  • 1. Data: 2004-12-28 15:49:37
    Temat: roznica - zwykly bank - SKOK - Spoldzielczy
    Od: Zeus <y...@T...o2.pl>

    Witam.
    Nurtuje mnie taki problem.
    Jaka jest roznica w podstawowej dzialalnosci bankowej (przelewy, lokaty,
    kredtyty) i zwiazanymi z nimi zasadami bezpieczenstwa, ryzyka dzialnosci
    oraz bezpieczenstwa wzgledem klientow. Dlaczego tansze sa banki
    spoldzelcze czy maja inne zasady co do rezerw lub innych kosztwych
    czynnikow. No i te magiczne skoki. Generalnie te dwie instytucje wydaja
    sie byc tansze od zwyklych bankow. Np przelewy w moim spoldzielczym sa
    po 2,5 a nie po 3,4 jak na poczcie.

    Dzeieki pozdrawiam Zeus

  • 2. Data: 2004-12-28 15:56:47
    Temat: Re: roznica - zwykly bank - SKOK - Spoldzielczy
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Zeus <y...@T...o2.pl> wrote:
    Generalnie te dwie
    > instytucje wydaja sie byc tansze od zwyklych bankow. Np przelewy w
    > moim spoldzielczym sa po 2,5 a nie po 3,4 jak na poczcie.

    SKOKi precz ;)
    Jak sie czyta w Polityce jakie przekrety robia, to jestem az ciekaw, jak
    zareaguja PiSowcy...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || http://PRnews.pl
    Zadbaj o swoje pieniadze!

  • 3. Data: 2004-12-28 17:25:15
    Od: "Maciek" <y...@k...k.pl>

    SKOKi nie musza tworzyc tak wysokich rezerw jak inne banki....
    Po drugie SKOK to bank podobny do systemu argentynskiego - zbieraja kase a
    potem daja komus kredyt...
    Po trzecie aby nalezec do SKOKu trzeba wniesc wpisowe i stac sie jego
    czlonkiem - w innych bankach tego nie ma...

  • 4. Data: 2004-12-28 21:49:00
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Maciek" <y...@k...k.pl> napisał:

    > SKOKi nie musza tworzyc tak wysokich rezerw jak inne banki....
    nie musza tworzyc zadnych rezerw takich jak banki, bo nie podlegaja prawu
    bankowemu...

    > Po drugie SKOK to bank podobny do systemu argentynskiego - zbieraja kase a
    > potem daja komus kredyt...
    no tos przywalil chlopie :) jesli zbieranie kasy a potem jej pozyczanie jest
    wyroznikiem systemu argentynskiego - to - chyba bardzo sie nie pomyle -
    banki sa idealnymi instytucjami dzialajacymi w mysl tej zasady - zbieraja
    kase od jednych, aby m.in. pozyczyc innym...

    ale to tak gwoli czepiania sie :)
    pozdrawiam i milego dnia zycze
    Konrad K.

  • 5. Data: 2004-12-29 19:14:15
    Od: Zeus <y...@T...o2.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > Po trzecie aby nalezec do SKOKu trzeba wniesc wpisowe i stac sie jego
    > czlonkiem - w innych bankach tego nie ma...

    no doba ale dokladnie jakie wymogi kapitalowe roznia skok od banku
    spolem i od zwyklego banku. Cz y wspolczynnik wyplacalonisci tez jest?

  • 6. Data: 2004-12-29 21:25:29
    Od: "B L" <e...@g...pl>

    Zeus <y...@T...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > czynnikow. No i te magiczne skoki. Generalnie te dwie instytucje wydaja
    > sie byc tansze od zwyklych bankow. Np przelewy w moim spoldzielczym sa

    Skoki działają na zasadzie kasy koleżeńskiej - są to zwykłe instytucje
    finansowe nie podlegają prawu bankowemu są tylko pośrednikami w
    transakcjach.

    a co do opłat za przelewy to w życiu bym nie dał 2,5 za przelew - wybieram
    taki bank żeby były za darmo albo za symboliczne 50 groszy - w sodatku
    spółdzielcze przetrzymują kasę!

  • 7. Data: 2005-01-01 15:35:18
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <y...@k...k.pl> napisał w wiadomości
    > SKOKi nie musza tworzyc tak wysokich rezerw jak inne banki....
    Bo nie są bankami.

    > Po drugie SKOK to bank podobny do systemu argentynskiego - zbieraja kase a
    > potem daja komus kredyt...
    Banki robią to samo. Dzięki lokatom zbierają kapitał , który potem
    pożyczaja.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 8. Data: 2005-01-01 15:37:47
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    > a co do opłat za przelewy to w życiu bym nie dał 2,5 za przelew - wybieram
    > taki bank żeby były za darmo albo za symboliczne 50 groszy - w sodatku
    > spółdzielcze przetrzymują kasę!

    Ciesz się że wiesz o takiej możliwości.
    A wiesz gdzie płacą rachunki Twoi rodzice lub dziadkowie.
    Jest popyt to i są takie ceny .....

    Tomasz
    <NOTO>