwestycyjnym.
    Powiedzmy sa to kwoty okolo 500 zl miesiecznie.

    Okres oszczedzania - 2 lata. Choc moze dluzej.
    Sklaniam sie obecnie do SFI mBank i SEB4 ?
    Czy nadal jestescie za taka opcja ?

    Jakie czekaja mnie oplaty zwiazane z inwestowaniem w ten fundusz ?

  • 2. Data: 2003-12-03 10:29:48
    Temat: Re: seb4 czy nadal warto?
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Czy nadal jestescie za taka opcja ?
    Sorki, ale pytanie jest troche bez sensu. Kto to ma byc ten magiczny "wy"?
    Czy sadzisz ze wszyscy piszacy na te grupe uwazaja, ze nalezy inwestowac w
    SEB4, albo wszyscy sa przeciwni temu? A jesli czesc powie ze inwestowac, a
    czesc ze nie, to co wtedy? Nie ludz tu nie znajdziesz takiej porady. A jesli
    znajdziesz, to co jesli autor takowej nie bedzie mial racji? Sam musisz m.in.
    przeanalizowac sklad portfela, historyczne stopy zwrotu, porownac zachowanie
    funduszu w okresach hossy i bessy na rynkach (obligacji i akcji). A wszystko
    skonfrontowac z dupuszczalnym przez Ciebie poziomem straty.
    TFI reklamuja strategie usredniania ceny zakupu jednostek poprzez regularne
    zakupy np. co miesiac (Ty chcesz robic cos takiego). Czy to jest dobra
    strategia? Muzesz to sprawdzic np. na danych historycznych, choc to moze byc
    zawodne gdyz trudno sie spodziewac w najblizszych 2 latach spadku stop
    procentowych z ok. 20 na 5,25%, a wiec uzykania porownywalnych krociowych
    zyskow z obligacji.
    Generalnie jednak uczyc sie, uczyc i jeszcze raz uczyc.
    Na koniec fragment informacji o tym funduszu ze strony SEB:

    "Minimum 80% aktywów lokowane jest w bezpieczne i zyskowne papiery dłużne,
    takie jak obligacje i bony skarbowe, a pozostała część aktywów w akcje
    renomowanych spółek giełdowych. Taki skład portfela zapewnia bezpieczeństwo
    lokaty, a jednocześnie systematyczny zysk powyżej inflacji.

    Celem funduszu jest wzrost wartości jego aktywów w wyniku wzrostu wartości
    lokat. Fundusz realizuje swój cel poprzez inwestowanie środków wpłaconych
    przez Uczestników Funduszu w głównej mierze w dłużne papiery wartościowe, a
    także w akcje i inne papiery wartościowe o zbliżonym poziomie ryzyka, w
    proporcji określonej na podstawie oceny sytuacji rynkowej.
    Skład portfela:
    min. 80% obligacje i bony skarbowe, pozostałe akcje."

    > Jakie czekaja mnie oplaty zwiazane z inwestowaniem w ten fundusz ?
    Proponuje zaglebic sie w informacje dostepne na stronie mBanku.

    Powodzenia
    Karolew